"Reciprocating type Refrigeration Compressor ရဲ႕ High Suction Pressure"

 

(တေန႔က၊ fleet ထဲက သေဘ္ာတစီးက၊ accommodation air cond' system မွ၊ evaporator coil ေပါက္တယ္လို႔၊ အေႀကာင္း ႀကားလာပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာ၊ compressor ရဲ႕၊ suction pressure ဘယ္ေလာက္ ရိွ လည္းလို႔၊ ေမးႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ 8. 2 Bar ရယ္လို႔၊ ဆိုလာသမို႔၊ Compressor ကို၊ သတိထားမိတဲ႔အတြက္၊ ဒီ post ေလးကို၊ ေရးၿဖစ္ပါေတာ႔တယ္။)

သေဘ္ာေတြရဲ႕ refrigeration compressors ေတြဟာ၊ running hours အလိုက္၊ ပံုမွန္ regular maintenance ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔၊ လိုအပ္တဲ႔ auxiliary machinery ေတြ ၿဖစ္သလို၊ safety management manual (SMM) ရဲ႕၊ Shipboard Maintenance ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာလည္း၊ ေရးသား ထည္႔သြင္းေလ႔၊ ရိွႀကပါတယ္။ အခၽိဳ႕ကလည္း၊ ပံုမႇန္ အေၿခအေနအတိုင္း၊ ေကာင္းေနတဲ႔ အတြက္၊ periodic maintenance ေဆာင္ရြက္မွဳ၊ မၿပဳေတာ႔ပဲ၊ 'ပၽက္' မွသာ အလံုးလိုက္၊ အသစ္လဲႀကပါတယ္။ 

refrigeration system မွ၊ compressor ရဲ႕ အလုပ္က၊ evaporator ထဲက၊ cool refrigerant gas ေတြကို၊ pump အေနနဲ႔ 'စုတ္ယူ' ၿပီး၊ condenser သို႔၊ 'တြန္းပို႔' ေပးဖို႔ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ compressor ဟာ၊ evaporator ထဲက low super-heated gas ေတြကို၊ temperature နဲ႔ pressure 'ၿမွင္႔တင္' ၿပီး၊ condenser သို႔၊ ပို႔ေပးၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

reciprocating type refrigeration compressors ေတြမွာ၊ မူလသတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ suction pressure ပမာဏ ထက္၊ 'ၿမင္႔တက္' လာခဲ႔မယ္ ဆိုလၽွင္၊ system brake down မၿဖစ္ေစဖို႔၊ preventive maintenance အေနနဲ႔၊ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။
 
reciprocating type refrigeration compressors ေတြရဲ႕ suction pressure' ၿမင္႔တက္' လာရတဲ႔၊ အဓိက အခၽက္ေတြကေတာ႔၊ (i) - Dirty Condenser Oil, (ii) - Excess Refrigerant, (iii) Bad Compressor Valves နဲ႔၊ (iv) - Bad Compressor Motor Winding တို႔၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
 
(i) - Dirty Condenser Oil

oil separator ကတဆင္႔၊ dirty compressor oil ေတြ၊ ယိုစိမ္႔ ကာ၊ condenser ထဲ၊ ေရာက္သြားတတ္သလို၊ အခၽိန္ကာလ ႀကာလာတာနဲ႔ အမၽွ ဆီ အညစ္အေႀကးေတြဟာ၊ grit condenser oil အေနနဲ႔ စုဖြဲ႔ လာၿပီး၊ compressor ဆီကိုလည္း၊ ေရာက္လာမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ grit condenser oil ေႀကာင္႔၊ suction valve ဟာ၊ လံုေလာက္တဲ႔ အဖြင္႔၊ အပိတ္ မေဆာင္ရြက္ေတာ႔ပဲ၊ stuck partway open အေနနဲ႔၊ တဝက္တပၽက္ အၿမဲ 'ပြင္႔' ေနရာမွတဆင္႔၊ မူလ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ suction pressure ပမာဏ ထက္၊ 'ၿမင္႔တက္' လာနိဳင္ပါတယ္။ 
 
(ii) - Excess Refrigerant

တခါတေလေတာ႔လည္း၊ excess coolant အေနနဲ႔၊ refrigerant ပမာဏ၊ အလြန္အမင္း၊ ထည္႔သြင္းရာမွ တဆင္႔၊ suction valve ဟာ၊ လံုေလာက္တဲ႔ အဖြင္႔၊ အပိတ္ မေဆာင္ရြက္ေတာ႔ပဲ၊ မူလ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ suction pressure ပမာဏ ထက္၊ 'ၿမင္႔တက္' လာနိဳင္ပါတယ္။  
 
(iii) - Bad Compressor Valves

poor lubrication နဲ႔ sludge deposits ေတြေႀကာင္႔၊ suction valve ဟာ၊ improperly sealing အေနနဲ႔ တိတိပပ မပိတ္ နိဳင္ခဲ႔လၽွင္၊ compressor ရဲ႕၊ suction pressure 'ၿမင္႔တက္' လာနိဳင္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔
compressor စတင္ လည္ပတ္စဥ္၊ 'ၿမင္႔တက္' လာမယ္႔ suction pressure ဟာ၊ ၿပန္လည္ ကၽဆင္းမွဳ မရိွေတာ႔ပဲ၊ တသတ္မတ္တည္း အၿမဲ၊ ၿမင္႔တက္' ေနၿခင္းၿဖစ္သလို၊ start leaking ရယ္လို႔ ေခၚကာ၊ compressor ရဲ႕ suction valves area တဝိုက္မွာလည္း၊ သာမန္ထက္ ပိုမို ပူၿပင္းေနမွာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
.
start leaking ေႀကာင္႔ (i) Discharge temperatures ၿမင္႔တက္ လာၿခင္း၊ (ii) Condensing pressures နဲ႔ temperature ကၽဆင္း လာၿခင္း၊ (iii) - Condenser sub-cooling pressure ၿမင္႔တက္ လာၿခင္း၊ (iv) - Super heats temperature ၿမင္႔တက္ လာၿခင္းနဲ႔ (v) - motor ရဲ႕ draw ampere ကၽဆင္း လာၿခင္း၊ အစရိွတဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ၊ symptoms လကၡဏာေတြကိုလည္း၊ ေတြ႔ရမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
.
(iv) -Bad Compressor Motor Winding
.
compressors ေတြကို၊ positive displacement type နဲ႔၊ dynamic type ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ positive displacement type ကို၊ (a) rotary type နဲ႔ (b) reciprocating type ဆိုၿပိး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ rotary type ကို၊ (i) lobe, (ii) screw, (iii) liquid ring, (iv) scroll နဲ႔ (v) vane type ရယ္လို႔၊ ထပ္မံ ခြဲၿခားနိဳင္သလို၊ reciprocating type ကိုလည္း၊ (i) diaphragm, (ii) single-acting နဲ႔ (iii) double-acting type ဆိုကာ၊ ထပ္မံ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ အလားတူ၊ dynamic type ကိုလည္း၊ (i) centrifugal နဲ႔ (ii) axial ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခား ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

သေဘ္ာေတြမွာ၊ single acting နဲ႔ double acting reciprocating refrigeration compressor ေတြ၊ အမၽားဆံုးတတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳႀကၿပီး၊ stand alone နဲ႔၊ linear ရယ္လို႔ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။ linear ဆိုတာကေတာ႔၊ electric motor ရဲ႕ linear rotor ဟာ၊ compressor ရဲ႕ crank shaft နဲ႔ တဆက္တည္း၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ crank shaft ရဲ႕ connecting rods ေတြမွ တဆင္႔ piston ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားသလို၊ rotor လည္ပတ္တဲ႔အခါ၊ crank shaft လည္း၊ လိုက္ပါ လည္ပတ္မယ္႔ reciprocating compressor ၿဖစ္ပါတယ္။ linear type reciprocating compressor ေတြကို၊ 2 pistons, 4 pistons နဲ႔ 6 pistons compressor ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ နိဳင္ပါတယ္။

linear type reciprocating compressor ေတြမွာ၊ winding insulation ကၽဆင္း သြားတဲ႔အခါ၊ compressor ဟာ၊ မူလထက္ ပိုမို ပူၿပင္းလာမွာ၊ ၿဖစ္သလို၊ compressor လည္ပတ္ေနစဥ္၊ ၿမင္႔တက္ေနတဲ႔ အပူရိွန္ေႀကာင္႔၊ suction valves ေတြဟာလည္း၊ လံုေလာက္တဲ႔ အဖြင္႔၊ အပိတ္ မေဆာင္ရြက္ေတာ႔ပဲ၊ မူလ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ suction pressure ပမာဏ ထက္၊ 'ၿမင္႔တက္' လာနိဳင္ေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။


 
 



 

 

Comments

Popular posts from this blog