"သေဘ္ာကို၊ ေဆးသုတ္တဲ႔အခါ - Painting Process : Surface Preparations and Painting Works"

(သေဘ္ာကို၊ သေဘ္ာကၽင္းတင္ၿပီး၊ ေဆးသုတ္ပံု၊ သိခၽင္ပါတယ္လို႔၊ ေမးလာသူရိွသမို႔၊ သေဘ္ာကၽင္း အမၽားစုမွာ၊ ေဆာင္ရြက္ေလ႔ရိွတဲ႔၊ ေဆးသုတ္ၿခင္းအေႀကာင္း၊ (၂၀၁၂) ခုနွစ္ တုန္းက၊ ေရးခဲ႔ဖူးတာေလးကို၊ post အၿဖစ္၊ ၿပန္တင္လိုက္ပါတယ္။)

Reference and Credit to : GUIDE TO SHIP REPAIR ESTIMATES by Don Butler, Butterworth-Heinemann, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, 225 Wildwood Avenue, Woburn, MA 01801-2041, (A division of Reed Educational and Professional Publishing Ltd.

Remark : All references and images herein this page are for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent, criminal trust of breach or other intellectual property rights of any third party.

သေဘ္ာကို၊ သေဘ္ာကၽင္းတင္ၿပီး၊ ေဆးသုတ္ၿခင္းလုပ္ငန္းစဥ္ "Painting Process" မွာ၊ (a) Surface Preparations နဲ႔၊ (b) Painting Works တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။

(a) - "Surface Preparation"

သေဘ္ာရဲ႕ ship side, hull နဲ႔ bottom တို႔ကို၊ ေဆးသုတ္ရန္၊ ႀကိဳတင္ ၿပင္ဆင္ၿခင္း surface preparation မွာ၊ (i) - hard scraping, (ii) - high pressure washing, (iii) - wash down washing နဲ႔ (iv) - blasting တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။ surface preparation ကို၊ hull preparation လို႔လည္း၊ ေခါါႀကပါတယ္။ hand scraping normal, hand scraping hard, de-greasing before preparation works, high pressure jet-wash (up to 3000 p.s.i.), water blast, vacuum dry blast, dry blast, grit sweep to Sa 1.0, grit blast to Sa 2.0, grit blast to Sa 2.5, spot blast to Sa 2.5, hose down with fresh water after dry blast နဲ႔ disc preparation to Sa 2.0 ဆိုၿပီး၊ အေသးစိတ္၊ ထပ္မံ၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။

hard scraping ဟာ၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ ship side, hull နဲ႔ bottom မွာ၊ ကပ္ၿငိေနတဲ႔၊ marine growth ေတြ၊ barnicles ေတြ၊ ခြာခၽၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ hard scraping ၿပဳလုုပ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ ေရအားၿပင္းၿပင္း သံုးၿပီး၊ ေဆးေႀကာၿခင္းကိုေတာ႔၊ high pressure washing လို႔ေခါါကာ၊ သေဘ္ာကၽင္း shipyard တည္ရိွေနတဲ႔၊ ေနရာေဒသေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ ပင္လယ္ေရ sea water ဒါမွမဟုတ္ ၿမစ္ေရ၊ raw water အသံုးၿပဳၿပဳကာ၊ ship side, hull နဲ႔ bottom တို႔ကို၊ ေဆးေႀကာၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ fresh water အသံုးၿပဳၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးတခါ၊ ေဆးေႀကာၿခင္းကိုေတာ႔၊ wash down washing လို႔ခါါပါတယ္။

fresh water washing လို႔ခါါတဲ႔၊ wash down ၿပဳလုပ္ၿပီးလၽွင္ေတာ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ၊ Attending Superintendent နဲ႔၊ Classification Society မွ Attending Surveyor တို႔ဟာ၊ မၽက္ၿမင္အေၿခအေနအတိုင္း၊ hull နဲ႔ bottom ကိုု၊ စစ္ေဆးႀကပါတယ္။

blasting ကိုေတာ႔၊ (i) - spot blast, (ii) - sweep blast နဲ႔ (iii) - full blast ရယ္လို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ paint technical supervisor/ paint technician ရဲ႕၊ recommendation အရ၊ Attending Superintendent မွ၊ ဆံုးၿဖတ္ၿပီး၊ သေဘ္ာကၽင္း shipyard နဲ႔၊ ညိွနိဳင္းကာ၊ ေဆာင္ရြက္ေလ႔ရိွပါတယ္။

blasting methods ေတြကို၊ (i) - injector blasting system, (ii) - vapor blasting system, (iii) - tumblast system, (iv) - wet blasting system နဲ႔ (v) - rotary table blasting system ဆိုၿပီး၊ work pieces ေတြအေပါါ မူတည္ကာ၊ ခြဲၿခားႀကပါတယ္။ မၽက္နွာၿပင္ surface area ႀကီးမားတဲ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull ကိုယ္ထည္မွာ၊ injector blasting system နဲ႔၊ vapor blasting system တို႔ကို၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။

blasting အတြက္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ material ေတြကို၊ metallic, mineral နဲ႔၊ organic materials ေတြမွ၊ ထုတ္ယူထားတာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာ၊ ဟိုးအရင္က၊ သဲ sand ကို၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ blasting ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ရာမွ၊ သဘာဝတြင္းထြက္ mineral ပစၥည္းတမၽိဳးၿဖစ္တဲ႔၊ 'grit' ကို၊ ေၿပာင္းလဲ၊ အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကပါတယ္။ grit ဟာ၊ သဘာဝပါတ္ဝန္းကၽင္၊ ညစ္ညမ္းမွဳနဲ႔၊ လူေတြရဲ႕၊ ကၽမ္းမာေရးထိခိုက္ေစမယ္႔ pollution and harmful substance ၿဖစ္ပါတယ္။

blasting နည္းစဥ္ေတြထဲမွ၊ grit အသံုးၿပဳတဲ႔၊ dry blasting ဟာ၊ environmentally unfriendly နည္းစဥ္တခု၊ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ အခၽိဳ႕တိုင္းၿပည္ေတြမွာ၊ ခြင္႔မၿပဳေတာ႔ေပမယ္႔၊ သေဘ္ာကၽင္း ေတာ္ေတာ္မၽားမၽားမွာေတာ႔၊ ဆက္လက္ အသံုးၿပဳေနႀကပါေသးတယ္။ sand အသံုးၿပဳတဲ႔ dry blasting နည္းစဥ္ကေတာ႔၊ environmentally unfriendly အၿပင္၊ health hazard ဆိုတဲ႔၊ ကၽမ္းမာေရးကိုပါ၊ ထိခိုက္ေစတဲ႔အတြက္၊ တိုင္းၿပည္ေတာ္ေတာ္မၽားမၽားမွာ၊ အသံုးမၿပဳေတာ႔တာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ sand နဲ႔ grit အသံုးၿပဳတဲ႔၊ blasting နည္းစဥ္ေတြကို၊ abrasive blasting အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။

dry blasting နည္းစဥ္၊ အသံုးၿပဳခြင္႔၊ မေပးတဲ႔၊ တိုင္းၿပည္ေတြမွ၊ သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာေတာ႔၊ high pressure အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ vacuum dry blasting နည္းစဥ္နဲ႔၊ water blasting နည္းစဥ္ေတြၿဖင္႔၊ blasting ၿပဳလုပ္ႀကပါတယ္။ water blasting မွာ၊ ေရခၽိဳ fresh water ဒါမွမဟုတ္၊ ေရငံ sea water အသံုးၿပဳပါတယ္။ sea water အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ blasting ၿပဳလုပ္ၿပီးၿပီးၿခင္း၊ fresh water ၿဖင္႔၊ high-pressure jet-washing ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။

No photo description available.
 Grit

သေဘ္ာကၽင္းေေတာ္ေတာ္မၽားမၽားမွာ၊ grit blasting အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ above the water line လို႔ေခါါတဲ႔၊ load line ရဲ႕အထက္၊ 'ေရ' ေပါါ၊ ေပါါေနမယ္႔၊ ေနရာ ဧရိယာေတြမွာ၊ spot blasting ေဆာင္ရြက္သလို၊ Sa 1.0 အရြယ္အစားရိွတဲ႔၊ grit အသံုးၿပဳပါတယ္။

load line ရဲ႕ ေအာက္ဖက္၊ 'ေရ' ထဲမွာ၊ ရိွေနမယ္႔၊ ေနရာ ဧရိယာေတြမွာေတာ႔၊ sweep blast နဲ႔၊ full blast ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခား၊ ေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။ မူလအသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ anti-fouling paint သုတ္ေဆးရဲ႕၊ ေဆးသားအထူ၊ ကပ္ၿငိမွဳ detachment အေၿခအေနအေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ sweep blast နဲ႔၊ full blast တို႔ ေရြးခၽယ္၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ Attending Superintendent နဲ႔၊ သက္ဆိုင္ရာ paint technical supervisor/ paint technician တို႔မွ၊ ဆံုးၿဖတ္ပါတယ္။

sweep blast အတြက္၊ Sa 1.0 အရြယ္အစား grit အသံုးၿပဳၿပီး၊ full blast အတြက္၊ Sa 2.0 အရြယ္အစား grit အသံုးၿပဳပါတယ္။ မူလ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ anti-fouling paint သုတ္ေဆးရဲ႕၊ ေဆးသားအထူ၊ ကပ္ၿငိမွဳ detachment အေၿခအေန၊ ေကာင္းမြန္ေနပါက၊ sweep blast သာ၊ ေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။ အကယ္၍၊ detachment အေၿခအေန၊ ဆိုးရြားေနပါက၊ မူလ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ anti-fouling paint သုတ္ေဆးကို၊ ကုန္စင္ေအာင္၊ ခြာခၽရမွာ၊ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ full blast ေဆာင္ရြက္ႀကပါတယ္။

blasting ေဆာင္ရြက္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာရဲ႕ သံၿပား plates ေတြမွာ၊ အေပါက္အၿပဲ၊ ရိွ၊ မရိွ၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ Attending Superintendent နဲ႔၊ Classification Society မွ Attending Surveyor တို႔ဟာ၊ မၽက္ၿမင္အေၿခအေနအတိုင္း၊ hull နဲ႔ bottom ကိုု၊ ထပ္မံ၊ စစ္ေဆးႀကပါတယ္။

Attending Superintendent ဟာ၊ surface preparation နဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ လုပ္ငန္းစဥ္ work scope တခုလံုးကို၊ နားလည္ၿပီး၊ ေစၽးနံွဳး၊ ကုန္ကၽစားရိတ္ cost ကိုလည္း၊ တြက္ခၽက္တတ္ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းရဲ႕၊ ေစၽးနံွဳးအဆိုၿပဳလြွာ quotation နဲ႔၊ ေငြေတာင္းခံလြွာ final invoice မွာ၊ အလံုးစံု၊ ကုန္ကၽစားရိတ္နံွဴးထား fully inclusive rates ၿဖင္႔၊ တြက္ခၽက္၊ ေကာက္ခံေလ့၊ ရိွပါတယ္။
fully inclusive rates ဆိုတာကေတာ႔၊ surface preparation ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ၊ work scopes ေတြ၊ အားလံုးအတြက္၊ အသံုးၿပဳရမယ္႔၊ လုပ္သားအင္အား၊ စက္ပစၥည္း၊ ကရိယာတို႔ အၿပင္၊ final cleaning-up operations လို႔ေခါါတဲ႔၊ သေဘ္ာ လြန္းကၽင္းေပါါမွ၊ ၿပန္ဆင္းသြားတဲ႔အခါ၊ လြန္းကၽင္းကို၊ ၿပန္လည္၊ သန္႔ရွင္းရမယ္႔၊ အခၽိန္ time period အပါအဝင္၊ ကုန္ကၽစားရိတ္ေတြ၊ အားလံုးကို၊ ထည္႔သြင္း၊ ေကာက္ခံထားၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ final cleaning-up operations မွာ၊ blasting ေဆာင္ရြက္ခဲ႔စဥ္၊ အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔၊ grits ေတြနဲ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull မွ၊ ခြာခၽခဲ႔တဲ႔ marine growths ေတြကို၊ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းၿခင္း၊ သေဘ္ာတစီးလံုး၊ အထိုင္ခၽထားခဲ႔တဲ႔၊ block ေတြကို၊ ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ၿခင္းတို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။

(b) - "Painting Works"

သေဘ္ာရဲ႕ ship side, hull နဲ႔ bottom ေဆးသုတ္ၿခင္း paint works မွာ၊ (i) - flat bottom, (ii) - Vertical sides, (iii) - top sides, (iv) - touch up after spot blast နဲ႔ (v) - ship names, home port, load lines, draft marks တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။

paint works အတြက္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ေစၽနံွဳးဟာ၊ dft လို႔ေခါါတဲ႔ dry film thickness အေနနဲ႔၊ အမၽားဆံုး 100 microns (μ) ရိွၿပီး၊ ေဆးေၿခာက္ရန္၊ drying time အေနနဲ႔၊ အမၽားဆံုး (၄) နာရီ၊ အခိၽန္ႀကာမယ္႔၊ paint အတြက္၊ airless spray method အသံုးၿပဳကာ၊ ေဆးသုတ္ၿခင္းကို၊ အေၿခခံထားတာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ ‘normal painting' ရယ္လို႔ဆိုနိဳင္ၿပီး၊ အကယ္၍၊ အသံုးၿပဳမယ္႔ paint ဟာ၊ painting compositions အရ၊ non conventional ဆိုတဲ႔၊ အၿခားနည္းလမ္းေတြ၊ အသံုးၿပဳရန္၊ လိုအပ္ပါက၊ သီးၿခား နံွဳးထား တခုၿဖင္႔၊ သေဘ္ာကၽင္းသို႔၊ ေပးေၿခရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

အသံုးၿပဳမယ္႔ paint ကို၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္မွ၊ သေဘ္ာကၽင္းသို႔၊ ေပးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ paint စတင္ ဝယ္ယူစဥ္ကတည္းက၊ သေဘ္ာသုတ္ေဆးထုတ္လုပ္ေရာင္းခၽသူ paint makers ေတြဟာ၊ technical back-up, technical specification နဲ႔ preparation works and paint application ဆိုတဲ႔၊ အသံုးၿပဳမယ္႔၊ သုတ္ေဆးနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြ အပါအဝင္၊ အသံုးၿပဳနည္းနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ အခၽက္ အလက္ေတြကိုပါ၊ တပါတည္း၊ ၿပည္႔ၿပည္႔ စံုစံု ေပးပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ paint specification လို႔ေခါါပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္၊ သေဘ္ာသုတ္ေဆး ထုတ္လုပ္ေရာင္းခၽသူ paint maker မွ၊ သေဘ္ာကို၊ 'ေဆး' မသုတ္ခင္ကတည္းက၊ သေဘ္ာကၽင္းသို႔၊ paint နဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ technical supervisor ေတြ၊ ေစလြွတ္ၿပီး၊ ေဆးသုတ္စဥ္ paint works တေလၽွာက္လံုး၊ ႀကီးႀကပ္ေစပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းဖက္မွ၊ paint technical supervisor ရဲ႕၊ လမ္းညြွန္ခၽက္အတိုင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။

paint technical supervisor ဟာ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ဖက္မွ၊ hull/ surface preparation နဲ႔၊ painting process တခုလံုးအတြက္၊ technical representative လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ technical representative အေနနဲ႔၊ အႀကံဥာဏ္ေပးသလို၊ painting process တေလၽွာက္လံုးမွာလည္း၊ ႀကီးႀကပ္ေပးပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္းဖက္မွ၊ paint technical supervisor အလိုရိွတဲ႔ အတိုင္း၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

hull/ surface preparation နဲ႔၊ painting process အတြက္၊ hull နဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ ဧရိယာ တြက္နည္းေတြ၊ အသံုးၿပဳရပါတယ္။ LOA ဆိုတဲ႔၊ length over all, LBP ဆိုတဲ႔၊ length between perpendiculars, BM ဆိုတဲ႔၊ breadth module နဲ႔၊ maximum draft တို႔ အေပါါမွာ၊ အေၿခခံကာ၊ တြက္ယူၿခင္းၿဖစ္ၿပီး unit ကေတာ႔၊ မီတာ ၿဖစ္ပါတယ္။ under water ဧရိယာ၊ တြက္ယူတဲ႔ အခါ၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull အမၽိဳးအစားေပါါ မူတည္ၿပီး၊ "P" ဆိုတဲ႔၊ under water constant ကိန္းေသတန္ဘိုးတခုကို၊ ထည္႔သြင္း၊ အသံုးၿပဳရပါတယ္။ ေရနံတင္သေဘ္ာ tanker ေတြရဲ႕၊ hull တည္ေဆာက္ပံု အရ၊ "P" တန္ဘိုး ကို (0.9) အေနနဲ႔ ယူဆၿပီး၊ fine hulls ဆိုတဲ႔၊ အၿခား သဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ "P" တန္ဘိုးကို (0.7) အေနနဲ႔၊ ယူဆပါတယ္။

underwater area including bottom top area ဆိုတဲ႔၊ flat bottom area တနည္းအားၿဖင္႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ ဗိုက္ေအာက္ မွ၊ ဧရိယာကို၊ "under water area including bottom top area = [ (2 x draft) + BM ] x [ LBP x P ]" ဆိုတဲ႔၊ ပံုေသနည္းနဲ႔ တြက္ယူၿပီး၊ flat bottom area ကို၊ bottom top ဆိုတဲ႔၊ ship side ေအာက္ေၿခ၊ bilge keel ေနရာအထိ၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။

bottom top area ကိုေတာ႔၊ "bottom top area = [ (0. 5 x BM) + LBP ] x 2 x high of bottom top" ဆိုတဲ႔၊ ပံုေသနည္းနဲ႔ တြက္ယူပါတယ္။ bottom top area ဟာ၊ ship side ေအာက္ေၿခ၊ bilge keel မွ၊ load line အထိ၊ ကုန္အၿပည္႔၊ တင္ထားစဥ္၊ ေရထဲမွာၿမဳတ္ေနမယ္႔၊ ဧရိယာ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္၊႔ under water ship side area ၿဖစ္သလို၊ ဘယ္နဲ႔ ညာ (၂) ဖက္၊ ရိွေနတဲ႔အတြက္ (၂) နဲ႔ 'ေၿမွာက္' ရပါတယ္။ height of bottom top ဆိုတာကေတာ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ maximum draft ၿဖစ္ပါတယ္။

top side area ကို၊ "top side = [ (0. 5 x BM ) + LOA ] x [ 2 x high of bulwark ]" ဆိုတဲ႔၊ ပံုေသနည္းနဲ႔ တြက္ယူပါတယ္။ top sides Area ဟာ၊ load line ရဲ႕အထက္၊ ေရေပါါ၊ ေပါါေနမယ္႔ ဧရိယာ ၿဖစ္ၿပီး၊ ဘယ္နဲ႔ ညာ (၂) ဖက္၊ ရိွေနတဲ႔အတြက္ (၂) နဲ႔ 'ေၿမွာက္' ရပါတယ္။ သေဘာ္ တည္ေဆာက္ပံုနဲ႔၊ သေဘ္ာ အမၽိဳးအစားအလိုက္၊ အခၽိဳ႕သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ external bulwarks area ဟာ၊ ႀကီးမားကၽယ္ၿပန္႔ေလ့၊ ရိွတဲ႔အတြက္၊ ထည္႔သြင္း တြက္ခၽက္ေလ့၊ ရိွတဲ႔အေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog