"ပုရြက္ဆိပ္ရာသီ CIC - Concentrated Inspection Campaign on Safety of Navigation (SOLAS Chapter V)"

ဟိုတေန႔ဆီက၊ flag state မွ၊ စာလာပါတယ္။ Tokyo & Paris MoU ကို၊ လက္ခံ ဘေဘာ တူညီထားတဲ႔၊ တိုင္းၿပည္ေတြရဲ႕၊ ေရေႀကာင္းအာဏာပိုင္ port state အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ၊ စက္တင္ဘာ (၁) ရက္ေန႔မွ၊ နိဳဝင္ဘာ (၃၀) ရက္ေန႔အတြင္း၊ မိမိ တိုင္းၿပည္သို႔၊ ေရာက္ရိွ၊ ဝင္ေရာက္လာမယ္႔၊ သေဘ္ာေတြကို၊ လွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္မွဳ campaign အေနနဲ႔၊ PSC inspection စစ္ေဆးမွာၿဖစ္ေႀကာင္း၊ အသိေပးထားပါတယ္။

'PSC Inspection' ဆိုတဲ႔ 'Port State Control Inspection' ဆိုတာကေတာ႔ သေဘ္ာေရာက္ရိွရာ ဆိပ္ကမ္းရဲ႕၊ သက္ဆိုင္ရာ ေရေႀကာင္းအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမွ၊ သေဘ္ာအား စစ္ေဆးၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာေပါါမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ ေရယာဥ္မွဴး အပါအဝင္၊ အရာရိွေတြ၊ အၿခားအဆင္႔ေတြရဲ႕ ကၽြမ္းကၽင္မွဳလက္မွတ္ certificate of competency မၽားကို၊ verifying အေနနဲ႔ မွန္ကန္မွဳ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးအတည္ၿပဳၿခင္း၊ သေဘ္ာရဲ႕ အေၿခအေန condition of the ship နဲ႔ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ စက္ပစၥည္း၊ ကရိယာ၊ equipment ေတြဟာ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာသေဘာတူညီခၽက္ international conventions ေတြအရ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ SOLAS, MARPOL, STCW အစရိွတဲ႔ နည္းဥပေဒ regulations ေတြနဲ႔ compliance အၿဖစ္၊ ကိုက္ညီမွဳ ရိွ၊ မရိွ စစ္ေဆးၿခင္းနဲ႔ သေဘ္ာကို manned and operated အေနနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲၿပီး ေမာင္းနွင္အသံုးၿပဳရာမွာ၊ ကၽင္႔သံုးရမယ္႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာဥပေဒ applicable international law ေတြကို၊ လိုက္နာၿခင္းရိွမရိွ စစ္ေဆးၿခင္းတို႔ ပါဝင္ပါတယ္။

(၁၉၇၈) ခုနွစ္မွာ၊ ဥေရာပတိုင္းၿပည္ေတြဟာ၊ သေဘ္ာသားေတြရဲ႕ အခြင္႔အေရး labour conditions ေတြနဲ႔ပက္သက္ၿပီး၊ ILO ဆိုတဲ႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ၿပဌာန္းခၽက္ေတြအတိုင္း၊ accordance အေနနဲ႔ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေပးၿခင္း ရိွ မရိွ၊ audit အၿဖစ္ အၿပန္အလွန္စစ္ေဆးရန္၊ သေဘာတူခဲ႔ၿပီး၊ Netherlands နိဳင္ငံ The Hague ၿမိဳ႕မွာ၊ အသိအမွတ္ၿပဳ သေဘာတူညီခၽက္ 'memorandum' လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ႀကပါတယ္။

အဲဒီနွစ္မွာပဲ၊ 'Amoco Cadiz' ဆိုတဲ႔ ေရနံတင္သေဘ္ာ၊ နစ္ၿမဳတ္ခဲ႔တဲ႔အတြက္၊ safety and pollution ဆိုတဲ႔၊ ေဘးအနၳရာယ္ ကင္းရွင္းေရးနဲ႔၊ ပတ္ဝန္းကၽင္ ညစ္ညမ္းမွဳ တားဆီးေရး၊ ကိစၥေတြကိုပါ၊ အၿပန္အလွန္စစ္ေဆးရန္၊ 'The Hague memorandum' မွာ၊ ထပ္မံ၊ ထည္႔သြင္း ခဲ႔ပါတယ္။ (၁၉၈၂) ခုနွစ္မွာေတာ႔ port state control inspection ဆိုင္ရာ၊ Paris MoU တနည္းအားၿဖင္႔ Paris Memorandum of Understanding ကို၊ ဥေရာပ (၂၆) နိဳင္ငံနဲ႔ Canada နိဳင္ငံတို႔က၊ လက္ခံ သေဘာတူ၊ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ႀကပါတယ္။

သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာတိုင္းၿပည္ flag state မွ၊ ၿပဌာန္းခၽက္ေတြ၊ တနည္းအားၿဖင္႔ flags of convenience ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ လိုက္နာရန္၊ ပၽက္ကြက္ၿခင္း failure ေတြနဲ႔၊ flags of convenience အရ၊ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေပမယ္႔ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ၊ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္း ခရီး၊ သြားလာရာမွာ၊ international conventions ေတြအရ၊ သေဘာတူ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ SOLAS, MARPOL, STCW အစရိွတဲ႔၊ နည္းဥပေဒ regulations ေတြကို၊ လိုက္နာရန္ ပၽက္ကြက္ၿခင္းနဲ႔၊ ကိုက္ညီမွဳ compliance မရိွၿခင္းကို၊ port state control inspection အေနနဲ႔ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခဲ႔ပါက၊ သေဘ္ာမွ၊ ၿပဳၿပင္ၿခင္း rectification ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ classification societies အေနနဲ႔ survey and certification duties အၿဖစ္၊ 'ထပ္မံစစ္ေဆးၿခင္း' ၿဖင္႔၊ အတည္ၿပဳေပးရန္ၿဖစ္ပါတယ္။

Paris MoU ရဲ႕ ေနာက္မွာေတာ႔၊ ေဒသဆိုင္ရာ regional MOUs ေတြအၿဖစ္၊ Pacific Ocean region ေဒသအတြက္၊ Tokyo MOU , South and Central America region အတြက္၊ Acuerdo Latino or Acuerdo de Viña del Mar, Caribbean ေဒသအတြက္၊ Caribbean MoU, ေၿမထဲပင္လယ္ေဒသအတြက္ Mediterranean MoU, အိနၷိယသမုဒၵရာေဒသအတြက္၊ Indian Ocean MoU, West and Central Africa အတြက္ Abuja MoU, ပင္လယ္နက္ေဒသအတြက္၊ Black Sea MoU နဲ႔ ၊ Persian Gulf အတြက္၊ Riyadh MoU တို႔ကို၊ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းၿပည္ေတြမွ၊ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ႀကပါတယ္။

Tokyo MoU ကို၊ Australia, Canada, Chile, China, Fiji, Hong Kong(China), Indonesia, Japan, Republic of Korea, Malaysia, New Zealand, Papua New Guinea, The Philippines, The Russian Federation, Singapore, Thailand, Vanuatu နဲ႔ Vietnam အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေပါင္း (၁၈) နိဳင္ငံမွ၊ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားပါတယ္။

Acuerdo Latino or Acuerdo de Viña del Mar သို႔မဟုတ္ Acuerdo de Viña del Mar Agreement လို႔ေခါါတဲ႔ The Latin American Agreement on Port State Control of Vessels ကိုေတာ႔၊ Argentina, Bolivia, Brazil, Colombia, Chile, Cuba, Ecuador, Honduras, Mexico, Panama, Peru, Uruguay နဲ႔ Venezuela အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေပါင္း (၁၃) နိဳင္ငံမွ၊ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးထားပါတယ္။

အလားတူ Indian Ocean MoU ကို၊ Australia, Bangladesh, Djibouti, Eritrea, France(La Reunion Island), India, Iran, Kenya, Maldives, Mauritius, Mozambique, Myanmar, Oman, Seychelles, South Africa, Sri Lanka, Sudan, Tanzania နဲ႔ Yemen အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေတြမွ၊ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿပီး၊ Abuja MoU ဆိုတဲ႔ West and Central Africa MoU ကိုေတာ႔ Angola, Benin, Cameroon, Cape Verde, Congo, Cote d’ Ivoire, Gabon, Ghana, Guinea, Equatorial Guinea, Liberia, Mauritania, Namibia, Nigeria, Senegal, Sierra Leone, South Africa, São Tomé and Príncipe, Democratic Republic of Congo, Guinea Bissau, The Gambia နဲ႔ Togo အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေတြမွ၊ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားပါတယ္။

ပင္လယ္နက္ေဒသအတြက္ Black Sea MoU ဆိုတဲ႔ Black Sea Memorandum of Understanding on Port State Control ကိုေတာ႔ Bulgaria, Georgia, Romania, Russian Federation, Turkey နဲ႔ Ukraine အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေပါင္း (၆) နိဳင္ငံမွ၊ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားသလို၊ Persian Gulf အတြက္ Riyadh MoU ကို Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia နဲ႔ UAE အစရိွတဲ႔ နိဳင္ငံေတြမွ၊ သေဘာတူ၊ လက္မွတ္ေရးထိုးထားပါတယ္။

အေမရိကန္နိဳင္ငံကေတာ႔၊ မည္သည္႔ MoU ကိုမွ၊ သေဘာတူ၊ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿခင္း၊ မရိွ သလို၊ United States waters ဆိုတဲ႔ အေမရိကန္ေရပိုင္နက္အတြင္း၊ ဝင္ေရာက္ သြားလာမယ္႔၊ ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္း သေဘ္ာေတြဟာ၊ international conventions ေတြအရ၊ သေဘာတူ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ နည္းဥပေဒ regulations ေတြနဲ႔ applicable U.S. laws ဆိုတဲ႔ အေမရိကန္နိဳင္ငံမွ ၿပဌာန္းထားတဲ႔ ဥပေဒေတြကို၊ လိုက္နာရန္၊ ပၽက္ကြက္မွဳ ရိွ၊ မရိွနဲ႔၊ ကၽင္႔သံုးမွဳ ရိွ၊ မရိွ၊ 'United States Coast Guard' မွ၊ စစ္ေဆးပါတယ္။

deficiencies ေတြကို၊ minor infractions တနည္းအားၿဖင္႔၊ ၿပဌာန္းခၽက္အတိုင္း၊ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၿခင္း၊ မရိွတဲ႔ ပၽက္ကြက္မွဳအေသးစား minor violation သို႔မဟုတ္၊ minor infringement of a law အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ခဲ႔လၽွင္၊ ၿပဳၿပင္အေရးယူၿခင္းအား၊ သေဘ္ာမွ တာဝန္ရိွသူမၽားက၊ (၁၄) ရက္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ၿပဳၿပင္ အေရးယူၿခင္း rectification ခၽက္ၿခင္းမေဆာင္ရြက္နိဳင္တဲ႔၊ အေၿခအေန under specific conditions အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ခဲ႔လၽွင္၊ သေဘ္ာထြက္ခြာသြားၿပီး ေနာက္ထပ္ ဆိုက္ကပ္မယ္႔ ship arrives at the next port ဆိပ္ကမ္းမွာ၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္၊ ဆိုက္ကပ္ရာ ဆိပ္ကမ္းမွ၊ သေဘ္ာ မထြက္ခြာမီွ၊ ၿပဳၿပင္အေရးယူၿခင္း၊ rectification အား၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ သတ္မွတ္ထားသလို၊ အကယ္၍ အေရးႀကီးတဲ႔ major infractions အၿဖစ္၊ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခဲ႔ပါက၊ detentions အၿဖစ္၊ သေဘ္ာ ထြက္ခြာခြင္႔မေပးပဲ၊ ထိမ္းသိမ္း အေရးယူမွဳ၊ ခၽက္ၿခင္းေဆာင္ရြက္ရန္၊ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

စက္တင္ဘာ (၁) ရက္ေန႔မွ၊ နိဳဝင္ဘာ (၃၀) ရက္ေန႔အတြင္း၊ Tokyo & Paris MoU ကို၊ လက္ခံ ဘေဘာတူညီထားတဲ႔၊ တိုင္းၿပည္ေတြရဲ႕၊ ေရေႀကာင္းအာဏာပိုင္ port state အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ၊ SOLAS Chapter V concerning safety of navigation in 2008 ကို၊ အေၿခခံၿပီး၊ CIC ဆိုတဲ႔၊ Concentrated Inspection Campaign အၿဖစ္၊ အေလးအနက္ထား၊ စစ္ေဆးႀကမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ (a) - the overall status of the vessel's navigation safety နဲ႔၊ (b) - competency of crew involved in navigation operations ဆိုတဲ႔၊ က႑ေတြကို၊ တိကၽေသၿခာစြာ၊ စစ္ေဆးမယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

'ပုရြက္ဆိပ္' ရယ္လို႔၊ ၿမန္မာေတြ၊ ေခါါႀကတဲ႔ Port State Control Officers (PSCOs) ေတြဟာ၊ classification society ရဲ႕၊ statutory certificates ေတြအရ၊ သေဘ္ာမွာ၊ တတ္ဆင္ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ navigation equipment ေတြနဲ႔၊ ကိုင္တြယ္အသံုးၿပဳသူေတြရဲ႕၊ နားလည္ တတ္ကၽြမ္းမွဳတို႔ကို၊ campaign အေနနဲ႔၊ စစ္ေဆးမွာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

စစ္ေဆးရာမွာ၊ အခၽက္ (၁၂) ခၽက္ကို၊ အေၿခခံကာ၊ 12 questionnaires အၿဖစ္၊ ေဆာင္ရြက္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ CIC ရဲ႕ 12 questionnaires ေတြကေတာ႔၊

(1)* - Is ship's navigation equipment in accordance with its applicable safety certificates ? - statutory certificates ေတြအရ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳရမယ္႔၊ navigation equipment ေတြကို၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ statutory certificates ေတြအရ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ navigation equipment ေတြဟာ၊ ေကာင္းမြန္၊ မွန္ကန္တိကၽစြာ၊ အသံုးၿပဳနိဳင္မယ္႔၊ အေၿခအေန၊ ရိွ၊ မရိွ၊ တနည္းအားၿဖင္႔၊ Safety Equipment Certificate ရဲ႕၊ ေနာက္ဆက္တြဲ form E နဲ႔၊ Safety Radio Certificate ရဲ႕၊ ေနာက္ဆက္တြဲ form R တို႔အရ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ စက္ပစၥည္း၊ ကရိယာေတြကို၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(2)* - Does the ECDIS have the appropriate up-to-date electronic charts for the intended voyage and is there a suitable back-up arrangement ? - သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာခဲ႔တဲ႔၊ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာမယ္႔၊ ေနရာေဒသေတြနဲ႔၊ ပက္သက္တဲ႔၊ အီလက္ထေရာနစ္ေရပံုေတြဟာ၊ လက္ရိွကာလအတိုင္း၊ မွန္ကန္တဲ႔၊ ေရပံုေတြအၿဖစ္၊ အသံုးၿပဳၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွနဲ႔၊ အရံေရပံုေတြ၊ စုေဆာင္းထားၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(3) - Is there evidence that all watch-keeping officers comply with STCW requirements for ECDIS ? - တာဝန္ကၽအရာရိွေတြဟာ၊ STCW ဆိုတဲ႔၊ he International Convention on Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers (STCW), regulations အရ၊ ECDIS နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ ကၽြမ္းကၽင္မွဳလက္မွတ္၊ ကိုင္ေဆာင္ထားၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(4)* - Can watch-keeping officers demonstrate familiarization with ECDIS ? - တာဝန္ကၽ အရာရိွေတြအေနနဲ႔၊ ECDIS ကို၊ ကၽြမ္းကၽင္ရင္းနီွးစြာ၊ အသံုးၿပဳနိဳင္ၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(5)* - Can Ship's VDR/ SVDR record data fully ? - သေဘ္ာရဲ႕ voyage data recorder မွာ၊ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာခဲ႔တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကို၊ ၿပည္႔စံုစြာ၊ မွတ္တမ္းတင္၊ သိမ္းဆည္းထားၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(6)* - Is second and third stage remote audible alarm of BNWAS recognized ? - BNWAS ရဲ႕၊ အသံၿပဳအခၽက္ေပးမွဳဟာ၊ mess room နဲ႔ passage ways ေတြမွာပါ၊ ထပ္ဆင္႔ အသိေပး၊ ေဆာင္ရြက္နိဳင္ၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(7) - Is the ship's Automatic Identification System transmitting correct particulars ? - တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ AIS ဟာ၊ သေဘ္ာနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကို၊ တိကၽမွန္ကန္စြာ၊ ထုတ္လြွင္႔ေပးၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(8) - Does the passage plan cover the whole voyage ? - သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာခဲ႔တဲ႔၊ သေဘ္ာေမာင္းနွင္ သြားလာမယ္႔၊ ေနရာေဒသေတြနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ ႀကိဳတင္ေရးဆြဲထားတဲ႔၊ လမ္းညြွန္ခၽက္ေတြဟာ၊ ခရီးစဥ္ တခုလံုးအတြက္၊ တိကၽ၊ ၿပည္႔စံုမွဳ၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(9)* - Does all crew know and respect the official working language as established and recorded in the ship's log book ? - သေဘ္ာဝန္ထမ္း အားလံုးဟာ၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ သေဘ္ာလိုင္းမွ၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔၊ တရားဝင္ရံုးသံုးဘာသာစကားၿဖင္႔၊ ေရးသားေဖာ္ၿပထားၿခင္းမၽားကို၊ နားလည္သေဘာေပါက္ၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွနဲ႔၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ သေဘ္ာလိုင္းမွ၊ ၿပဌာန္းထားတဲ႔၊ တရားဝင္ရံုးသံုးဘာသာစကား၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ မွတ္တမ္းတင္၊ ေရးသားၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(10)* - Is the crew familiar with the procedure of emergency operation of steering gear ? - သေဘ္ာဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔၊ steering gear ကို၊ အေရးေပါါ အေၿခအေနၿဖင္႔၊ ရင္းနီွးကၽြမ္းဝင္စြာ၊ အသံုးၿပဳနိဳင္စြမ္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္း။

(11)* - Are the exhibition of navigation/ signal lights in accordance with the requirements of COLREG 72 ? - သေဘ္ာမွာ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ navigation နဲ႔ signal lights အခၽက္ၿပမီးေတြဟာ၊ COLREG 72 ေခါါ၊ International Regulations for Preventing Collisions at Sea အရ၊ သတ္မွတ္ၿပဌာန္းထားတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြနဲ႔၊ ကိုက္ညီမွဳ၊ ရိွ၊ မရိွ၊ စစ္ေဆးၿခင္းနဲ႔။

(12) - Is the ship detained as a result of this CIC ? - စစ္ေဆးခၽက္မၽား အရ၊ သေဘ္ာကို၊ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ခြင္႔၊ ၿပဳသင္႔၊ မၿပဳသင္႔၊ ဆံုးၿဖတ္ၿခင္းတို႔၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

questionnaires အမွတ္ (1), (2), (4), (5), (6), (9), (10) နဲ႔ (11) တို႔ကို၊ seriousness of the deficiency ဆိုတဲ႔၊ အေလးအနက္ထား၊ ေဆာင္ရြက္ရမယ္႔၊ ခၽိဳ႕ယြင္းခၽက္ေတြအၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ထားသလို၊ သေဘ္ာ၊ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ခြင္႔၊ ရပ္ဆိုင္းနိဳင္တဲ႔၊ အေရးႀကီး၊ အခၽက္ေတြၿဖစ္ေႀကာင္း၊ "ပုရြက္ဆိပ္ရာသီ CIC - Concentrated Inspection Campaign on Safety of Navigation (SOLAS Chapter V)" အရ၊ ထပ္ဆင္႔ေဖာ္ၿပပါရေစ။

Comments

Popular posts from this blog