"Slow Steaming" - Why Marine Engineers are Concerned ?..."
(လြန္ခဲ႔တဲ႔၊ (၄) နွစ္ခန္႔က၊ hot topic တခုကို၊ ၿပန္လည္၊ ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။ ဒီ post မွာ၊ 2 stroke main engines ေတြရဲ႕၊ "Slow Steaming" နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ သတိၿပဳရမယ္႔၊ အခၽက္အလက္ေလးေတြလည္း၊ 'ရိွ' ေနမွာၿဖစ္ပါတယ္။)
Reference, thanks and credit to : (1) Ship & Bunker - Maersk Line : Moving Away From Slow - Steaming Would Require a Fundamental Change to the Network, Thursday January 22, 2015., (2) When Will be the END of “Slow - steaming” ? Ma Shuo, MPA Visiting Professor, Public Lecture @ NTU, 30 September 2014., (3) Marine Insight © The Guide to Slow Steaming on Ships, Chief Engineer Mohit Sanguri, December 2012.
Remark : All publications herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
Reference, thanks and credit to : (1) Ship & Bunker - Maersk Line : Moving Away From Slow - Steaming Would Require a Fundamental Change to the Network, Thursday January 22, 2015., (2) When Will be the END of “Slow - steaming” ? Ma Shuo, MPA Visiting Professor, Public Lecture @ NTU, 30 September 2014., (3) Marine Insight © The Guide to Slow Steaming on Ships, Chief Engineer Mohit Sanguri, December 2012.
Remark : All publications herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.
'Slow Steaming' ဆိုတာကေတာ႔၊ ေလာင္စာဆီသံုးစြဲမွဴ fuel consumption နဲ႔၊ ကာဘြန္ထုတ္လြွင္႔မွဴ CO2, NOx and Sox emissions အား၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္၊ ထိခိုက္နစ္နာမွဴ 'မရိွ' ေစပဲ process of deliberately အေနနဲ႔၊ သေဘ္ာကို၊ အရိွန္ေနွးစြာ၊ ေမာင္းနွင္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။' Slow Steaming' ဟာ၊ သေဘ္ာပိုင္ရွင္ ship owners ေတြနဲ႔၊ သေဘ္ာဌားရမ္းသူ ship charterers ေတြ အတြက္ေတာ႔၊ ထိေရာက္တဲ႔၊ ေလာင္စာဆီ ေခၽြတာမွဴ၊ ၿဖစ္သလို၊ သဘာဝပါတ္ဝန္းကၽင္အတြက္၊ carbon emissions အား၊ ထိေရာက္တဲ႔ ေလၽွာ႔ခၽမွဴ၊ ၿဖစ္၊ မၿဖစ္၊ အတိအကၽ မေၿပာနိဳင္ေသးတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ စီးပြားေရးကၽဆင္းမွဴ financial recession ေႀကာင္႔၊ ကုန္စည္စီးဆင္းမွဴေတြ၊ ေနွးေကြး သြားတဲ႔ကာလေတြနဲ႔၊ ေရနံေစၽးနံွဴး၊ ၿမင္႔တက္လာတဲ႔၊ ကာလေတြအတြက္ ရည္ရြယ္၊ အသံုးၿပဳၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ 'Slow Steaming' နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး၊ သတိထားသင္႔တဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကေတာ႔၊
(i) - slow streaming အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ crank case ဖြင္႔ကာ၊ စစ္ရမယ္႔၊ under piston inspections ေတြနဲ႔၊ scavenge inspections ေတြကိုလည္း၊ မႀကာခဏ frequent and thorough inspection အၿဖစ္၊ စစ္ေဆးေပးရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။
(ii) - slow steaming အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ cylinder liners ေတြမွာ၊ over lubrication အေၿခအေန၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ over lubrication ဟာ၊ under lubrication ကဲ႔သို႔၊ main engine ကို၊ ထိခိုက္ ပၽက္စီးေစတတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ main engine မွာ၊ load dependent cylinder lubrication system တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳထားၿခင္းမရိွပါက၊ lubrication rate ကို၊ optimal value အေနနဲ႔၊ တည္ၿငိမ္ေနရန္၊ ခၽိန္ညိွေပးဖို႔လည္း၊ လိုအပ္ပါတယ္။
(iii) - slow steaming ေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အတြင္းဖက္၊ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ fouling ေတြ၊ တြယ္ကပ္လာတတ္ပါတယ္။
(iv) - fouling ေတြေႀကာင္႔ turbocharger ရဲ႕ အၿပင္ဖက္မွာ၊ ရိွသင္႔တဲ႔၊ designed range air flow လည္း၊ လိုက္ပါ၊ ကၽဆင္းၿပီး၊ deposits ေတြပိုမုိ၊ ကပ္ၿငိတတ္ပါတယ္။
(v) - carbon deposits ေတြဟာ injectors compromises မွာ၊ စု 'ပံု' တက္လာၿပီး၊ performance ကၽဆင္းတတ္ပါတယ္။
(vi) - slow streaming ေႀကာင္႔၊ exhaust gas economizer မွာ၊ fouling ေတြ၊ ကပ္တြယ္ၿပီး၊ efficiency ကၽဆင္းကာ၊ soot fire ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(vii) - scavenge air pressure ကၽဆင္းသြားသလို၊ improper combustion ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(viii) - fuel ကို improper atomization အေၿခအေန၊ ေပါါေပါက္ေစၿပီး၊ impingement လို႔ေခါါတဲ႔၊ ထိခိုက္ တုန္႔ၿပန္မွဴေတြလည္း၊ piston အေပါါမွာ၊ သက္ေရာက္တတ္ပါတယ္။
(ix) - main engine ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ carbon deposits ေတြ၊ 'ပို' မၽား လာတဲ႔အတြက္၊ maintenance intervals လည္း၊ 'ပို' ယူရန္ လိုအပ္လာပါတယ္။
(x) - slow steaming ေႀကာင္႔ exhaust gas temperatures 'ကၽဆင္း' သြားၿပီး၊ အကယ္၍၊ 250 deg C ေအာက္သို႔၊ ကၽဆင္းသြားခဲ႔ပါက၊ low temperature corrosion ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(xi) - slow steaming ဟာ၊ peak compression pressure ကိုလည္း၊ ကၽဆင္းေစတတ္ပါတယ္။
(xii) - အခၽိန္ကာလ၊ အေတာ္ႀကာ slow steaming အသံုးၿပဳခဲ႔ၿပီး၊ full load ၿဖင္႔၊ ၿပန္လည္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ imminent လို႔ေခါါတဲ႔ ၿပင္းထန္စြာ၊ တုန္ခါမွဴ တနည္းအားၿဖင္႔ overhanging ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။
(xiii) - piston ring pack ေတြရဲ႕၊ efficiency ကို၊ ကၽဆင္းေစတတ္သလို၊ scavenge နဲ႔ piston ရဲ႕၊ ေအာက္ပိုင္းမွာလည္း၊ deposits ေတြ ပိုမို 'စုပံု' လာတတ္ပါတယ္။
(xiv) - scavenge fires ၿဖစ္ေပါါရန္၊ ပိုမိုလြယ္ကူလာတဲ႔အတြက္၊ scavenge နဲ႔ under piston area ေတြကို၊၊ draining လုပ္ေပးရန္၊ 'ပိုမို' လိုအပ္လာပါတယ္။
(xv) - carbon deposits ေတြေႀကာင္႔၊ အပူကူးေၿပာင္းမွဴ heat transfer 'ကၽဆင္း' သြားၿပီး၊ engine ရဲ႕၊ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ၊ thermal stresses ေတြ၊ သက္ေရာက္တတ္ပါတယ္။
(xvi) - economizer ရဲ႕ efficiency ကၽဆင္းသြားတဲ႔အတြက္၊ oil fired boiler အား ပိုမိုေမာင္းနွင္ရန္၊ လိုအပ္လာပါေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ တခၽိန္တုန္းက၊ hot topic တခုကို၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
Comments