"Reciprocating type Refrigeration compressor's capacity control"

(တေန႔တုန္းက၊ fleet ထဲမွ၊ သေဘ္ာတစီးရဲ႕၊ reciprocating type accommodation air conditioning compressor ႀကီး၊ ေမာင္းလို႔၊ မရေတာ႔ဘူးရယ္လို႔၊ အေႀကာင္းႀကားလာသမို႔၊ 'ဖြင္႔' ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။  ၿဖစ္ခၽင္ေတာ႔လည္း၊ charterer အသစ္ရတဲ႔၊ ေန႔မွာမွ၊ တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္၊ ေမာင္းလို႔၊ မရေတာ႔တာပါ။

ဖြင္႔ႀကည္႔ႀကတဲ႔အခါ၊ connecting rod' (၁) ေခၽာင္း၊ 'ကၽိဳး' တဲ႔အၿပင္၊ motor ရဲ႕ rotor နဲ႔၊ တဆက္တည္း၊ ရိွေနတဲ႔၊ compressor ရဲ႕၊ crank shaft မွာပါ၊ အစင္းအရာေတြ၊ ေတြ႔ရပါေႀကာင္း၊ ဓါတ္ပံုအေထာက္အထားၿဖင္႔၊ သတင္းေပးပို႔လာႀကပါတယ္။ ဒီေတာ႔လည္း၊ တစစီ ၿပန္ေကာက္ကာ၊ overhauling လုပ္မယ္႔အစား၊ အလံုးလိုက္၊ လဲလိုက္တာ၊ အေကာင္းဆံုးရယ္လို႔၊ ယူဆၿပီး၊ compressor အသစ္တလံုး၊ ေပးခဲ႔ပါရတယ္။


accommodation refrigeration air conditioning system ရဲ႕၊ compressor ဟာ၊ အေရးႀကီးတဲ႔၊ critical equipment မဟုတ္ေပမယ္႔၊ ေရနံတင္သေဘ္ာ၊ tankers ေတြ အတြက္ေတာ႔၊ မရိွမၿဖစ္၊ လိုအပ္တဲ႔၊ essential auxiliary machinery အမၽိဳးအစားထဲ၊ ပါဝင္ပါတယ္။ သေဘ္ာမွာ၊ ရိွေနတဲ႔၊ အပို၊ additional compressor ကလည္း၊ အၿဖစ္သေဘာသာ၊ ေမာင္းလို႔ရမယ္႔၊ အေၿခအေနပါ။  တဆက္တည္းမွာ၊ reciprocating type refrigeration compressor ေတြရဲ႕၊ 'un-loader valves' ေတြအေႀကာင္း၊ ခြဲၿခားၿပီး၊ ေၿပာၿပၿဖစ္ခဲ႔သမို႔၊ "Reciprocating type Refrigeration compressor's capacity control" ဆိုကာ၊ post အၿဖစ္၊ တင္လိုက္ပါေတာ႔တယ္။)
.
(Reference, Thanks and credit to : (1) - Understanding Capacity Control in Ship’s Air Conditioning and Refrigeration System : https://www.marineinsight.com, (2) - Capacity Control or Regulation for Refrigeration Compressor on Ships : https://marineengineeringonline.com

Remark : All publications and images herein this page are for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.)

သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ အသီး၊ အရြက္၊ အသား၊ ငါးေတြ၊ ထည္႔သြင္းသိုေလွာင္ရန္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ provision refrigeration compressor ေတြနဲ႔၊ လူေနအိပ္ခန္း၊ အပါအဝင္၊ accommodation air conditioning အတြက္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ air cond' refrigeration compressor ေတြမွာ၊ 'un-loader valves' ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားေလ့၊ ရိွပါတယ္။  'un-loader valves' ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ ရည္ရြယ္ခၽက္ဟာ၊ capacity control ေဆာင္ရြက္နိဳင္ဖို႔၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

'capacity control' ဆိုတာကေတာ႔၊ refrigeration plant တနည္းအားၿဖင္႔၊ refrigeration system ရဲ႕၊ load demand အေပါါ၊ အေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ထိန္းေကၽာင္း၊ ေမာင္းနွင္ေစၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။  တနည္းအားၿဖင္႔၊ load demand ဟာ၊ required temperature ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ room temperature အေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ control အေနနဲ႔၊ ေမာင္းနွင္ေစၿခင္းရယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

capacity control အၿဖစ္၊ (i) - variable speed motor ဆိုတဲ႔၊ VFD motor အသံုးၿပဳကာ၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္း၊ (ii) - on-off cycle ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္းနဲ႔၊ (iii) - cylinder un-loading method ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္းဆိုၿပီး၊ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။

VFD motor ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္းနဲ႔၊ on-off cycle ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္း၊ အစရိွတဲ႔၊ နည္းလမ္းေတြ၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ capacity control ေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ (a) motor overheating, (b) bearing damage နဲ႔၊ (c) oil return in intermittent mode ဆိုတဲ႔၊ mechanical problems ၿပသနာေတြနဲ႔၊ ႀကံဳေတြ႔၊ ရတတ္ပါတယ္။

(a) - motor overheating တနည္းအားၿဖင္႔၊ motor အလြန္အမင္း၊ ပူၿပင္းၿခင္းဆိုတဲ႔၊ excessive motor heating ဟာ၊ motor ရဲ႕၊ လည္ပါတ္မွဴ revolution ကို၊ အတိုးအေလၽွာ႔၊ ၿပဳလုပ္၊ ထိန္းေကၽာင္းေပးေနမယ္႔၊ VFD ေခါါ၊ variable frequency drive ရဲ႕၊ excessively high switching frequency ေတြေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

(b) - အလားတူ၊ ေမာင္းလိုက္၊ ရပ္လိုက္၊ on-off cycle ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ စတင္လည္ပတ္စဥ္၊ startup phase အတြင္း၊ အႀကိမ္ေပါင္းမၽားစြာ၊ compressor ရဲ႕၊ lubricating oil pressure ကၽဆင္းရာမွ၊ bearing lubrication မလံုေလာက္ခဲ႔မွဳေတြေႀကာင္႔၊ bearing damage ဆိုတဲ႔၊ ပၽက္စီးမွဳေတြလည္း၊ ေပါါေပါက္လာနိဳင္ပါတယ္။

(c) - တခါတရံမွာေတာ႔၊ စတင္လည္ပတ္စဥ္၊ startup phase အတြင္း၊ lubricating oil pressure ဟာ၊ ၿမင္႔တက္ေနတတ္ၿပီး၊ refrigerant cycle တိုင္းမွာ၊ lubricating oil ေတြ၊ ေရာေနွာ၊ ပါဝင္သြားတတ္ပါတယ္။  frequent switching အေနနဲ႔၊ refrigeration compressor ရပ္တန္႔တဲ႔အခါ၊ လံုေလာက္တဲ႔၊ sufficient oil return ပမာဏ၊ အႀကိမ္ေပါင္းမၽားစြာ၊ မရရိွခဲ႔ေတာ႔သလို၊ insufficient lubricating oil pressure condition လို႔ေခါါတဲ႔၊ 'oil return in intermittent mode' ၿဖစ္ေပါါရာမွတဆင္႔၊ compressor ပၽက္စီးမွဴေတြလည္း၊ ေပါါေပါက္တတ္ပါတယ္။

အထက္မွာ၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔တဲ႔၊ capacity control နည္းလမ္းေတြ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ mechanical problems ၿပသနာေတြ၊ ႀကံဳေတြ၊ ရတတ္တဲ႔အတြက္၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ reciprocating type provision refrigeration compressor ေတြနဲ႔၊ air cond' refrigeration compressor ေတြမွာ၊ 'cylinder un-loading method' ကိုသာ၊ ပိုမို၊ အသံုးၿပဳလာႀကပါတယ္။

'cylinder un-loading method' ဟာ၊ un-loader valve ဆိုတဲ႔၊ capacity control valve အမၽိဳးအစား၊ တခုခု၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ refrigeration compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ capacity control valves ေတြကို၊ (i) - Oil operated capacity control un-loader valve နဲ႔၊ (ii) - Solenoid operated capacity control un-loader valve ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။

"(i) - Oil operated capacity control un-loader valve"

oil operated capacity control un-loader valve အသံုးၿပဳၿပီး၊ capacity control ေဆာင္ရြက္ရာမွာ၊ အဓိကပါဝင္တဲ႔၊ အစိတ္အပိုင္းေတြကေတာ႔၊ (a) - compressor lube oil pump supply, (b) - capacity control valve, (c) - un-loader assembly နဲ႔၊ (d) - capacity control regulating valve တို႔၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

(a) - compressor lube oil pump ဟာ၊ bearings ေတြထံ၊ lubricating oil pressure ေပးပို႔ပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ၊ capacity control un-loader valve သို႔၊ lubricating oil pressure ေပးပို႔နိဳင္ရန္၊ သီးၿခား connection ထည္႔သြင္းထားတဲ႔၊ pump လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

(b) - capacity control un-loader valve ကေတာ႔၊ periphery ဆိုတဲ႔၊ အၿပင္ဖက္ external boundary မွာ၊ အစင္းလိုက္၊ အေပါက္လိုင္းပံုသ႑န္ grooves bored ေတြ၊ ေဖာ္ထားတဲ႔၊ valve ၿဖစ္ၿပီး၊ un-loader mechanism နဲ႔၊ connected အၿဖစ္၊ ခၽိတ္ဆက္ထားပါတယ္။

capacity control un-loader valve မွာ၊ spring piston ပါရိွပါတယ္။ spring piston ဟာ၊ lube oil pump မွတဆင္႔၊ valve သို႔၊ ေရာက္ရိွလာမယ္႔၊ high pressure lubricating oil ကို၊ valve ရဲ႕၊ bore chamber အတြင္းမွာ၊ spreading အေနနဲ႔၊ ၿပန္႔နံွ႔သြားေစပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ valve ရဲ႕၊ orifice မွတဆင္႔၊ ၿဖတ္သန္း၊ ဝင္ေရာက္လာမယ္႔၊ high pressure lubricating oil ဟာ၊ spring piston ကို၊ ဖိနိွပ္လိုက္တဲ႔အတြက္၊ valve ရဲ႕၊ bore chamber အတြင္း၊ lubricating oil ၿပန္႔နံွ႔သြားသလို၊ un-loader holes ေတြအတြင္းသို႔၊ pressurized lubricating oil အၿဖစ္၊ ဆက္လက္စီးဆင္းသြားတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ Fig. (1) မွာ၊ "Oil supply to un-loader" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအေနနဲ႔၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

Fig. (1) -  Oil supply to un-loader

(c) - un-loader mechanism ဆိုတဲ႔၊ un-loader assembly မွာ၊ spring တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ piston ပါရိွပါတယ္။ Fig. (2) မွာ၊ "Un-loader mechanism" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။  un-loader piston ကို၊ rotating cam ring ေတြနဲ႔၊ ခၽိတ္ဆက္ၿပီး၊ rotating cam ring ေတြရဲ႕၊ lifting pins ေတြကိုလည္း၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve နဲ႔၊ ထပ္မံ၊ ခၽိတ္ဆက္ထားပါတယ္။

 Fig. (2) - Un-loader mechanism

un-loader holes ေတြအတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းလာတဲ႔၊ high pressure lubricating oil ဟာ၊ un-loader piston ကို၊ push အေနနဲ႔၊ တြန္းၿပီး၊ 'မ' ကာ၊ 'ပင္႔တင္' လိုက္သလို၊ piston မွတဆင္႔၊ lifting pin ကိုလည္း၊ ထပ္မံ၊ တြန္းတင္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ lifting pin နဲ႔႔၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve တို႔၊ ခၽိတ္ဆက္ထားတဲ႔အတြက္၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve ဟာ၊ 'အပြင္႔' အေနအထား၊ opened position ၿဖစ္ေပါါသြားၿပီး၊ compressor ကို၊ လည္ပတ္ေနေစပါတယ္။

တနည္းအားၿဖင္႔၊ lubricating oil pressure ေႀကာင္႔၊ capacity control un-loader valve အတြင္းမွ၊ spring piston ေရြွ႕လၽွားသြားသလို၊ un-loader piston မွတဆင္႔၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve ကို၊ တြန္းကာ၊ အေပါါသို႔၊ 'မ' ကာ၊ 'ပင္႔တင္' တင္ထားၿခင္းေႀကာင္႔၊ refrigerant gas ေတြဟာ၊ compressor ရဲ႕၊ cylinder အတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းၿပီး၊ pistons ရဲ႕၊ reciprocating stroke acting ေတြေႀကာင္႔၊ pressurized အေၿခအေနၿဖင္႔၊ refrigeration cycle သို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

အလားတူ၊ lubricating oil pressure ကၽဆင္း၊ သြားတဲ႔အခါ၊ capacity control un-loader valve ရဲ႕၊ spring piston လည္း၊ ေရြွ႕လၽွားမွဳ၊ မရိွေတာ႔တဲ႔အတြက္၊ suction valve ဟာ၊ 'အပိတ္' အေနအထား၊ closed position ၿဖင္႔၊ refrigeration compressor ကို၊ ဆက္လက္၊ လည္ပတ္ေစပါတယ္။

(d) - lubricating oil pressure ပမာဏ၊ အနည္း၊ အမၽားကို၊ capacity control regulating valve မွ၊  ထိန္းညိွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ capacity control regulating valve ဟာ၊ compressor ရဲ႕၊ crank case နဲ႔၊ ဆက္သြယ္ထားတဲ႔၊ valve ၿဖစ္သလို၊ အၿခားတဖက္မွာေတာ႔၊ capacity control valve နဲ႔လည္း၊ ထပ္မံ၊ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ Fig. (3) မွာ၊ "Capacity control regulating valve" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

Fig. (3) -  Capacity control regulating valve

တကယ္ေတာ႔၊ capacity control valve ရဲ႕၊ ports ေတြနဲ႔၊ un-loader mechanism ရဲ႕၊ ports ေတြ၊ တနည္းအားၿဖင္႔၊ holes ေတြရဲ႕၊ အဖြင္႔နဲ႔၊ အပိတ္ဆိုတဲ႔၊ opened and closed position အေနအထားေတြကို၊ capacity control regulating valve မွတဆင္႔၊ lubricating oil pressure အနည္း၊ အမၽားအေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ေပးၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

compressor ရဲ႕၊ load ကို၊ 'ေလၽွာ႔ခၽ' လိုက္တဲ႔အခါ၊ compressor crank case အတြင္းရိွ၊ lubricating oil ရဲ႕၊ pressure လည္း၊ လိုက္ပါ၊ 'ေလၽွာ႔ကၽ' သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။ တၿပိဳက္နက္တည္း၊ capacity control un-loader valve မွာ၊ ရိွေနတဲ႔၊ lubricating oil လည္း၊ capacity control regulating valve မွတဆင္႔၊ crank case အတြင္းသို႔၊ ၿပန္လည္၊ စီးဆင္း၊ သြားတဲ႔အတြက္၊ un-loader mechanism ရဲ႕၊ ports ေတြ၊ 'ပိတ္' သြားသလို၊ မူလက၊ un loader piston မွတဆင္႔၊ lifting up အေနနဲ႔၊ တြန္းတင္ထားတဲ႔၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve ေတြလည္း၊ 'ပိတ္' သြားပါေတာ႔တယ္။

(ii) - "Solenoid operated capacity control un-loader valve"

'oil operated capacity control un-loader valve' အလုပ္ပံုဟာ၊ အနည္းငယ္၊ ရွဳတ္ေထြးမွဳ၊ ရိွတဲ႔အတြက္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ 'solenoid operated capacity control un-loader valve' တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ reciprocating type refrigeration compressors ေတြကိုသာ၊ အစားထိုးသံုးစြဲလာႀကပါတယ္။

solenoid operated capacity control un-loader valve ဟာ၊ solenoid valve နဲ႔၊ servo valve တို႔ကို၊ conjunction အၿဖစ္၊ တြဲဖက္၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ valve အမၽိဳးအစား၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ solenoid operated capacity control un-loader valve ကို၊ refrigeration compressor ရဲ႕၊ cylinder head cover အေပါါဖက္၊ suction valve အနီး၊ တတ္ဆင္ထားၿပီး၊ solenoid valve ရဲ႕၊ energized နဲ႔၊ de-energized အေၿခအေနေတြမွာ၊ servo valve ရဲ႕၊ mechanism မွတဆင္႔၊ suction valve အဖြင္႔နဲ႔၊ အပိတ္ opened and closed function ကို၊ တိုက္ရိုက္၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။

solenoid valve ရဲ႕၊ energized အေၿခအေနမွာ၊ servo valve ရဲ႕၊ mechanism မွတဆင္႔၊ suction valve ကို၊ အေပါါမွ၊ 'ဖိ' ကာ၊ 'ပိတ္' ထားတဲ႔အတြက္၊ refrigerant gas ေတြ၊ compressor ရဲ႕၊ cylinder အတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းမွဴ၊ မရိွေတာ႔ပဲ၊ cylinder head cover အတြင္းမွာသာ၊ by-pass အေနအထားၿဖင္႔၊ ၿဖတ္သန္းၿပီး၊ un-pressurized refrigerant gas အၿဖစ္နဲ႔၊ refrigeration cycle အတြင္းသို႔၊ တိုက္ရိုက္၊ ေရာက္ရိွသြားမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

တနည္းအားၿဖင္႔၊ 'capacity control position' အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္သလို၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve 'ပိတ္' ေစရန္၊ capacity control un-loader valve မွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ ေယဘုယၽအေနနဲ႔၊ solenoid operated capacity control un-loader valve ဟာ၊ refrigeration compressor ရဲ႕၊ suction valve အရည္အတြက္၊ တဝက္ခန္႔ကို၊ 'ပိတ္' ကာ၊ (50 %) un-loaded position ၿဖင္႔၊ compressor လည္ပတ္ေစတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ Fig. (4) မွာ၊ "Solenoid operated capacity control un-loader valve" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

 Fig. (4) - Solenoid operated capacity control un-loader valve

အလားတူ၊ solenoid valve ရဲ႕၊ de- energized အေၿခအေနမွာလည္း၊ servo valve ရဲ႕၊ mechanism မွတဆင္႔၊ suction valve ကို၊ ၿပန္လည္၊ 'ဖြင္႔' ေပးလိုက္မွာ၊ ၿဖစ္သလို၊ refrigerant gas ေတြဟာ၊ compressor ရဲ႕၊ cylinder အတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းၿပီး၊ piston ရဲ႕၊ reciprocating stroke acting ေတြေႀကာင္႔၊ pressurized အေၿခအေနၿဖင္႔၊ refrigeration cycle အတြင္းသို႔၊ ေရာက္ရိွသြားမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။  တနည္းအားၿဖင္႔၊ capacity control un loader valve ဟာ၊ compressor ရဲ႕၊ suction valve 'ပိတ္' ေစရန္၊ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔၊ မလုိအပ္ေတာ႔တာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

"Starting un-loader solenoid valve"

oil operated capacity control un-loader valve နဲ႔၊ solenoid operated capacity control un-loader valve တို႔အေႀကာင္း၊ ေၿပာတဲ႔အခါ၊ refrigeration compressor ေတြမွာ၊ တတ္ဆင္ေလ့ရိွတဲ႔၊ 'starting un-loader solenoid valve' အေႀကာင္းကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းေၿပာဆိုရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။

refrigeration compressor ကို၊ star-delta starter motor ၿဖင္႔၊ တြဲဖက္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔အခါ၊ စတင္ေမာင္းနွင္စဥ္၊ starting period အတြင္း၊ compressor ရဲ႕၊ compression work ေႀကာင္႔၊ motor မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ starting torque အား၊ တစိတ္တပိုင္း၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္၊ ရည္ရြယ္ၿပီး၊ starting un-loader solenoid valve ထည္႔သြင္း၊ တတ္ဆင္ထားေလ့၊ ရိွႀကပါတယ္။

compressor ရဲ႕၊ suction line နဲ႔၊ discharge line တို႔ကို၊ by-pass line အေနနဲ႔၊ ထပ္မံ၊ ဆက္သြယ္ၿပီး၊ by-pass suction နဲ႔၊ discharge line အႀကားမွာ၊ starting un-loader solenoid valve တတ္ဆင္ကာ၊ solenoid valve ရဲ႕အထြက္ဖက္၊ by-pass discharge line နဲ႔၊ main discharge line တို႔၊ ေပါင္းဆံုအၿပီး၊ အနီးအနား၊ ေနရာမွာေတာ႔၊ non-return valve (၁) လံုး၊ ထပ္မံ၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္း၊ ၿဖစ္သလို၊ Fig. (5) မွာ၊ "Starting un-loader solenoid valve" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

 Fig. (5) - Starting un-loader solenoid valve

motor ဟာ၊ start connection ၿဖင္႔၊ စတင္လည္ပတ္စဥ္၊ un-loaded start အေနအထားၿဖင္႔၊ starting un-loader solenoid valve ကို၊ energized ၿဖစ္ေပါါေစပါတယ္။ NC ဆိုတဲ႔၊ normally close solenoid ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ energized ၿဖစ္ေပါါမွဳေႀကာင္႔၊ solenoid valve ဟာ၊ opened position ၿဖင္႔၊ 'ပြင္႔' သြားၿပီး၊ refrigerant gas ေတြလည္း၊ by-pass line မွတဆင္႔၊ main discharge line ရိွ၊ refrigeration cycle အတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းသြားမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

non-return valve ဟာ၊ refrigeration cycle အတြင္းမွ၊ refrigerant gas ေတြကို၊ by-pass discharge နဲ႔၊ main discharge line သို႔၊ ၿပန္လည္၊ စီးဆင္းမွဳ၊ မရိွေစရန္၊ တားဆီးေပးထားသလို၊ တခၽိန္တည္းမွာ၊ solenoid valve မွတဆင္႔၊ ၿဖတ္သန္းလာတဲ႔၊ refrigerant gas ေတြကို၊ main discharge line သို႔၊ direction တဖက္တည္းၿဖင္႔၊ ဆက္လက္၊ စီးဆင္းေစမွာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

motor ဟာ၊ star connection မွ၊ delta connection သို႔၊ ေၿပာင္းလဲ၊ လည္ပတ္အၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ rated revolution လည္ပတ္နံွဴးထားၿဖင္႔၊ compressor ကို၊ စတင္၊ ေမာင္းနွင္အၿပီး၊ စကၠန္႔အနည္းငယ္၊ အခၽိန္အႀကာမွာေတာ႔၊ starting un-loader solenoid valve ကိုလည္း၊ de-energized ၿဖစ္ကာ၊ 'ပိတ္' သြားေစပါတယ္။ starting un-loader solenoid 'ပိတ္' သြားတြက္၊ refrigerant gas ေတြဟာ၊ မူလအတိုင္း၊ main suction line မွတဆင္႔၊ compressor အတြင္းသို႔၊ စီးဆင္းသြားပါေတာ႔တယ္။

Comments

Popular posts from this blog