"သေဘ္ာေပါါက၊ Provision Refrigeration System"

(သေဘ္ာေပါါက၊ အေအးခန္း cooled room ဆို တဲ႔ refrigeration system ေတြကို၊ vapor compression cycle refrigeration system နဲ႔၊ vapor absorption cycle refrigeration system ဆိုၿပီး (၂) မၽိဳးခြဲၿခားနိဳင္ၿပီး၊ သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ vapor compression cycle refrigeration system ကိုသာ၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ အဓိက၊ အစိတ္အပိုင္းေတြအေနနဲ႔၊ compressor, condenser, thermostatic expansion valve နဲ႔၊ evaporator unit တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။


(၂၀၁၂) ေနာက္ပိုင္းက၊ စၿပီး NH3 အမိုးနီးယား (R - 717), Halo-methane ေဟလိုမီသိန္းအုပ္စုမွ၊ Tri-chlorofluorocarbon (R - 12) နဲ႔၊ Chlorodifluomethane (R - 22) စတဲ၊႔ အိုဇုန္းလြွာ ထိခိုက္ေစမယ္႔၊ refrigerant ေတြ၊ အသံုးမၿပဳရန္ MARPOL Annex VI Regulation for the Prevention of Air Pollution from Ships ဆိုတဲ႔၊ ဥပေဒကို၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ၊ သေဘ္ာေပါါက၊ ‘Provision Refrigeration System’ ေတြမွာ၊ ၿဖစ္တတ္တဲ႔ အဓိက၊ အခၽက္ေတြကို၊ ေဖာ္ၿပသြားပါ႔မယ္။) 

Remark : Image herein this page is for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.

သေဘ္ာေတြရဲ႕ အသားသိုေလွာင္ခန္း meat room, ငါးသိုေလွာင္ခန္း fish room နဲ႔၊ အသီးအရြက္၊ သိုေလွာင္ခန္း vegetable room ေတြ၊ အေအးဓါတ္ အလံုအေလာက္ 'မရ' ၿခင္း ကို၊ စစ္ေဆးႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ Provision Refrigeration System မွာ၊ (i) Undercharging of System, (ii)  Overcharge of System, (iii) Moisture in the System, (iv) Air in the System နဲ႔၊ (v) Oil in the System ဆိုတဲ႔ အဓိက၊ အေႀကာင္းအရာ (၅) မၽိးအနက္မွ၊ တခုခုနဲ႔ ဆက္နြယ္ၿပီး၊ ၿဖစ္ေပါါလာတာေတြ႔ရပါတယ္။

(i) - Undercharging of Refrigeration System

system အတြင္း၊ refrigerant မလံုေလာက္မွဴေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ compressor ရဲ႕ suction နဲ႔၊ discharge pressure ေတြဟာ၊ မူလရိွသင္႔တဲ႔ ပမာဏထက္၊ 'ေလၽွာ႔နည္း' ေနၿပီး၊ compressor ေမာင္းနွင္ေနတဲ႔ motor ရဲ႕၊ ampere ဟာလည္း၊ 'ကၽဆင္း' ေနတာ၊ ေတြ႔ရမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္၊ compressor ဟာ၊ ဆက္တိုက္၊ မရပ္မနား လည္ပတ္ေနၿပီး၊ condenser ရဲ႕၊ liquid sight glass ကို၊ ႀကည္႔လိုက္လၽွင္၊ ေလဘူေဘာင္း large vapor bubbles ေလးေတြ၊ 'ထ' ေနတာ၊ ေတြ႔ရမွာၿဖစ္သလို၊ liquid Level ဟာလည္း၊ မူလထက္ 'ေလၽွာ႔နည္း' ေနတာ၊ ေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

compressor ရဲ႕ shaft seal နဲ႔၊ joints ေတြ၊ valve gland ေတြမွတဆင္႔၊ refrigerant 'ယိုစိမ္႔မွဴ leakage' ၿဖစ္ေနၿခင္း၊ expansion valve ရဲ႕၊ strainer 'ပိတ္' ေနၿခင္းနဲ၊႔ filter drier  'ပိတ္ဆို႔' ေနၿခင္းတို႔ေႀကာင္႔ undercharging of system အေၿခအေန၊ ေပါါေပါက္လာရတာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ compressor ရဲ႕ shaft seal မွ၊ leakage ၿဖစ္ေပါါတဲ႔အခါ၊ compressor Oil လည္း၊ အၿပင္ဖက္သို႔ 'ယိုစိမ္႔' ထြက္လာသမို႔၊ 'ဆီ' စ ေလးေတြ၊  ေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

refrigeration compressor ေတြကို၊ 12000 running hours (၁၂၀၀၀0 ခန္႔မွာ၊ completed overhauling ၿပဳလုပ္သင္႔ၿပီး၊ ပံုမွန္ maintenance ၿပဳလုပ္၊ အသံုးၿပဳၿခင္းၿဖင္၊႔ shaft seal မွ leakage ၿဖစ္ေပါါမွဴအား၊ ကာကြယ္တားဆီးနိဳင္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္၊ refrigeration compressor ေတြအတြက္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ refrigeration compressor lubricating oil ကိုသာ၊ 'သီးသန္႔' အသံုးၿပဳသင္႔သလို၊ compressor ေပမို႔၊ air compressor ေတြအတြက္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ air compressor lubricating oil ကို၊ အမွတ္တမဲ႔၊ ေရာေနွာ၊ အသံုးၿပဳမိၿခင္းေႀကာင္႔လည္း၊ shaft seal မွ၊ leakage ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။

refrigerant leakage ေတြအတြက္၊ detection method နည္းလမ္းေတြနဲ႔ detector ပစၥည္း ကရိယာ၊ အမၽိဳးမၽိဳးကိုအသံုးၿပဳကာ၊ 'ယိုစိမ္႔' တဲ႔၊ ေနရာ၊ ရွာေဖြႀကရာမွာ၊ ဆပ္ၿပာရည္အၿမွဳတ္ soap water bubble ၿဖင္႔၊ joints ေတြ၊ valve glands ေတြအေပါါ၊ လိုက္ 'အုပ္' ၿပီး၊ leakage ရွာေဖြၿခင္းဟာ၊ ပိုမို လြယ္ကူသလို၊ ထိေရာက္မွဴ 'ရိွ' တာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။

တခါတရံ system ဟာ၊ အလိုအေလၽွာက္ ယိုစိမ္႔မွဴၿဖစ္ေပါါၿခင္း၊ မဟုတ္ပဲ၊ ကုိင္တြယ္၊ ထိေတြ႔ခဲ႔တဲ႔၊ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ၊႔ valve ရဲ႕ gland ေတြမွ တဆင္႔၊ refrigerant leakage ေပါါေပါက္လာတာလည္း၊ ရိွတတ္ပါတယ္။ valve ေတြ၊ အဖြင္႔အပိတ္ၿပဳလုပ္စဥ္၊ gland locking nut ကို၊ အရစ္တဝက္ခန္႔၊ 'ေလၽွာ႔' ရာမွာ၊ ေတြ႔ကရာ hand tools ေတြ၊ အထူးသၿဖင္႔ အလြယ္တကူ အသံုးၿပဳရန္၊ ေဆာင္ထားေလ့ရိွတဲ႔ adjustable spanner အသံုးမၿပဳပဲ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ hand tools ေတြကသာ၊ အသံုးၿပဳသင္႔ပါတယ္။

valve ၿပန္ပိတ္ၿပီး၊ valve cap ၿပန္လည္ 'ဖုံးအုပ္' တဲ႔အခါမွာလည္း၊ အရပ္အေခါါ pipe thread seal တနည္းအားၿဖင္႔၊ white tape ဆိုတဲ႔၊ teflon seal tape ၿဖင္႔၊ thread ကို၊ ပတ္ၿပီးမွ၊ 'ဖုံးအုပ္' သင္႔သလို၊ teflon seal tape, hand tools အစရိွတဲ႔၊ ပစၥည္းေတြကိုလည္း refrigeration compressor compartment အခန္းထဲမွာ၊ သတ္သတ္မွတ္မွတ္၊ ခၽိတ္ကာ၊ သိမ္းဆည္းထားသင္႔ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ၊ system ရပ္နားၿခင္း ဆိုတဲ႔၊ pump down အေႀကာင္းကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ pump down ဟာ၊ refrigerant ေတြကို၊ liquid အေနၿဖင္႔၊ condenser မွာ၊ storage အၿဖစ္၊ စုေဆာင္း၊ သိမ္ဆည္းၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ condenser ရဲ႕၊ out let valve ကို 'ပိတ္' ၿပီး၊ compressor ေမာင္းနွင္ၿခင္းၿဖင္႔၊ system အတြင္းမွ၊ refrigerant ေတြဟာ၊ compressor ရဲ႕၊ အထြက္ discharge မွတဆင္႔၊ condenser သို႔၊ ေရာက္ရိွလာပါတယ္။ condenser ရဲ႕ out let valve ပိတ္ၿပီး၊ compressor ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ suction pressure လည္း၊ လိုက္ပါ 'ကၽဆင္း' လာရင္း၊ low pressure trip ၿဖင္႔၊ compressor အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။

ေယဘုယၽအေနနဲ၊႔ suction low pressure trip setting ကို၊ 2.2 ~2.8 Kg/ sq. cm ခန္႔မွာ၊ ခၽိန္ညိွထားေလ့ ရိွပါတယ္။ pump down ၿပဳလုပ္တဲ႔အခါ၊ suction low pressure trip အား၊ by-pass အေနနဲ႔၊ ေမာင္းနွင္ရာမွာ၊ suction pressure ကို၊ 1 Kg/ sq.cm ပမာဏ၊ ေအာက္၊ 'ကၽဆင္း' သြားတဲ႔အထိ၊ မေမာင္းနွင္သင္႔သလို၊ compressor suction ရဲ႕၊ 'စုတ္' အားေႀကာင္႔၊ ၿပင္ပေလ outside air ဝင္ေရာက္လာနိဳင္ၿပီး၊ အခန္႔မသင္႔လၽွင္၊ compressor လည္း၊ ပၽက္စီးသြားနိဳင္ပါတယ္။

condenser ရဲ႕ liquid level sight glass မွာ၊ လိုခၽင္တဲ႔ level အထိ၊ ေရာက္ရိွလာလၽွင္၊ compressor ရပ္တန္႔သင္႔သလို၊ suction valve ေတြ၊ discharge valve ေတြနဲ႔၊ အကယ္၍၊ condenser မွာ၊ inlet Valve ရိွခဲ႔လၽွင္၊ condenser inlet valve ကိုပါ၊ 'ပိတ္' ၿပီး၊ valve cap ေတြၿဖင္႔၊ ဖံုးအုပ္ကာ၊ 'စု' ထားတဲ႔ level ကို၊ liquid level sight glass မွာ၊ marking ေပး၍၊ မွတ္သားထားသင္႔ပါတယ္။  ဒါ႔အၿပင္၊ system ၿပန္လည္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ suction & discharge valve ေတြကို၊ ရုတ္တရက္ fully open 'အၿပည္႔' မဖြင္႔ပဲ၊ partially open အေနအထားၿဖင္႔ စတင္ကာ၊ တၿဖည္းၿဖည္း 'ဖြင္႔' သြားၿခင္းၿဖင္႔သာ၊ ေမာင္းနွင္သင္႔ပါတယ္။

condenser ရဲ႕ outlet မွာ liquid refrigerant အတြင္း၊ ေရာေနွာပါဝင္ေနမယ္႔၊ ေရခိုးေရေငြ႔ moisture ေတြ၊ ဖယ္ရွားရန္၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ filter dryer ေတြမွာလည္း၊ 'ပိတ္ဆို႔မွဴ' ၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ filter dryer အား၊ (၃) လ တႀကိမ္ခန္႔၊ အသစ္၊ လဲလွယ္သင္႔ပါတယ္။ ေကာင္းမြန္စြာ၊ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔၊ filter dryer ကို၊ 'လက္' ၿဖင္႔၊ 'အုပ္' ကာ၊ 'ကိုင္' ႀကည္႔တဲ႔အခါ၊ 'ေနြးေထြး' ေနတာ၊ ခံစားရမွာၿဖစ္ၿပီး၊ clogged အေနနဲ႔၊ filter dryer 'ပိတ္ဆို႔' ေနတဲ႔အခါ၊ 'ေအး' ေနတာကို၊ ခံစားရမွာၿဖစ္ပါတယ္။

refrigerant liquid အတြင္း၊ ေရာေနွာပါဝင္လာနိဳင္တဲ႔၊ အညစ္အေႀကး၊ အမွဴန္အမြွား dust ေတြကို၊ ဖယ္ရွားရန္၊ expansion valve ရဲ႕ အဝင္ inlet ဖက္မွာ၊ ေႀကးဇကာ bronze filter တခု၊ ထည္႔သြင္း၊ တတ္ဆင္ ထားတတ္ပါတယ္။ bronze filter မွာလည္း၊ ပိတ္ဆို႔မွဴ ၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ (၃) လ တႀကိမ္ခန္႔၊ filter ၿဖဳတ္ကာ၊ အပူေပးၿပီး၊ အမွဴန္အမြွားေတြကို၊ ဖယ္ရွား၊ ရွင္းလင္းသင္႔ပါတယ္။

(ii) - Overcharge of Refrigeration System

အေအးဓါတ္ cooing efficiency 'မလံုေလာက္' တဲ႔အခါ၊ အေႀကာင္းရင္း root of cause ကို၊ မရွာေဖြပဲ၊ refrigerant ေတြ၊ ထပ္မံ ၿဖည္႔သြင္းၿခင္းေႀကာင္႔၊ system အတြင္း၊ overcharge အေၿခအေန၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။ system အတြင္း၊ overcharge ၿဖစ္ေပါါေနတဲ႔အခါ၊ condenser ရဲ႕၊ liquid level sight glass မွာ မူလသတ္မွတ္ထားတဲ႔ level ထက္၊ ပိုမို 'ၿမင္႔မား' ေနၿခင္း၊ compressor ရဲ႕၊ discharge pressure ပိုမို 'ၿမင္႔မား' ေနၿခင္းနဲ႔၊ compressor ရဲ႕၊ suction မွာ၊ 'ေရ' ခဲေနၿခင္း icing အစရိွတဲ႔၊ အေၿခအေနေတြ၊ ေတြ႔ၿမင္နိဳင္ပါတယ္။

compressor ရဲ႕ discharge pressure ပိုမို 'ၿမင္႔မား' ေနၿခင္းဟာ၊ overcharge တခုတည္းေႀကာင္႔ မဟုတ္ပဲ၊ တခါတရံ system အတြင္း၊ 'ၿပင္ပေလ' ေရာက္ရိွေနၿခင္း air in the system အေၿခအေနနဲ႔၊ expansion valve ရဲ႕၊ orifice ခၽြတ္ယြင္းေနၿခင္းတို႔ေႀကာင္႔လည္း၊ ေပါါေပါက္တတ္ပါတယ္။

(iii) - Moisture in the System

ေလထဲမွာပါရိွေနတဲ႔ ေရခိုးေရေငြ႔ moisture ေတြ၊ system အတြင္း၊ ဝင္ေရာက္ရာမွ၊ expansion valve ကို၊ အေနွာက္အယွက္ေပးကာ၊ ပံုမွန္၊ အလုပ္မလုပ္နိဳင္ေတာ႔ပဲ၊ freeze အေနနဲ႔ valve 'ကပ္' သြားတတ္ပါတယ္။ expansion valve 'ကပ္' တဲ႔အခါ၊ system မွာ undercharging ၿဖစ္ေပါါေနတဲ႔၊ လကၡဏာမၽိဳး၊ ၿပတတ္ပါတယ္။ moisture ေတြဟာ၊ system ကို၊ corrosion ၿဖစ္ပြားေစတတ္သလို၊ compressor oil နဲ႔၊ ေရာေနွာသြားရာမွ၊ compressor components အစိတ္အပိုင္းေတြကိုလည္း၊ ပၽက္စီးေစတတ္ပါတယ္။

(iv)  Air in the System

system ထဲမွာ၊ 'ေလ' ဝင္ေရာက္ေနလၽွင္၊ compressor ဟာ၊ မူလထက္ ပိုမို 'ပူ' ေနတတ္ၿပီး၊ discharge pressure လည္း၊ 'ၿမင္႔တက္' လာမွာၿဖစ္ပါတယ္။ condenser ရဲ႕ liquid level sight glass မွာ၊ air bubbles ေလပူေပါင္းေလးေတြ၊ ပလံုစီ 'ထ' ေနတာ၊ ေတြ႔ရမွာၿဖစ္သလို၊ အကယ္၍၊ condenser မွာ၊ refrigerant condensing pressure gauge တတ္ဆင္ ထားခဲ႔လၽွင္၊ pressure ဟာ၊ မူလထက္၊ 'ၿမင္႔' ေနတာကိုလည္း၊ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။

system အတြင္း 'ေလ' ရိွေနတဲ႔အတြက္၊ အေအးခန္းမွာ desired temperature 'မရရိွ' နိုင္ေတာ႔ပဲ၊ compressor ဟာ၊ မရပ္မနား 'လည္ပတ္' ေနမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ refrigerant ၿဖည္႔သြင္းၿခင္း charging ၿပဳလုပ္ရာမွ၊ system အတြင္းသို႔၊ ၿပင္ပ 'ေလ' ေရာေနွာ၊ ဝင္ေရာက္သြားတတ္သလို၊ atmospheric pressure ထက္ 'နိမ္႔' တဲ႔၊ Tri-chlorofluorocarbon (R - 12) refrigerant အသံုးၿပဳထားမယ္႔၊ refrigeration system ေတြမွာလည္း၊ air in the system အေၿခအေန၊ ၿဖစ္ေပါါေလ႔ရိွပါတယ္။

system အတြင္းသို႔၊ ၿပင္ပ 'ေလ' ေရာက္ရိွေနပါက၊ system ကို၊ pump down ၿပဳလုပ္ကာ၊ 'ခြဲၿခား' ထုတ္ယူနိဳင္ပါတယ္။ ၿပင္ပ 'ေလ' ေရာေနွာေနတဲ႔ refrigerant ေတြကို၊ pump down ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ condenser ထဲမွာ၊ collect အေနနဲ႔ 'စု' လိုက္တဲ႔အခါ၊ refrigerant ဟာ၊ condenser ရဲ႕ ေအာက္ဖက္မွာ၊ 'အရည္' liquid အၿဖစ္၊ တည္ရိွေနကာ၊ 'ေလ' ကေတာ႔၊ 'အေငြ႔' vapour အေနနဲ႔၊ condenser ရဲ႕ အေပါါဖက္မွာ၊ ရိွေနမွာၿဖစ္ပါတယ္။

empty refrigerant bottle အလြတ္ တလံုးကို၊ hose သံုးကာ၊ condenser အေပါါရိွ၊ purging line နဲ႔၊ ဆက္သြယ္ၿပီး၊ 'ေလ' ထုတ္ယူနိဳင္ပါတယ္။ 'ေလ' ထုတ္ယူၿခင္း air purge ၿပဳလုပ္ေနစဥ္၊ condenser မွ၊ liquid level sight glass အား၊ ေစာင္႔ႀကည္႔ေနရန္၊ လိုအပ္သလို၊ အကယ္၍၊ refrigerant level သိသိသာသာ 'ကၽ' ဆင္းသြားပါက၊ refrigerant ထပ္မံ၊ 'ၿဖည္႔သြင္း' ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။

(v) - Oil in the System


compressor ရဲ႕၊ shaft seal မ 'ယို' ပဲ၊ compressor lubricating oil ေတြ၊ ေလၽွာ႔ကၽ၊ ေပၽာက္ဆံုးသြားလၽွင္ေတာ႔၊ system ထဲ၊ 'ဆီ' ဝင္ရာက္ေနၿပီလို႔၊ သိနိဳင္ပါတယ္။ compressor lubricating oil ဟာ၊ system အတြင္း လွည္ပတ္ေနရင္း၊ evaporator coil ေတြရဲ႕၊ internal surface အတြင္းဘက္၊ မၽက္နွာၿပင္နံရံမွာ၊ insulation အလြွာတခုအေနနဲ႔ ရိွေနရာမွ၊ desired temperature 'မရရိွ' နိုင္ေတာ႔ပဲ၊ compressor ဟာ၊ မရပ္မနား 'လည္ပတ္' ေနမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္ compressor ရဲ႕ suction မွာလည္း၊ ေရခဲေတြ၊ 'အံု' ေနတတ္ပါတယ္။

compressor အထြက္ discharge နဲ႔ condenser အဝင္ inlet ႀကားမွာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ oil separator အလုပ္၊ မလုပ္ေတာ႔ၿခင္း၊ oil separator system ထဲမွာ၊ blockage ပိတ္ဆို႔ေနၿပီး၊ 'ဆီ' ဟာ၊ return အေနနဲ႔၊ compressor သို႔၊ ၿပန္မလာနိုင္ၿခင္း၊ compressor ရဲ႕၊ piston ring အထူးသၿဖင္႔၊ oil scrapper ring ကၽိဳးေနၿခင္း၊ compressor ရဲ႕ cylinder liner ဟာ၊ worn out liner condition 'စား' ေနၿခင္းနဲ႔၊ compressor may take high capacity current during starting ဆိုတဲ႔၊ Compressor အထ 'ေနွး' ေနၿခင္း၊ အစရိွတဲ႔ အေႀကာင္းအရာေတြေႀကာင္႔၊ system အတြင္းသို႔၊ 'ဆီ' ဝင္ေရာက္တတ္ပါတယ္။

Flooding in the System

ၿဖစ္ခဲေပမယ္႔ ၿဖစ္တတ္သလို၊ evaporator မွာ ေရေတြ၊ 'ခဲ' ေနတတ္ၿပီး၊ overcharge ရဲ႕၊ 'လကၡဏာ' symptom မၽိဳး၊ 'ၿပ' တတ္ပါတယ္။ thermostatic expansion valve ရဲ႕၊ setting ဟာ၊ အသံုးၿပဳမယ္႔ refrigerant အမၽိဳးအစားေပါါ၊ မူတည္ၿပီး factory set ၿပဳလုပ္ထားသလို၊ တစ္ခၽိဳ႕ expansion valve ေတြကေတာ႔၊ လိုအပ္သလို၊ manually adjusted အေနနဲ႔၊ လိုအပ္သလို၊ ခၽိန္ညိွေပးရပါတယ္။

manually adjusted expansion valve အား၊ wrongly adjustment အၿဖစ္၊ 'မွားယြင္း' ခၽိန္ညိွၿခင္း၊ အပါအဝင္၊ compressor ဟာ၊ မရပ္မနား 'လည္ပတ္' ေနတဲ႔အတြက္၊ လိုခၽင္တဲ႔ desired temperature 'မရရိွ' တဲ႔အခါ၊  expansion valve ရဲ႕ factory set adjustment ကို၊ 'မလိုအပ္' ပဲ ၊incorrectly adjusted အၿဖစ္၊ မွားယြင္းခၽိန္ညိွၿခင္းနဲ႔၊ solenoid valve ေတြ၊ internal leakage ၿဖစ္ကာ၊ မ 'လံု' ၿခင္းတို႔ေႀကာင္႔၊ 'Flooding in the System' ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။

Low super heat နဲ႔ High super heat

air conditioning နဲ႔၊ refrigeration system ေတြမွာ၊ compressor ပၽက္စီးတတ္ေစတတ္တဲ႔၊ low super heat နဲ႔ high super heat အေႀကာင္းေလးကိုလည္း၊ ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္၊  compressor ရဲ႕၊ suction pressure condition အေၿခအေန (၂) မၽိဳး၊ အေပါါ၊ မူတည္ၿပီး၊ (i) low super heat နဲ႔၊ (ii) high super heat ရယ္လို႔၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။

(i) low super heat ကို၊ (a) low super heat - low suction pressure နဲ႔၊ (b) low super heat - higher than normal suction pressure ဆိုၿပီး၊ ထပ္မံ ခြဲၿခားနိုင္ပါတယ္။  (a) compressor ရဲ႕ suction pressure ဟာ၊ မူလပံုမွန္ normal ထက္၊ 'ကၽဆင္း' ေနၿပီး၊ evaporator coil ေတြမွာ၊ 'ေရခဲ' ေတြ၊ စု 'ပံု' လာလၽွင္၊ 'low super heat - low suction pressure' အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ညစ္ပတ္၊ ပိတ္ဆို႔ေနတဲ႔၊ evaporator fins ေတြေႀကာင္႔၊ air flow 'ကၽဆင္း' သြားရာမွ တဆင္႔၊ low super heat - low suction pressure condition ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။

(b) compressor ရဲ႕ suction pressure ဟာ၊ normal ထက္ 'ၿမင္႔တက္' ေနၿပီး၊ compressor မရပ္မနား၊ လည္ပတ္ေနခဲ႔လၽွင္၊ 'low super heat - higher than normal suction pressure' အၿဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ over feeding refrigerant သို႔မဟုတ္၊ overcharged အေနနဲ႔ refrigerant ၿဖည္႔တာ၊ မၽားသြားတဲ႔အခါ၊ low super heat - higher than normal suction pressure condition ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။

(ii) high super heat ကိုလည္း၊ (a) high super heat - lower than normal suction pressure နဲ႔၊ (b) high super heat - very low suction pressure ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခား၊ နိုင္ပါတယ္။ (a) compressor ရဲ႕ suction pressure ဟာ၊ normal ထက္ 'ကၽဆင္း' ေနၿပီး၊ compressor မွာ၊ overheating အေနနဲ႔၊ 'ပူ' ေနခဲ႔လၽွင္၊ high super heat - lower than normal suction pressure အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။  refrigerant ၿဖည္႔သြင္းရာမွာ၊ စနစ္တကၽ not feeding properly ၿဖည္႔သြင္းခဲ႔ၿခင္း၊ 'မရိွ' တဲ႔အတြက္၊ ၿပင္ပေလဝင္ေရာက္ကာ၊ high super heat - lower than normal suction pressure condition ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။

(b) compressor ရဲ႕ suction pressure ဟာ၊ very low suction pressure အေနနဲ႔၊ အလြန္အမင္း 'ကၽဆင္း' ေနခဲ႔လၽွင္၊ high super heat - very low suction pressure အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။  system အတြင္းမွာ refrigerant ပမာဏ၊ လံုေလာက္စြာ၊ 'မရိွ' ေတာ႔တဲ႔ အခါ၊ high super heat - very low suction pressure condition ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ "သေဘ္ာေပါါက၊ Provision Refrigeration System" ဆိုတဲ႔၊ post ကို၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog