"MARPOL Annex VI : Regulation 12 - Ozone-depleting substance"

(MARPOL Annex VI ဟာ၊ သေဘ္ာေတြမွတဆင္႔၊ ေပၚေပါက္လာနိဳင္တဲ႔၊ ေလထုညစ္ညမ္းမွဳ air pollution ေလၽွာ႔ခၽၿခင္း ဆိုင္ရာ၊ နည္းဥပေဒေတြမွန္း၊ ေရေႀကာင္း အင္ဂၽင္နီယာတိုင္း၊ သိထားႀကပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ၊ Regulation 12 - Ozone-depleting substance အေႀကာင္း၊ post အေနနဲ႔၊ ခြဲၿခားေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။)

(Reference, Thanks and Credit to : Ozone-depleting substances (ODS) – Regulation 12, http://www.imo.org/

Remark : All publications and images herein this page are for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.)
ေလထုညစ္ညမ္းမွဳ၊ ၿဖစ္ေပၚေစမယ္႔၊ ODS ေခၚ၊ ozone-depleting substance ေတြကေတာ႔၊ chlorofluorocarbons (CFCs), hydro chloro fluorocarbons (HCFCs), halons, methyl bromide, carbon tetrachloride, hydro bromo fluorocarbons, chloro bromo methane နဲ႔၊ methyl chloroform တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ သေဘ္ာေတြမွာ၊ မီးၿငိမ္းသတ္ေရးအတြက္၊ အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကတဲ႔၊ halons ဓါတ္ေငြ႔အပါအဝင္၊ air conditioning system နဲ႔၊ provision refrigeration system ေတြမွာအသံုးၿပဳႀကတဲ႔၊ chloro fluorocarbons (CFCs) နဲ႔၊ hydro chloro fluorocarbons (HCFCs) refrigerants ေတြဟာလည္း၊ ozone-depleting substance ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
 
သေဘ္ာေတြမွာ၊ အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကတဲ႔၊ chlorofluorocarbons ဆိုတဲ႔၊ CFCs refrigerants ေတြဟာ၊ R 11, R 12 နဲ႔၊ R 15 တို႔၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ hydrochlorofluorocarbons ဆိုတဲ႔၊ HCFCs ေတြကေတာ႔၊ R 22 နဲ႔၊ R 14b တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။ CFCs refrigerants ေတြနဲ႔၊ HCFCs ေတြဟာ၊ ODP ဆိုတဲ႔၊ ozone-depletion potential refrigerants ေတြ၊ ၿဖစ္သလို၊ GWP ေခၚ၊ global warming potential refrigerants ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။


'MARPOL Annex VI : Regulation 12 - Ozone-depleting substance' ကို၊ (၂၀၀၄) ခုနွစ္၊ ေမလ၊ (၁၈) ရက္ေန႔မွာ၊ ၿပဌာန္းခဲ႔ၿပီး၊ (၂၀၀၆) ခုနွစ္၊ ေမလ၊ (၁၈) ရက္ေန႔မွာ၊ enforced အေနနဲ႔၊ စတင္၊ ကၽင္႔သံုးေစခဲ႔ပါတယ္။ MARPOL Annex VI : Regulation 12 ဟာ၊ emission from ozone-depleting substances from refrigeration plants and fire fighting equipment ရယ္လို႔၊ အဓိပြါယ္၊ သက္ေရာက္ၿပီး၊ မီးၿငိမ္းသတ္ေရးအတြက္၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊  အသံုးၿပဳခဲ႔ႀကတဲ႔၊ halons ဓါတ္ေငြ႔အပါအဝင္၊ air conditioning and provision refrigeration system ေတြနဲ႔လည္း၊ တိုက္ရိုက္၊ သက္ဆိုင္လာပါတယ္။

MARPOL Annex VI : Regulation 12 အရ၊ (၂၀၀၅) ခုနွစ္၊ ေမလ၊ (၁၈) ရက္ေန႔နဲ႔၊ (၂၀၀၅) ခုနွစ္၊ ေမလ၊ (၁၈) ရက္ေန႔၊ ေနာက္ပိုင္း၊ တည္ေဆာက္တဲ႔၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ halon အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ fire fighting systems ေတြနဲ႔၊ CFCs refrigerants အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ air conditioning and refrigeration systems ေတြ၊ တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳခြင္႔၊ မရိွေတာ႔တာ၊ ေတြ႔ရမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္၊ CFCs refrigerants ေတြအစား၊ HCFCs အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ air conditioning and refrigeration systems ေတြကို၊ တတ္ဆင္ထားရိွနိဳင္ေပမယ္႔၊ (၂၀၂၀) ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ၊ (၁) ရက္ေန႔နဲ႔၊ (၂၀၂၀) ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ၊(၁) ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္း၊ တည္ေဆာက္မယ္႔၊ သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ အသံုးမၿပဳရန္၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။

အကယ္၍၊ (၂၀၀၅) ခုနွစ္၊ ေမလ၊ (၁၈) ရက္ေန႔၊ မတိုင္မီွ၊  တည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး၊ CFCs နဲ႕၊ HCFCs refrigerants ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ classification society မွ၊ ထုတ္ေပးတဲ႔၊ International Air Pollution Prevention Certificate (IAPP) သက္ေသခံ၊ လက္မွတ္မွာ၊ ထည္႔သြင္း၊ ေဖာ္ၿပထားမွာ၊ ၿဖစ္သလို၊ သေဘ္ာမွာလည္း၊ ODS record book  ထားရိွရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ODS record book မွာေတာ႔၊ CFCs နဲ႔၊  HCFCs refrigerants ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္တဲ႔၊ အသံုးၿပဳမွဳပမာဏ၊  ထပ္မံ ၿဖည္႔သြင္းမွဳပမာဏ၊ ၿဖည္႔သြင္းရတဲ႔၊ အေႀကာင္းရင္း၊ အစရိွတဲ႔၊  အခၽက္အလက္ေတြကို၊ ေရးသား၊ မွတ္တမ္းတင္ထားရန္၊  လိုအပ္ပါတယ္။

(၂၀၀၆) ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္း၊ တည္ေဆာက္တဲ႔၊ သေဘ္ာေတာ္ေတာ္၊ မၽားမၽားမွာ၊ HCFCs refrigerants အသံုးမၿပဳပဲ၊ HFCs ေခၚ၊ hydrofluorocarbon refrigerants အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ air conditioning and refrigeration systems ေတြ၊ တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳလာႀကပါတယ္။ HFCs refrigerants ေတြကေတာ႔၊ R 410a, R 404a, R 507 နဲ႔၊ R 407c တို႔ၿဖစ္ပါတယ္။

HFCs refrigerants ေတြဟာ၊ ကမာၻႀကီးကို၊ ဖံုးအုပ္ထားတဲ႔၊ အေပၚယံ၊ ေလထု ozone layer အလြွာကို၊ ထိခိုက္ပၽက္စီးမွဳ၊ မၿဖစ္ေပၚေစမယ္႔၊ ozone friendly refrigerants ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ non-ozone-depletion potential refrigerants ေတြရယ္လို႔၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔၊ non-ozone-depletion potential refrigerants R 410a, R 404a, R 507 နဲ႔၊ R 407c အစရိွတဲ႔၊ HFCs ေတြဟာ၊ ကမာၻႀကီးကို၊ ပူေနြးလာေစနိဳင္တဲ႔၊ GWP ေခၚ၊ global warming potential refrigerants ေတြလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ HFCs ေတြ၊ ၿပင္ပေလထု၊ atmosphere သို႔၊ ေရာက္ရိွ၊ သြားရာမွတဆင္႔၊ ကမာၻႀကီးမွာ၊ ပူေနြးမွဳေတြ၊ ၿမင္႔တက္ လာနိဳင္တယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

သုေသသနၿပဳ၊ ေလ့လာတြက္ခၽက္မွဴေတြအရ၊ GWP index အေနနဲ႔၊ R 410a ဟာ၊ 1890, R 404a က၊ 3748, R 507 ကေတာ႔၊ 3800 နဲ႔၊ R 407c မွာ၊ 1610 ပမာဏ၊ ရိွတာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ႔အတြက္၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ အသံုးၿပဳေနႀကတဲ႔၊ HFCs refrigerants ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ အခၽိဳ႕ classification societies ေတြနဲ႔၊ administrations ေတြဟာ၊ ေစာင္႔ႀကည္႔၊ ေလ့လာမွဳၿပဳႀကသလို၊ HFC record book ထားရိွေစကာ၊ အသံုးၿပဳမွဳပမာဏ၊ ထပ္မံ ၿဖည္႔သြင္းမွဳပမာဏ၊ ၿဖည္႔သြင္းရတဲ႔၊ အေႀကာင္းရင္း၊ အစရိွတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကို၊ ေရးသား၊ မွတ္တမ္းတင္ရန္၊ သတ္မွတ္ထားတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။

တခၽိန္ခၽိန္မွာေတာ႔၊ non-ozone-depletion potential and no-global warming potential refrigerants ေတြ၊ တနည္းအားၿဖင္႔၊ environmentally inert natural substance ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ ammonia, carbon dioxide, propane နဲ႔၊ iso-butane ေတြကို၊ air conditioning and refrigeration systems ေတြမွာ၊ အသံုးၿပဳလာမလားရယ္လို႔၊ ေတြးထင္မိပါေႀကာင္း၊ "MARPOL Annex VI : Regulation 12 - Ozone-depleting substance" ဆိုကာ၊ ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog