"MARPOL Annex VI Chapter 4 : Energy Efficiency requirements : SEEMP, EEDI နဲ႔ EEOI"

(လြန္ခဲ႔တဲ႔ (၅) နွစ္ခန္႔က၊ fleet ထဲမွ၊ သေဘ္ာေတြအတြက္၊ SEEMP ေတြ၊ ေရးခဲ႔ရပါတယ္။ အခုလည္း၊ စက္ာပူေရေႀကာင္းအကယ္ဒမီ SMA တက္ေနသူတဦးမွ၊ စာေမးပြဲအတြက္၊ တိုတိုနဲ႔၊ ထိထိမိမိေလး၊ ေၿပာၿပပါရယ္လို႔၊ ဆိုလာသမို႔၊ post အၿဖစ္၊ တင္လိုက္ပါတယ္။ ၿမန္မာၿပည္မွ၊ ေရေႀကာင္းင္းအင္ဂၽင္နီယာ Class I & II combine စာေမးပြဲေတြမွာလည္း၊ ေမးႀကမယ္၊ ထင္ပါတယ္။ SEEMP booklet ေတြကို၊ သေဘ္ာမွာ၊ ရင္းရင္းနီွးနီွး၊ အသံုးၿပဳေနႀကမယ္လို႔၊ ယူဆတဲ႔အတြက္၊ လိုရင္းကိုသာ၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ )

(Reference, Thanks and credit to : IMO's MEC resolutions and DNVGL classification society's SEEMP related guidelines.

Remark : All publications and images herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.)

"SEEMP" ဆိုတဲ႔၊ "Ship Energy Efficiency Management Plan" ေရးဆြဲ၊ ၿပဌာန္း၊ လိုက္နာေစတဲ႔၊ ရည္ရြယ္ခၽက္ကေတာ႔၊ ရုပ္ႀကြင္းေလာင္စာ fossil fuels အသံုးၿပဳမွဳ အပါအဝင္၊ သေဘ္ာအင္ဂၽင္ေတြေႀကာင္႔ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ ေလထုညစ္ညမ္းမွဳ air pollution နဲ႔၊ 'ဖန္လံု အိမ္' အာနိသင္ဆိုတဲ႔ greenhouse effect ၿဖစ္ေပါါေစၿခင္းတို႔ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ nitrogen oxides (NOx), sulfur oxides, particulate matter (PM) လို႔ေခါါတဲ႔ soot နဲ႔ carbon monoxide (CO) ၊ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ CO2 သို႔မဟုတ္ volatile hydrocarbons ေတြေႀကာင္႔ ေလထုညစ္ညမ္းမွဳ air pollution ၿဖစ္ေပါါရသလို၊ nitrous oxide (N2O) ေႀကာင္႔၊ ဖန္လံုအိမ္အာနိသင္ဆိုတဲ႔ greenhouse effect ၿဖစ္ေပါါရပါတယ္။

NOx ထြက္ေပါါလာမယ္႔ primary sources ေတြကို၊ thermal NOx, fuel NOx နဲ႔ prompt NOx ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ thermal NOx ဟာ၊ high temperature oxidation ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ေပါါၿပီး၊ fuel NOx ကေတာ႔ combustion ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ေပါါပါတယ္။ fuel NOx ဟာ NOx ထြက္ေပါါမယ္႔ အဓိက major source ၿဖစ္ပါတယ္။ Prompt Nox ကေတာ႔ combustion ရဲ႕ earliest stage မွာ၊ ၿဖစ္ေပါါပါတယ္။

SEEMP မွာ၊ အဓိက key features ေတြအၿဖစ္၊ (a) - တိကၽေသၿခာတဲ႔၊ စြမ္းအင္ အသံုးၿပဳၿခင္းဆိုင္ရာ၊ စီမံခန္႔ခြဲမွဳကို၊ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ broader corporate energy management policy, (b) - စြမ္းအင္ကို၊ ထိေရာက္စြာ၊ အသံုးၿပဳေစရန္၊ enhancement of ship efficiency, (c) - ေလာင္စာအသံုးၿပဳမွဳ၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္ reduce in fuel consumption နဲ႔၊ (d) - ေလထုညစ္ညမ္းမွဳနဲ႔၊ ဖန္လံုအိမ္အာနိသင္၊ ၿဖစ္ေပါါေစမယ္႔၊ ဓါတ္ေငြ႔ေတြ၊ ထုတ္လြွင္႔မွဳ၊ ေလၽွာ႔နည္းေစရန္ decrease in air pollution and GHG emission from ship တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။

SEEMP ကို၊ efficiently implemented အၿဖစ္၊ ထည္႔သြင္း၊ အသံုးၿပဳနိဳင္ရန္၊ (i) - ႀကိဳတင္ စီမံၿခင္း planning, (ii) - လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၿခင္း implementation, (iii) - အခၽက္အလက္ေတြကို၊ ေစာင္႔ဆိုင္းႀကည္႔ရွ၊ ၿဖည္႔စြက္ မွတ္တမ္းတင္ၿခင္း monitoring နဲ႔ (iv) - စစ္ေဆး အကဲၿဖတ္ၿခင္း self evaluation and improvement ဆိုၿပီး၊ အဆင္႔ (၄) ဆင္႔၊ ခြဲၿခားထားပါတယ္။

ဒါ႔အၿပင္၊ SEEMP မွာ၊ သေဘ္ာရဲ႕ သြားလာ၊ ခုတ္ေမာင္းနံွဳး speed optimization, သေဘ္ာ၊ သြားလာေလ့ရိွတဲ႔၊ ေနရာေဒသေတြရဲ႕၊ ရာသီဥတုအေနအထား weather routing, အခၽိန္မွန္မွန္၊ သေဘ္ာကၽင္းတင္ၿပီး၊ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ႔၊ သေဘ္ာကိုယ္ထည္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမွဳ၊ ေဆာင္ရြက္ၿခင္း hull monitoring and maintenance နဲ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ လၽွပ္စစ္စြမ္းအင္ကို၊ ထိေရာက္စြာ၊ အသံုးၿပဳမွဳ electric power management အစရိွတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြကိုလည္း၊ ထည္႔သြင္းေရးဆြဲေလ့၊ ရိွပါတယ္။   

SEEMP ကို၊ Superintendent အပါအဝင္၊ shore staff ေတြမွ၊ engine room log book, ORB ဆိုတဲ႔၊ oil record book နဲ႔၊ အၿခား ship records & documentation ေတြအေပါါ၊ အေၿခခံကာ၊ ေရးဆြဲႀကၿပီး၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ classification society သို႔၊ ေပးပို႔ကာ၊ endorsement အနနဲ႔၊ ထပ္ဆင္႔အတည္ၿပဳခၽက္၊ ရယူရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။

"SEEMP" ေရးဆြဲရာမွာ၊ ထည္႔သြင္း အသံုးၿပဳသင္႔တဲ႔၊ အၿခား ship records & documentation ေတြကေတာ႔၊ (1) - engine turning and monitoring (engine operational performance and condition optimization), (2) - hull condition (hull operational fouling and damage avoidance), (3) - propeller condition (propeller operational fouling and damage avoidance), (4) - reduced auxiliary power (reduction the electrical load via machinery operation and power management), (5) - speed reduction operation (operational slow steaming), (6) - trim/ draft (trim and draft monitoring and optimization), (7) - voyage execution (reduction port time, waiting time..etc.., and increasing the passage time, just in time arrival), (8) - weather routing (use of weather routing services to avoid rough sea and head currents, to optimize voyage efficiency, (9) - advance hull coating (re paint using advance paints) နဲ႔၊ (10) - propeller upgrade and after-body retrofit for optimization and addition of flow improving devices (e.g ducts and fins) also, တို႔၊ ၿဖစ္ပါတယ္။  Fig. (1) မွာ၊ "SEEMP related measures" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

Fig. (1) - SEEMP related measures

သက္ဆိုင္ရာ၊ classification society ဟာ၊ ေရးဆြဲထားတဲ႔၊ SEEMP ကို၊ endorsement အေနနဲ႔၊ ထပ္ဆင္႔ အတည္ၿပဳၿပီးတဲ႔အခါ၊ သက္ေသခံ statutory certificate အၿဖစ္၊ IEEC ဆိုတဲ႔၊ International Energy Efficiency Certificate ထုတ္ေပးပါတယ္။ IEEC ဟာ၊ Ship's International Tonnage Certificate ကဲ႔သို႔၊ သက္တမ္းကုန္ဆံုးရက္၊ expiry date မပါရိွတဲ႔၊ certificate လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

"EEDI" ဆိုတဲ႔၊ Energy Efficiency Design Index ကေတာ႔၊ SEEMP ရဲ႕၊ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ CO2 ထုတ္လြင္႔ၿခင္းဆိုင္ရာ၊ ေလၽွာ႔ခၽမွဳ အညြွန္းကိန္း ၿဖစ္ပါတယ္။ တင္ေဆာင္တဲ႔၊ ကုန္ပမာဏတန္ခၽိန္၊ ခုတ္ေမာင္းသြားလာတဲ႔၊ ခရီးေရမိုင္နဲ႔၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ ေလာင္စာဆီ၊ ပမာဏတို႔ကို၊ အေၿခခံကာ၊ CO2 emissions ထုတ္လြွင္႔မွဳကို၊ တြက္ခၽက္ၿခင္း၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ အေလးခၽိန္ပမာဏ၊ gram ၿဖင္႔၊ ေဖာ္ၿပပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ "(number of grams of CO2 emissions) per tonne per nautical mile" ရယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

EEDI ကို၊ MARPOL Annex VI Chapter 4: Energy Efficiency requirements အၿဖစ္၊ resolution MEPC. 203(62) ၿဖင္႔၊ ၿပဌာန္းခဲ႔ၿပီး၊ (၂၀၁၃) ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၁) ရက္ေန႔မွ၊ စတင္လိုက္နာ၊ ကၽင္႔သံုးေနႀကၿပီ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ "EEDI" ဟာ၊ "SEEMP" ရဲ႕၊ မရိွမၿဖစ္၊ mandatory လည္း၊ ၿဖစ္သလို၊ SEEMP မွာ၊ ၿပည္႔စံုစြာ၊ ၿဖည္႔စြက္ မွတ္တမ္းတင္၊ ထားရိွရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။

သေဘ္ာမွ၊ တြက္ခၽက္ရရိွတဲ႔၊ EEDI ကို၊ actual EEDI သို႔မဟုတ္၊ “attained EEDI” လို႔၊ ေခါါပါတယ္။ “attained EEDI” တန္ဘိုး၊ ပမာဏဟာ၊ MARPOL Annex VI Chapter 4: Energy Efficiency requirements မွာ၊ ၿပဌန္းထားတဲ႔၊ “required EEDI” ပမာဏရဲ႕၊ below the limit အၿဖစ္၊ ေလၽွာ႔နည္းရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ “attained EEDI” တြက္ခၽက္ရာမွာ၊ main engine နဲ႔ auxiliary engines ေတြကို၊ အေၿခခံၿပီး၊ auxiliary boiler ကိုေတာ႔၊ ထည္႔သြင္းၿခင္းမၿပဳပဲ၊ ထားရိွပါတယ္။  Fig. (2) မွာ၊ "EEDI calculation formula" ကို၊၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

Fig. (2) - EEDI calculation formula

(၂၀၁၃) ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၁) ရက္ေန႔၊ ေနာက္ပိုင္းတည္ေဆာက္တဲ႔၊ သေဘ္ာေတြမွာေတာ႔၊ MARPOL Annex VI Regulations for the prevention of Air Pollution from ships ရဲ႕၊ Regulation 13 - Nitrogen Oxide (NOx) emissions from diesel engines အရ၊ 130 Kw အထက္၊ engines ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ ပူးတြဲတင္ၿပရတဲ႔၊ technical file ကဲ႔သို႔၊ MARPOL Annex VI Chapter 4 : Energy Efficiency requirements အရ၊ CO2 ထုတ္လြင္႔ၿခင္းဆိုင္ရာ၊ ေလၽွာ႔ခၽမွဳ အညြွန္းကိန္းဆိုင္ရာ၊ EEDI technical file ကိုပါ၊ ထည္႔သြင္းေဖာ္ၿပၿပီး၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ registration ထားရိွရာ၊ တိုင္းၿပည္မွ၊ ေရေႀကာင္းအာဏာပိုင္၊ အဖြဲ႔အစည္း flag state ရဲ႕၊ ထပ္ဆင္႔အတည္ၿပဳခၽက္ endorsement ရယူရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ Fig. (3) မွာ၊ "EEDI reduction" ကို၊၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

 Fig. (3) - EEDI reduction

EEDI technical file ကို၊ part (A) နဲ႔၊ part (B) ဆိုၿပီး၊ က႑ (၂) ခု၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။ part (A) မွာ၊ general information of a ship, principal particulars, main engine(s) particulars, auxiliary engine(s) particulars, particulars of shaft generator, particulars of shaft motors (PTI), particulars innovative electrical auxiliary systems, particulars of innovative technologies reducing main engine power for propulsion, model test information နဲ႔ reference speed အ စရိွတဲ႔၊ အခၽက္အလက္ေတြ၊ ပါဝင္ၿပီး၊ part (B) မွာ၊ EEDI calculation နဲ႔၊ correction factors details တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။

"EEOI" ဆိုတဲ႔၊ Energy Efficiency Operational Indicator ဟာလည္း၊ SEEMP ရဲ႕၊ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ CO2 ထုတ္လြင္႔ၿခင္းဆိုင္ရာ၊ ညြွန္းဆိုမွဳ၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ တင္ေဆာင္တဲ႔၊ ကုန္ပမာဏတန္ခၽိန္၊ ခုတ္ေမာင္းသြားလာတဲ႔၊ ခရီးေရမိုင္နဲ႔၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ ေလာင္စာဆီ၊ ပမာဏတို႔ကို၊ အေၿခခံကာ၊ CO2 emissions ထုတ္လြွင္႔မွဳ၊ တြက္ခၽက္ၿပီး၊ ထုထည္ပမာဏ၊ ၿဖင္႔၊ ေဖာ္ၿပပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ "ratio of mass of CO2 (M) emitted per unit of transport work" ရယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ Fig. (4) မွာ၊ "EEOI calculation formula" ကို၊၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

Fig. (4) - EEOI calculation formula

EEOI ကို၊ monitoring အၿဖစ္၊ အၿမဲ၊ ၿပည္႔စံုစြာ၊ ၿဖည္႔စြက္ မွတ္တမ္းတင္၊ ထားရိွမွသာ၊ SEEMP ရဲ႕၊ စစ္ေဆးအကဲၿဖတ္ၿခင္း ဆိုတဲ႔၊ self evaluation and improvement ကို၊ ဆက္လက္၊ ေဆာင္ရြက္နိဳင္မွာၿဖစ္ပါတယ္။  EEOI တြက္ခၽက္ရာမွာ၊ fuel type, voyage number, mass of consumed fuel at voyage, fuel mass to CO2 mass conversion factor for fuel, cargo carried (tonnes) or work done (number of TEU or passengers) or gross tonnes for passenger ships နဲ႔၊ distance in nautical miles corresponding to the cargo carried or work done ဆိုတဲ႔၊ data အခၽက္အလက္ေတြကို၊ အသံုးၿပဳထားပါေႀကာင္း၊ အကၽဥ္းရံုးကာ၊ ေၿပာပါရေစ။

Popular posts from this blog