"Gangway ကေန၊ သေဘ္ာတက္တယ္.."

ႀကာေတာ႔ႀကာပါၿပီ...။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ အနွစ္ (၂၀) ေကၽာ္၊ ကာလတုန္းက၊ အၿဖစ္အပၽက္ပါ။ သေဘ္ာသားေလးဘဝ၊ ဗိုလ္ေအာင္ေကၽာ္လမ္း SECD ရံုးနားမွာ၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းနဲ႔၊ လိွဳင္နယ္ေၿမအထိ၊ ေကၽာင္းအတူ၊ တက္ခဲ႔သူ၊ 'ငယ္ကဖူးတဲ႔၊ စံပါယ္ဦး' နဲ႔၊ ၿပန္ဆံုႀကတယ္..ဆိုပါေတာ႔..။ ၿပန္ဆံုခၽိန္မွာ၊ 'ငယ္ကဖူးတဲ႔၊ စံပါယ္ဦး' ဟာ၊ သေဘ္ာသား ကေတာ္၊ ၿဖစ္ေနပါၿပီ။ 'လိွဳင္နယ္ေၿမကေန၊ အင္းစိန္ GTI ေၿပာင္းၿပီး၊ သေဘ္ာေပါါ၊ ဘယ္လို 'တက္' သြားတာလည္းလို႔'.. 'စံပါယ္ဦး' က၊ ေမးတဲ႔အခါ၊ Gangway ကေန၊ 'တက္'  သြားတာေပါ႔လို႔...ေၿဖခဲ႔ပါတယ္။ 'စံပါယ္ဦး' ကလည္း၊ ေတြးေတာတတ္သူေပမို႔၊ 'ေႀသာ္..Gangway ဆိုတဲ႔၊ ေအးဂၽင္႔နဲ႔၊ တက္သြားတာကိုး...' ဆိုၿပီး၊ မွတ္ခၽက္ၿပဳရွာပါတယ္။

gangway ရဲ႕၊ မူရင္း အဓိပၺါယ္က၊ သေဘ္ာကုန္တင္ကုန္ခၽ၊ အလုပ္သမားေတြ၊ အတက္ အဆင္း ၿပဳလုပ္ရာ၊ ေလွကားၿဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔၊ gangway ဟာ၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ safety construction item အမၽိဳးအစား၊ တခုၿဖစ္ၿပီး၊ safety construction certificate မွာ၊ အကၽံဳးဝင္ပါတယ္။ (၅) နွစ္တခါ၊ class renewal ေဆာင္ရြက္တိုင္း၊ load test စမ္းသတ္၊ စစ္ေဆးရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္၊ ILO 52 ေခါါတဲ႔၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ၊ အလုပ္သမားအဖြဲ႔မွ၊ lifting appliance ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ ထုတ္ၿပန္ထားတဲ႔၊ regulation နဲ႔ လည္း၊ အကၽံဳးပါေသးတယ္။

fleet ထဲမွ၊ DW တန္ခၽိန္ (၂, ၆၀၀) ေလာက္ရိွတဲ႔၊ ေလွသာသာ၊ သေဘ္ာ 'မစကားၿဖဴ' ရဲ႕၊ gangway ကေတာ႔၊ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေပးပါတယ္။ free board 'နိမ္႔' ရတဲ႔အထဲ၊ poop deck တဖက္တခၽက္မွာ၊ gangway တတ္ထားေပသမို႔၊ သေဘ္ာ 'အကပ္အခြာ' လုပ္တိုင္း၊ jetty နဲ႔၊ 'တိုက္' လိုက္၊ သေဘ္ာနဲ႔၊ 'တိုက္' လိုက္နဲ႔၊ 'ပိန္' လိုက္၊ 'လိမ္' လိုက္၊ 'ကၽိဳး' လိုက္၊ 'ပဲ႔' လိုက္ရယ္နဲ႔၊ ခဏခဏ၊ 'ၿပင္' ရတဲ႔၊ အလုပ္ေတြလည္း၊  'ပို' လာပါတယ္။


gangway ဟာ၊ ဒါဏ္ရာ 'ရ' ရံုမက၊ vetting inspections ေတြမွာ၊ ဥရွစ္သီး observation ရယ္၊ အနာတရ deficiency ရယ္ပါ၊ မႀကာခဏ၊ စာရင္းေပါက္ေနပါတယ္။ ေကၽာက္ခၽထားစဥ္ anchorages ေတြမွာ၊ pilot ladders 'ႀကိဳးေလွကား' သံုးၿပီး၊ သေဘ္ာအတက္အဆင္း၊ အလြယ္တကူ၊ လုပ္နိဳင္တာေႀကာင္႔၊ ဒီ ဆင္ၿဖဴေတာ္၊ white elephant gangway ကို၊ 'စေတး' ၿပစ္ရန္၊ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္၊ စဥ္းစားရပါေတာ႔တယ္။

ငယ္ဆရာတဦးကေတာ႔၊ သေဘ္ာမွာ၊ တတ္ထားသမၽွ၊ အရာအားလံုးဟာ၊ regulations ေတြအရ၊ တတ္ထားတာ၊ ၿဖစ္သမို႔၊ အဆင္သင္႔၊ အသံုးၿပဳနိဳင္မယ္႔၊ အေၿခအေနမွာ၊ 'အၿမဲ' ရိွေနရမယ္လို႔၊ ဆိုပါတယ္။ မသံုးခၽင္တဲ႔အခါ၊ မလိုအပ္တဲ႔အခါ၊ မိမိသေဘာနဲ႔၊ ဖယ္ရွားၿခင္း၊ မၿပဳပဲ၊ SOLAS ဘုတ္အုပ္ကို၊ 'ကိုင္'... သက္ဆိုင္ရာ၊ classification society နဲ႔၊ ေဆြးေနြးပါ...သက္ဆိုင္ရာ၊ classification society ဒါမွမဟုတ္၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ flag state ထံမွ၊ ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption ေတာင္းပါလို႔လည္း၊ သင္ေပးခဲ႔ပါတယ္။

ဒီေတာ႔လည္း၊ သားရည္ကြင္းလို၊ 'ကံၽဳ႕' နိဳင္၊ 'ကၽယ္' နိဳင္တဲ႔၊ SOLAS ဘုတ္အုပ္ကို၊ ဆြဲထုတ္ ယူရပါေတာ႔တယ္။  SOLAS regulation Chapter II - 1 ဟာ၊ Construction - Structure, subdivision and stability, machinery and electrical installation ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက၊ regulation 3 - 9 ဟာ၊ means of embarkation and disembarkation from ship တနည္းအားၿဖင္႔၊ သေဘ္ာအတက္အဆင္းနဲ႔၊ ပက္သက္တဲ႔၊ ပစၥည္းေတြအေႀကာင္း၊ ညြွန္းဆို ၿပဌာန္းထားတဲ႔၊ regulation ၿဖစ္ပါတယ္။ regulation 3 - 9.1 ကေတာ႔၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ flag state မွ၊ ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption ေပးနိဳင္တဲ႔၊ regulation ၿဖစ္ပါတယ္။

regulation 3 - 9.1 မွာ၊ Ships constructed on or after 1 January 2000 shall be provided with means of embarkation on and disembarkation from ships for use in port and in port-related operations, such as gangways and accommodation ladders, in accordance with paragraph 2, unless the Administration deems that compliance with a particular provision is unreasonable or impractical. ရယ္လို႔၊ ေရးထားေပသမို႔၊ လက္ေတြ႔၊ အသံုးမဝင္တဲ႔အခါ၊ သက္ဆိုင္ရာ၊ flag state ရဲ႕၊ ခြင္႔ၿပဳခၽက္ၿဖင္႔၊ ဖယ္ရွားၿခင္း၊ တနည္းအားၿဖင္႔၊ ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption ရယူနိဳင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔လည္း၊ regulations ေတြရဲ႕၊ သေဘာ သဘာဝအရ၊ ၿဖည္႔စြက္ၿပင္ဆင္ခၽက္ amendments ေတြ၊ ရိွတတ္တဲ႔အတြက္၊ MSC circulars ေတြကို၊ ၿပန္ရွာရပါေသးတယ္။ regulation 3 - 9 ရဲ႕၊ ၿဖည္႔စြက္ၿပင္ဆင္ခၽက္ amendments ကေတာ႔၊ 'MSC.1/ Circ 1331' ၿဖစ္ပါတယ္။  'သားရည္ကြင္း' လို၊ 'ကံၽဳ႕' နိဳင္၊ 'ကၽယ္' နိဳင္တဲ႔၊ SOLAS အလြန္အကၽြံ 'ကၽံဳ' သြားၿခင္း၊ မတန္တဆ 'ကၽယ္'သြားၿခင္းေတြ၊ ရုပ္ပၽက္ဆင္း၊ မၿဖစ္ေစဖို႔၊ MSC circulars ေတြနဲ႔၊ ၿပန္ 'ထိန္း' ထားၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

'ငယ္ကဦးတဲ႔၊ စံပါယ္ဖူး' ေၿပာတဲ႔၊ သေဘ္ာတင္ေပးသူ၊ agent ၊ ဆင္ၿဖဴေတာ္၊ white elephant gangway ကို၊ 'စေတး' ၿပစ္ရန္၊ အေႀကာင္းၿပခၽက္ နဲ႔၊ နည္းဥပေဒ အေထာက္အထား၊ ေတြ႔တဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရိွရာ၊ administration ေခါါ၊ flag state ထံ၊ စာေလး ဘာေလး၊ ေရးပါေတာ႔တယ္။

(၃) ရက္အႀကာ၊ (a) - the vessel is engaged on limited voyages between terminal to terminal and other vessels where appropriate shore gangway or ship accommodation or embarkation ladders are provided, and...(b) - at least two pilot ladders are provided on board for personal to access the vessel at the anchorages...ရယ္လို႔၊ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားကာ၊ granted အၿဖစ္၊ ခြင္႔ၿပဳေႀကာင္း၊ flag state မွ၊ ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption letter စာ၊ ၿပန္ပါတယ္။

'စီး' လို႔မရ၊ 'ခိုင္း' လို႔ မရတဲ႔အၿပင္၊ ေဆးခဏခဏ၊ 'ကု' ေပးေနရရံုမက၊ မွန္မွန္ ေဆး 'စစ္' ၿပီး၊ အရိပ္ တႀကည္႔ႀကည္႔နဲ႔၊ ယုယေနရတဲ႔၊ ဆင္ၿဖဴေတာ္၊ white elephant gangway ကေတာ႔၊ 'ရွင္း' သြားပါၿပီ။  တကယ္လို႔မၽား၊ 'ငယ္ကဖူးတဲ႔၊ စံပါယ္ဦး' နဲ႔၊ ေနာက္တခါ၊ ၿပန္ဆံုၿပီး၊ 'သေဘ္ာေပါါ၊ ဘယ္လို တက္သြားတာလည္းလို႔'...ထပ္ေမးခဲ႔ရင္၊ 'pilot ladders ကေန၊ တက္သြားတာေပါ႔လို႔'...ေၿပာင္းၿပီး 'ေၿဖ' လိုက္ပါဦးမယ္။

Popular posts from this blog