"Noise and vibration on maritime vessels - (၂)"

(Fleet ထဲမွ၊ သေဘ္ာေတြအတြက္၊ noise and vibration test လုပ္ခဲ႔ရသလို၊  (၂၀၁၃) ခုနွစ္  တုန္းက၊ ေလးစားရတဲ႔၊ ဆရာတဦးၿဖစ္သူ၊ ဆရာဦးဝင္းေအာင္၊  (အင္ဂၽင္နီယာမွဴးႀကီး/ ဒုတိယ ညြွန္ႀကားေရးမွဳး (စက္မွဳ)၊ ေရေႀကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ညြွန္ႀကားမွဳဦးစီးဌာန (အၿငိမ္းစား)၊ ေကၽာင္းအုပ္ႀကီး၊ (Wise Wish Marine Engineering Training Center) တိုက္တြန္းတဲ႔အတြက္၊ ေရးခဲ႔ဖူးတဲ႔၊ "Noise and vibration on maritime vessels" ဆိုတဲ႔၊ post ကို၊ ၿပန္တင္လိုက္ပါတယ္။)

(Reference, Thanks and credit to : 1st International Ship Noise and Vibration Conference : London, June 20-21, 2005., Ship Vibration and Noise : Some topical aspects by J. S. Carlton and D. Vlasic., Nestorides, E.J., BICERA: A Handbook on Torsional Vibration, University Press., 

Remark : All publications herein this page are for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.) 

သေဘ္ာေတြမွာ တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ marine engines ေတြမွာ၊ high levels ပမာဏၿဖင္႔၊ သက္ေရာက္လာတဲ႔ တုန္ခါမွဳဟာ 'torsional vibration' တခုတည္းေႀကာင္႔၊ မဟုတ္ပဲ 'axial vibration' ေႀကာင္႔လည္း၊ ၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ axial vibration ဆိုတာကေတာ႔၊ machinery ေတြ၊ တစ္ခုနဲ႔၊ တစ္ခု၊ ခၽိတ္ဆက္တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔ shaft သို႔မဟုတ္၊ ဝင္ရိုးေတြရဲ႕၊ အဆက္ 'couplings' ေတြဟာ၊ ပံုမွန္လည္ပတ္၊ ေမာင္းနွင္ေနမယ္႔၊ normal operating conditions အေၿခအေနမွာ၊ လည္ပတ္မွဳ၊ ဗဟိုဆံုခၽက္အေနအထား 'rotational center position' အေနနဲ႔၊ co-linear အၿဖစ္၊ "ခၽိန္သားကိုက္စြာ၊ တညီတညြတ္တည္း" လိုက္ပါလည္ပတ္မွဳ၊ 'မရိွ' ရာမွ၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔ 'တုန္ခါမွဳ' ၿဖစ္ပါတယ္။

'dampers' ေတြနဲ႔၊ ပက္သက္လို႔ "Noise and Vibration on maritime vessels- (၁) " မွာ၊ ေရးသားေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ ဒီ post မွလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ damper ဟာ၊ မၽွေၿခ အားလံုး၊ 'တူညီ' ေနတဲ႔၊ equilibrium point ဆံုမွတ္တခုမွာ၊ လြဲခၽက္ညီစြာ ၊လွဳပ္ရွားမွဳ oscillated movement ေပါါေပါက္ရာမွ၊ ၿဖစ္ေပါါလာတဲ႔ တုန္္ခါမွဳ vibration ကို၊ damp သို႔မဟုတ္ reduce အေနနဲ႔၊ 'အရိွန္' ေလၽွာ႔ေပးသလို၊ တုန္ခါမွဳႀကာင္႔၊ engine ရဲ႕၊ vibrating components ေတြမွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ energy ကိုလည္း၊ absorbing အေနနဲ႔၊ 'စုတ္ယူ' ဖယ္ရွားေပးနိဳင္ပါတယ္။ dampers ေတြဟာ၊ 'torsional vibration' အၿပင္၊ 'axial vibration' ကိုပါ၊ တားဆီးေပးနိဳင္ပါတယ္။ Fig. (6) မွာ၊ Axial damper ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

 Fig. (6) - Axial damper

axial vibration ဟာ၊ shaft ရဲ႕ forward နဲ႔၊ aft directions ေတြမွာ၊ အလၽွားလိုက္ oscillation အေနနဲ႔၊ ၿဖစ္ေပါါတတ္သလို၊ shaft ရဲ႕ horizontal line နဲ႔၊ 'အၿပိဳင္' parallel အေနအထားၿဖင္႔လည္း၊ oscillation ေပါါေပါက္တတ္ပါတယ္။ axial vibration ကို၊ တားဆီးေလၽွာ႔ခၽရန္  crankshaft ရဲ႕ ထိပ္ဖက္မွာ၊ "axial damper" ေတြ၊ တတ္ဆင္ႀကပါတယ္။ 
axial damper ရဲ႕ cylindrical casing အတြင္းမွ၊ damping flange ကို၊ crankshaft နဲ႔အတူ၊ integrated အေနနဲ႔ တြဲကာ၊ ေနာက္ဆံုး last main bearing girder အထိုင္ေနရာမွာ၊ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ cylindrical casing မွာ၊ system oil ၿဖည္႔သြင္းထားၿပီး၊ axial damper ရဲ႕၊ ဟိုဖက္ဒီဖက္ both side of flanges ေတြကို၊ ေသးငယ္တဲ႔ small orifice မွတဆင္႔၊ system oil ေပးပို႔ၿခင္းၿဖင္႔၊ damping effect ရရိွလာပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ crankshaft မွာ၊ axial vibration ေပါါေပါက္ခဲ႔လၽွင္၊ casing အတြင္းမွ၊ system oil ဟာ၊ orifice လို႔ေခါါတဲ႔ throttling valve မွ တဆင္႔၊ damping flange တခုမွတခုသို႔၊ စီးဆင္းၿခင္းၿဖင္႔ 'damping effect' ၿဖစ္ေပါါေစတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

cylindrical casing မွ damping flanges ေတြမွာ၊ high temperature alarm နဲ႔၊ pressure monitoring alarm sensors ေတြကို၊ တတ္ဆင္ထားေလ့၊ ရိွပါတယ္။ damping flanges ေတြမွာ၊ မူလ၊ ခၽိန္ညိွထားတဲ႔ set value ထက္၊ 'ေလၽွာ႔နည္း' ၿပီး၊ oil pressure drops 'ကၽဆင္းမွဳ' ၿဖစ္ေပါါခဲ႔လၽွင္၊ sealing ring ေတြ၊ ပၽက္စီးသြားနိဳင္တဲ႔ အတြက္၊ သတိေပးတဲ႔၊ alarm function ကို၊ sensor မွတဆင္႔၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။

engine ရဲ႕၊ cylinder units ေတြမွတဆင္႔၊ မတူညီတဲ႔၊ uneven torque pulses ေတြ၊ ေပါါေပါက္လာၿပီး၊ crankshaft အေပါါ၊ သက္ရာက္ကာ၊ 'ေကာက္ေကြး' သြားနိဳင္မယ္႔ ၊ twisting phenomenon အေနအထား၊ ၿဖစ္ေပါါလာၿခင္းကို၊ 'torsional vibration' အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ highly viscous fluid ၿဖစ္တဲ႔၊ silicon liquid အရည္၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ viscous type damper ေတြဟာ၊ torsional vibration  ထိန္းခၽဳပ္ရန္၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ အမၽားဆံုး၊ အသံုးၿပဳေလ့ရိွတဲ႔၊ dampers ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။  
inertia ring အတြင္းမွာ၊ viscous fluid ကို၊ ပါးလြွာတဲ႔ thin layer အၿဖစ္၊ ထည္႔သြင္းထားၿပီး၊ crankshaft နဲ႔အတူ၊ လိုက္ပါ၊ လည္ပတ္ေနပါတယ္။ crankcase မွာ၊ lagging torsional motion ေပါါေပါက္လာတဲ႔အခါ၊ inertia ring မွာလည္း၊ lagging torque ေပါါေပါက္လာပါတယ္။ crankshaft လည္ပတ္တဲ႔အခါ၊ inertia ring ဟာလည္း radial direction ၿဖင္႔၊ လည္ပတ္ၿပီး၊ viscous fluid မွာ၊ ဆန္႔ကၽင္ဖက္ counter effect အေနနဲ႔၊ damping ၿဖစ္ေပါါလာကာ၊ vibration ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽတယ္လို႔ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

'De-tuners' ေတြကိုလည္း၊ engine မွာေပါါေပါက္လာတဲ႔၊ တုန္ခါမွဳ vibration ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္၊ တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ de-tuners, thrust pads နဲ႔ chokes တို႔ဟာ၊ engine vibration ကို၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull သို႔၊ လြဲွေၿပာင္းေပး de-tuners ေတြကို၊ side bracing de tuner နဲ႔၊ flexible coupling de-turner ဆိုၿပီး၊ ခြဲၿခားနိဳင္ပါတယ္။  side bracing ေတြကို၊ engine ရဲ႕၊ အေပါါဖက္ fitted on the top of the engine မွာ၊ တတ္ဆင္ထားႀကပါတယ္။ၿပီး၊ ေပါါေပါက္ေနတဲ႔၊ natural frequency ဟာ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ working range ထက္၊ 'ေကၽာ္လြန္' သြားတဲ႔၊ အေၿခအေနမၽိဳးမွာသာမက၊ engine တုန္ခါရာမွ၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔၊ stiffness တနည္းအားၿဖင္႔၊ deformation force ကိုပါ၊ side bracing မွ၊ ေလၽွာ႔ခၽေပးပါတယ္။

engine strut လို႔ေခါါတဲ႔၊ brace တနည္းအားၿဖင္႔၊ side bracing ေတြဟာ၊ hydraulic သို႔မဟုတ္ mechanical system အသံုးၿပဳထားၿပီး၊ တုန္ခါမွဳ vibration ကို၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull သို႔၊ ကူးေၿပာင္းသြားေစပါတယ္။ strut ရဲ႕ ထိပ္ တဖက္ကို၊ engine ရဲ႕၊ upper part မွာ၊ တတ္ဆင္ထားၿပီး၊ အၿခား ထိပ္ တဖက္ကိုေတာ႔၊ သေဘ္ာရဲ႕ hull မွ၊ ေတာင္႔တင္းမာေကၽာတဲ႔ stiff location ေနရာတခုခုမွာ၊ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ 2 stroke slow speed marine engines ေတြမွာ၊ frictional type strut လို႔ေခါါတဲ႔ friction type bracing ေတြ၊ တတ္ဆင္၊ အသံုးၿပဳေလ့၊ ရိွႀကပါတယ္။ Fig. (7) မွာ၊ Frictional type strut  ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

 Fig. (6) - Frictional type strut 

engine မွာ၊ ေပါါေပါက္ေနတဲ႔ natural frequency ဟာ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ working range ထက္၊ 'ေကၽာ္လြန္' ၿပီး၊ critical အေၿခအေနမၽိဳး၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ pads ေတြအႀကားမွာ၊ friction ၿဖစ္ေပါါလာၿပီး၊ brace အေနနဲ႔ ထိန္းေပးကာ၊ frequency ကို၊ ေၿခဖၽက္ေပးပါတယ္။ friction material ေတြၿဖစ္တဲ႔၊ pads ေတြနဲ႔၊ strut ရဲ႕၊ အထိုင္ bolts & nuts ေတြကို၊ hydraulically tightened အေနနဲ႔ ၊ ဖိအားပမာဏမၽားစြာ၊ သံုးၿပီး၊ 'ႀကပ္' ထားပါတယ္။ strut ရဲ႕၊ အထိုင္ stiff location ေနရာေတြနဲ႔၊ အဆက္ welding seam ေနရာေတြမွာ crack အေနနဲ႔၊ အက္ကြဲမွဳ ၿဖစ္ေပါါၿခင္း၊  ရိွ၊  မရိွ၊ nuts ေတြ loose ၿဖစ္ကာ၊ ေခၽာင္ထြက္ေနၿခင္း၊ ရိွ၊ မရိွ၊ တို႔ကို၊ regular inspection အေနနဲ႔၊ ပံုမွန္၊ စစ္ေဆးသင္႔ပါတယ္။

engine ရဲ႕ crankshaft နဲ႔၊ ခၽိတ္ဆက္ထားမယ္႔၊ reduction gear သို႔၊ လည္ပတ္မွဳ စြမ္းအင္၊ လြွဲေၿပာင္းစဥ္၊ during rotational motion transfer မွာ၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔၊ တုန္ခါမွဳကို၊ ေလၽွာ႔ခၽရန္၊ flexible couplings ေတြ၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ rotor နဲ႔ pinion တို႔ ႀကားမွ၊ misalignment ေႀကာင္႔၊ axial movement ၿဖစ္ေပါါလာၿပီး၊ axial movement မွတဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ axial vibration ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ flexible couplings ေတြကို၊ လည္ပတ္ေနမယ္႔ crankshaft သို႔မဟုတ္၊ turbine rotor နဲ႔ gearbox pinion တို႔၊ အႀကားမွာ၊ တတ္ဆင္ထားသလို၊ vibration ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽေပးနိဳင္မယ္႔ flexible element အၿဖစ္၊ spring, teeth flexible discs, သို႔မဟုတ္၊ rubber material ၿဖစ္တဲ႔ membranes ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားပါတယ္။

Fig. (8) -  membrane-type Flexible coupling

Fig. (8) မွာ၊ membrane-type Flexible coupling ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ membrane-type flexible couplings ေတြမွာ၊ အဓိက၊ အစိတ္အပိုင္းအၿဖစ္၊ torque tube, adapter plates နဲ႔ membranes တို႔၊ ပါဝင္ပါတယ္။ လည္ပတ္ရာမွတဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ အလၽွားလိုက္ axial နဲ႔၊ ေဒါင္လိုက္ transverse movement ေရြွ႕လၽွားမွဳေတြကို၊ membrane plate မွ၊ အလိုက္သင္႔ရယူၿပီး၊ flexing action ၿဖင္႔၊ ေလၽွာ႔ခၽေပးပါတယ္။ အကယ္၍၊ membrane plate ဟာ၊ failure ၿဖစ္ေပါါၿပီး၊ ေပါက္ၿပဲသြားပါက၊ torque tube နဲ႔ adapter plates တို႔ကို၊ bolts & nuts ေတြ၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ emergency centering မွတဆင္႔၊ တိုက္ရိုက္ 'ခၽိတ္ဆက္' ကာ၊ direct coupling အေနနဲ႔၊ ယာယီ၊  အသံုးၿပဳနိဳင္ပါတယ္။ 
အသံ ဆူညံမွဳနဲ႔ တုန္ခါမွဳ၊ noise and vibration ေတြဟာ၊ internal combustion engine ၿဖစ္တဲ႔၊ diesel engine ေတြမွာ၊ ေပါါေပါက္သလို၊ external combustion engine ၿဖစ္တဲ႔၊ steam turbines ေတြနဲ႔၊ gas turbines ေတြမွာလည္း၊ ေပါါေပါက္တတ္ပါတယ္။ turbine blades ေတြရဲ႕ အေနအထားဟာ၊ ေကာင္းမြန္ေနတဲ႔ perfect condition မွာ၊  ရိွေနတဲ႔အခါ၊ gas flow လည္း၊ ေကာင္းမြန္စြာ၊  စီးဆင္းသြားနိဳင္တဲ႔ အတြက္၊ ေခၽာေခၽာ၊ ေမြ႔ေမြ႔ smooth rotation ၿဖင္႔ လည္ပတ္နိဳင္ပါတယ္။ 

intake နဲ႔ blades ေတြရဲ႕၊ မၽက္နွာၿပင္ surface မွာ၊ microscopic defects လို႔ေခါါတဲ႔၊ ေသးငယ္တဲ႔ small pits အခၽိဳင္႔ကေလးေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါေနခဲ႔လၽွင္၊ gas flow ဟာ၊ swirling အေနနဲ႔၊ လိမ္ေကာက္ၿပီး၊ twisting သို႔မဟုတ္၊ spiraling pattern ၿဖင္႔၊ စီးဆင္းသြားနိဳင္သလို၊ ဆန္႔ကၽင္ဖက္ reverse current ၿဖင္႔လည္း၊ စီးဆင္းသြားနိဳင္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ flow ကို၊ အေနွာက္အယွက္ေပးမယ္႔၊ eddies သို႔မဟုတ္၊ turbulence ေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါလာၿခင္းလို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။

torsional vibration ကို၊ equidistant pulses အသံုးၿပဳၿပီး၊ တိုင္းတာနိဳင္ပါတယ္။ induction, hall-effect, variable reluctance အစရိွတဲ႔၊ gear tooth pickup transducers ေတြနဲ႔၊ shaft encoders ေတြဟာ၊ equidistant pulses ထုတ္ေပးၿပီး၊ digital rpm reading သို႔မဟုတ္၊ voltage proportional to the rpm အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲကာ၊ frequency အေနနဲ႔၊ ဖတ္ယူပါတယ္။ အလားတူ၊ dual-beam laser ကို၊ perfectly aligned beams အၿဖစ္၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ reflection frequency မွတဆင္႔၊ vibration တိုင္းတာနိဳင္ပါတယ္။

engines ေတြမွ၊ ထြက္လာမယ္႔၊ exhaust gas ေတြကို၊ funnel မွတဆင္႔၊ အၿပင္သို႔၊ 'စြန္႔ထုတ္' ရန္၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ exhaust pipes ေတြမွာ၊ exhaust gas ရဲ႕ အဆက္မၿပတ္၊ 'တြန္းထုတ္' မွဳ pulsation ေႀကာင္႔၊ vibration ဆိုတဲ၊႔ တုန္ခါမွဳေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါနိဳင္သလို၊ exhaust gas ေတြရဲ႕၊ 'ၿပိဳကြဲ' မွဳ break out ေႀကာင္႔ noise ဆိုတဲ႔၊ ဆူညံမွဳေတြလည္း၊ ေပါါေပါက္တတ္ပါတယ္။ exhaust gas pipes ေတြကို၊ fixing and support အေနနဲ႔၊ engine room မွ၊ funnel compartment အထိ၊ ခၽိတ္ဆက္၊ တတ္ဆင္ထားရာမွာ၊ pipeline  တေလၽွာက္၊ အသံဆူညံမွဳနဲ႔၊ တုန္ခါမွဳ noise and vibration ေတြ၊ ရိွေနသလို၊ သေဘ္ာရဲ႕ structure သို႔၊ transmitted အေနနဲ႔၊ ကူးစက္၊ သက္ေရာက္ေနတတ္ပါတယ္။

တနည္းအားၿဖင္႔၊ exhaust gas pipes vibration မွတဆင္႔၊ structure borne sound  ေပါါေပါက္လာၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ structure borne sound ဟာ၊ exhaust gas pipes ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ connection points ေတြမွ တဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ exhaust gas pipes ေတြ၊ တတ္ဆင္ရာမွာ၊ မွန္ကန္တိကၽတဲ႔ fix points ေတြ၊ ေရြးခၽယ္ၿပီး၊ guides ေတြနဲ႔ sliding arrangements ေတြ၊ အသံုးၿပဳၿခင္းၿဖင္႔၊ structure borne sound ေတြကို၊ ေလၽွာ႔ခၽနိဳင္ပါတယ္။ သေဘ္ာ၊ စတင္တည္ေဆာက္တဲ႔ earliest stage in ship design ကာလကတည္းက၊ exhaust gas pipes ေတြရဲ႕၊ fix points, guiding points နဲ႔၊ sliding points ေတြကို၊ structural stiffness ေတြမွာ၊ မွန္ကန္တိကၽစြာ၊ ေရြးခၽယ္ရန္လည္း၊ လိုအပ္ပါတယ္။

fixed points ေတြဟာ၊ pipe ရဲ႕ အေလးခၽိန္ weight နဲ႔၊ exhaust system မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ pressure load တို႔၊ သက္ေရာက္ေနမယ္႔၊ ေနရာေတြ၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ fixed point အၿဖစ္၊ အသံုးၿပဳမယ္႔၊ structural stiffness ဟာ၊ sufficiently rigid and strong အေနနဲ႔၊ ေတာင္႔တင္း၊ သန္မာရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ thermal expansion ေႀကာင္႔၊ exhaust pipe မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ လွဳပ္ရွားမွဳအနည္းဆံုး minimal movement ေနရာေတြကို၊ fixed point ၿဖင္႔၊ ခၽိတ္ဆက္မယ္႔၊ ေနရာအၿဖစ္၊ ေရြးခၽယ္သင္႔ပါတယ္။ pipeline ရဲ႕ direction ေၿပာင္းလဲသြားတဲ႔၊ ေနရာေတြဟာ၊ minimal movement ေနရာေတြလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

guiding points ေတြကေတာ႔၊ horizontal pipelines ရဲ႕၊ အေလးခၽိန္ weight သက္ေရာက္မွဳကိုသာ၊ ခံနိဳင္ၿပီး၊ exhaust system မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ pressure load ကို၊ ခံနိဳင္ရည္ 'မရိွ' တာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ thermal expansion ေႀကာင္႔၊ exhaust pipe ရိွ၊ movement ၿဖစ္ေပါါမယ္႔၊ ေနရာေတြကို၊ guiding points ေတြနဲ႔၊ ခၽိတ္ဆက္မယ္႔ ေနရာအၿဖစ္၊ ေရြးခၽယ္သင္႔ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ radial movement ေလၽွာ႔ခၽရန္အတြက္၊ guiding points ေတြကို၊   ေရြးခၽယ္၊ တတ္ဆင္ၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။

sliding points ေတြဟာလည္း၊ horizontal pipelines ရဲ႕ အေလးခၽိန္ weight သက္ေရာက္မွဳကိုသာ၊ ခံနိဳင္ၿပီး၊ exhaust system မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ pressure load ကိုေတာ႔ ခံနိဳင္ရည္၊ 'မရိွ' တာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ thermal expansion ေႀကာင္႔၊ exhaust pipe မွာ၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔ axial movement 'မရိွ' တဲ႔၊ ေနရာေတြဟာ sliding points အၿဖစ္၊ ေရြးခၽယ္သင္႔တဲ႔၊ ေနရာေတြၿဖစ္ပါတယ္။ 
exhaust gas ေတြ၊ ၿပိဳကြဲမွဳ break out ေႀကာင္႔၊ noise ဆိုတဲ႔၊ ဆူညံမွဳေတြဟာ၊ သေဘ္ာရဲ႕ structure သို႔၊ transmitted အေနနဲ႔၊ ကူးဆက္၊ သက္ေရာက္လာၿခင္းကို၊ 'air borne sound' အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ၿပီး၊ thermal insulating material ေတြကို၊ exhaust pipe ရဲ႕၊ အၿပင္ဖက္မွာ၊ လံုေလာက္ထူထဲစြာ၊ ဖံုးအုပ္ 'ပတ္' ထားၿခင္းၿဖင္႔၊ ေလၽွာ႔ခၽနိဳင္ပါတယ္။

သေဘ္ာမွာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ machinery ေတြေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ တုန္ခါမွဳ natural vibration ေတြ တနည္းအားၿဖင္႔၊ excitation ေတြဟာ၊ invariably အေနနဲ႔၊ မေၿပာင္းလဲပဲ၊ စည္းခၽက္ညီစြာ harmonic ၿဖင္႔၊ ၿဖစ္ေပါါေနတဲ႔အတြက္၊ design ေရးဆြဲစဥ္ကတည္းက၊ "Fourier`analysis" နည္းလမ္းၿဖင္႔ တြက္ခၽက္ကာ၊ ႀကိဳတင္၊ 'ေလၽွာ႔ခၽ' ထားနိဳင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔၊ propeller လည္ပတ္မွဳမွတဆင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ excitation ေတြကေတာ႔၊ cyclic perturbations အေနနဲ႔၊ အၿမဲေၿပာင္းလဲ၊ ၿဖစ္ေပါါေနတတ္ပါတယ္။ propeller blade ေတြမွတဆင္႔၊ cavity volumes ကို၊ အရိွန္ၿဖင္႔၊ ထြက္ခြာသြားေစၿပီး၊ hull pressure  ေလၽွာ႔ခၽရန္ self induced component ေတြ၊ တတ္ဆင္တဲ႔အခါ၊ excitation ေတြ၊ 'ၿမင္႔တက္' လာတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ hydrodynamic excitation process ေႀကာင္႔၊ ship structure မွာ၊ noise and vibration ေတြလည္း၊ 'ၿမင္႔တက္' လာတတ္တယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊  post ကို၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။  

Popular posts from this blog