"ဖရာမို အမူ 'ပို' ေပမယ္႔ 'ဂရင္း' ေပမို႔၊ အန္ကယ္ကေတာ႔ 'ႀကိဳက္' ပါတယ္ - (၂) " (Framo hydraulic cargo pumping system)
(proportional, integral နဲ႔ derivative control method ေတြထဲမွ၊ hydraulic control system ေတြအတြက္၊ အသံုးၿပဳႀကတဲ႔၊ proportional control method အေႀကာင္း၊ အနည္းငယ္၊ ေဖာ္ၿပ ၿပီးၿပီမို႔၊ "Framo hydraulic cargo pumping system" ကို၊ ဆက္ပါဦးမယ္။)
(Reference, Thanks and Credit to : (1) - Service manual for cargo pumping system by Framo., (2) - Basic Control Theory : Steam Engineering Tutorial Notes.
Remark : All publications and images herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.)
အသံုးၿပဳထားတဲ႔ system ဟာ၊ open loop system ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ system ရပ္နားထားစဥ္၊ (2-6 bar) ပမာဏရိွ၊ pressurized အေၿခအေန၊ ၿဖစ္ေပါါေနေစရန္၊ jockey သို႔မဟုတ္ feed pump တလံုးၿဖင္႔၊ ထိန္းသိမ္းေပးထားတယ္လို႔၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ initiating start အေနနဲ႔၊ main power pack (၁) ခု၊ စတင္မလည္ပတ္ခင္၊ system ကို "on" လိုက္တဲ႔အခါ၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳင္တည္း၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ၿပီး၊ high capacity mode လို႔ေခါါပါတယ္။ main power pack ရိွ၊ main hydraulic pump ရဲ႕၊ suction side မွာ၊ feed pressure ရရိွေနေစရန္၊ high capacity mode ၿဖင္႔၊ feed pump (၂) လံုးကို၊ တၿပိဳက္တည္း၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ေစၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
အသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ main power pack ကို၊ ရပ္တန္႔လိုက္တဲ႔အခါ၊ (၁၀) မိနစ္ခန္႔၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳက္တည္း၊ high capacity mode ၿဖင္႔၊ ဆက္လက္၊ လည္ပတ္ေနၿပီးမွ၊ feed pump တလံုးဟာ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာၿဖစ္သလို၊ အၿခား feed pump တလံုးကေတာ႔၊ low capacity mode ၿဖင္႔၊ ဆက္လက္လည္ပတ္ေနမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
main power pack လည္ပတ္ေနစဥ္၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳင္တည္း၊ လိုက္ပါလည္ပတ္ေနရာမွ၊ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔၊ feed pump (၁) လံုး၊ ရပ္တန္႔သြားပါက၊ တတိယေၿမာက္ feed pump ဟာ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ပါတယ္။ အကယ္၍၊ အခၽိန္ (၃) စကၠန္႔၊ ႀကာတဲ႔အထိ၊ တတိယေၿမာက္ feed pump မလည္ပတ္ပါက၊ feed pressure low alarm ၿဖင္႔၊ PLC unit မွ၊ system တခုလံုးကို၊ shut down ၿပဳလုပ္လိုက္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
system တခုလံုးကို၊ shut down အေနနဲ႔၊ အသံုးမၿပဳပဲထားရိွမွသာ၊ feed pump ေတြ၊ ရပ္တန္႔ေနမွာၿဖစ္သလို၊ system ကို "on" ထားသမၽွ၊ main power pack မလည္ပတ္ေပမယ္႔၊ feed pump (၁) လံုးကေတာ႔၊ အၿမဲေမာင္းနွင္ေနၿပီး၊ low capacity mode ၿဖင္႔၊ pressurized အေၿခအေန၊ အၿမဲၿဖစ္ေပါါေနေစရန္၊ ထိန္းသိမ္းေပးထားပါတယ္။
Framo hydraulic cargo pumping system မွာ၊ power pack (၂) ခု၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ ထားပါတယ္။ power packs ေတြကို၊ PLC unit မွ၊ control အေနနဲ႔၊ ထိမ္းေကၽာင္းေပးပါတယ္။ power packs ေတြကို၊ မည္သည္႔ sequence မွာမဆို၊ start ၿပဳလုပ္နိဳင္ၿပီး၊ အေႀကာင္း တခုခုေႀကာင္႔၊ ရပ္တန္႔သြားပါက၊ ဆက္တိုက္ (၂) ခါ၊ start ၿပဳလုပ္နိဳင္သလို၊ စုစုေပါင္း အခၽိန္ (၁) နာရီအတြင္း၊ (၁၅) မိနစ္စီၿခားကာ၊ (၄) ၾကိမ္တိတိ၊ ၿပန္လည္ start ၿပဳလုပ္နိဳင္ရန္၊ PLC unit မွာ၊ programed အေနနဲ႔၊ ထည္႔သြင္း၊ စီစဥ္ထားပါတယ္။
power packs ေတြရဲ႕ အဝင္ဖက္၊ suction valve ကိုလည္း၊ limit switch နဲ႔တြဲကာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔အတြက္၊ အကယ္၍၊ valve ဟာ၊ closed position မွာ၊ ရိွေနခဲ႔လၽွင္၊ alarm indicating အေနနဲ႔၊ အသိေပးမွာၿဖစ္သလို၊ power packs ေတြကို၊ start မၿပဳလုပ္နိဳင္ရန္၊ interlock အၿဖစ္၊ စီစဥ္ထားပါေသးတယ္။
အသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ power pack (၁) ခုမွာ၊ hydraulic fluid ရဲ႕ temperature ဟာ၊ 65°C နဲ႔၊ အထက္သို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။ အၿခား power pack (၁) ခုဟာ၊ အလိုအလၽွာက္၊ start ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ system ကို၊ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ သြားမွာၿဖစ္သလို၊ hydraulic fluid ရဲ႕ temperature ဟာ၊ 60°C နဲ႔၊ ေအာက္သို႔၊ ၿပန္လည္ ကၽဆင္းသြားတဲ႔ အခါမွာေတာ႔၊ မူလ power pack ၿပန္လည္၊ လည္ပတ္ၿပီး၊ အစားထိုးထားတဲ႔၊ power pack ကေတာ႔၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
DWT တန္ခၽိန္ 20, 000 နဲ႔အထက္၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ SOLAS regulation အရ၊ inert gas system ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ရတဲ႔အတြက္၊ inert gas system မွ၊ alarm & safety functions ေတြကို၊ Framo hydraulic cargo pumping system ရိွ၊ PLC unit နဲ႔၊ တြဲဖက္အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
system pressure ကို၊ CCR ရိွ၊ control panel မွ၊ potentiometer ၿဖင္႔၊ ထိန္းညိွထားပါတယ္။ potentiometer ရဲ႕ output "voltage" ကို၊ PLC unit သို႔ေပးပို႔ပါတယ္။ PLC unit ရဲ႕ output ကိုေတာ႔၊ "proportional valve driver card" သို႔၊ ေပးသြင္းကာ၊ amplified ၿပဳလုပ္ၿပီးမွ၊ proportional pressure control valve ထံ၊ ေပးသြင္းပါတယ္။
open loop နဲ႔ closed loop hydraulic system ေတြမွာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ control valves ေတြကို၊ directional control valve, proportional control valve နဲ႔ servo valve ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရသလို၊ “switching” valve နဲ႔ bang-bang” valves ေတြအၿဖစ္၊ ယူဆနိဳင္ပါတယ္။
"directional control valve" ကို၊ "switching" valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ valve သို႔ စီးဝင္လာမယ္႔၊ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ orifice ေႀကာင္႔၊ flow patterns ေၿပာင္းလဲသြားၿပီး၊ valve အထြက္မွ၊ fluid ရဲ႕ pressure လည္း၊ ေၿပာင္းလဲသြားပါတယ္။ directional control valve ဟာ၊ အဖြင္႔နဲ႔ အပိတ္၊ valve position (၂) မၽိဳးနဲ႔သာ၊ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ fluid ကို၊ fixed flow အေနနဲ႔သာ၊ စီးဆင္းေစၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ specific volume flow ပမာဏကိုသာ၊ စီးဆင္းေစတဲ႔အတြက္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ specific pressure range အတြင္းမွာ၊ အလုပ္လုပ္မယ္႔ open loop hydraulic system ေတြအတြက္သာ၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
"proportional control valve" ကိုေတာ႔၊ "bang-bang” valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ valve သို႔ စီးဝင္လာမယ္႔၊ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ spool position ေၿပာင္းလဲရာမွတဆင္႔၊ adjustable flow volumes အေနနဲ႔၊ flow patterns ေၿပာင္းလဲၿပီး၊ valve အထြက္မွာ၊ fluid ရဲ႕ pressure ဟာလည္း၊ variable အၿဖစ္၊ လိုက္ပါေၿပာင္းလဲေနမွာၿဖစ္ပါတယ္။
တနည္းအားၿဖင္႔၊ proportional control valve ဟာ၊ fluid ကို၊ variable flow အေနနဲ႔၊ စီးဆင္းေစၿခင္းလည္း ၿဖစ္ပါတယ္။ variable volume flow ပမာဏ၊ စီးဆင္းေစတဲ႔အတြက္၊ adjustable pressure range အတြင္းမွာ၊ အလုပ္လုပ္မယ္႔ open loop hydraulic system ေတြအတြက္၊ အသံုးၿပဳႀကသလို၊ တိကၽတဲ႔ infinite spool position ေၿပာင္းလဲေစရန္၊ stroke controlled သို႔မဟုတ္ force-controlled solenoids ေတြနဲ႔၊ တတ္ဆင္ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
အခၽိဳးညီညီ၊ လိုက္ပါေၿပာင္းလဲရန္လိုအပ္တဲ႔၊ proportional control mode ၿဖင္႔၊ ေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္မယ္႔၊ system ေတြမွာ၊ electronic circuits ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ကာ၊ solenoid သို႔၊ variable power ေပးသြင္းၿပီး၊ acceleration and deceleration control ဆိုတဲ႔၊ အၿမန္နဲ႔အေနွး၊ လိုအပ္သလို၊ ထိန္းခၽဳပ္ေမာင္းနွင္ရမယ္႔၊ machine cycles ေတြမွာ၊ proportional control valve ေတြ၊ အသံုးၿပဳႀကတာ၊ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။
"servo valve" ကိုလည္း၊ "bang-bang” valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ spool position ေၿပာင္းလဲရန္၊ stroke controlled သို႔မဟုတ္ force-controlled solenoids ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ထားတဲ႔၊ flapper သို႔မဟုတ္ nozzle မွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ႔အတြက္၊ flapper type နဲ႔ nozzle type ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ electronic circuits ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ကာ၊ solenoid သို႔၊ variable power ေပးသြင္းရတဲ႔၊ servo valves ေတြကို၊ closed loop system ေတြမွာသာ၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
Framo hydraulic cargo pumping system ဟာ၊ proportional control mode အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ manual set pressure ပါရိွပါတယ္။ desired set pressure ၿဖစ္တဲ႔၊ system pressure setting (Xp) ရဲ႕၊ signal ကို၊ PLC မွတဆင္႔၊ proportional valve drive card သို႔ေပးသြင္းကာ၊ output pressure ရယူပါတယ္။ output pressure ဟာ၊ actual pressure လည္း၊ ၿဖစ္သလို၊ system pressure လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ controller variable (Cv) ၿဖစ္ပါတယ္။
pump ေတြကို၊ လိုအပ္သလို၊ အေနွးအၿမန္၊ ထိမ္းသိမ္းေမာင္းနွင္ရန္၊ variable pressure output လိုအပ္တဲ႔အတြက္၊ process variable (Pv) အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ process variable (Pv) ဟာ၊ system pressure ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ (0~40 mV/ 0~300 Bar) pressure transmitter တလံုးတတ္ဆင္ၿပီး၊ measured variable (Mv) ကို၊ ရယူပါတယ္။
measured variable (Mv) ကို၊ PLC unit သို႔၊ ၿပန္လည္ေပးသြင္းကာ၊ desired set pressure (Xp) နဲ႔၊ နိွဳင္းယွဥ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ set point (Sp) တန္ဘိုးမွ၊ process output တန္ဘိုးကို၊ နွဳတ္ယူၿခင္းၿဖင္႔၊ error ပမာဏ၊ ရယူၿခင္းၿဖစ္သလို၊ desired set-point မွ၊ deviates အေနနဲ႔၊ ေသြဖီၿခင္းကို၊ တြက္ယူတာၿဖစ္ပါတယ္။
error တန္ဘိုးပမာဏသိမွသာ၊ PLC ဆိုတဲ႔ controller ဟာ၊ output တန္ဘိုးထုတ္ေပးၿပီး၊ proportional valve drive card မွတဆင္႔၊ system ကို၊ desired set point သို႔၊ ၿပန္လည္ထိန္းေႀကာင္းေပးနိဳင္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (5) မွာ၊ system pressure control ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Framo hydraulic cargo pumping system ရဲ႕ desired set pressure ဆိုတာကေတာ႔၊ control panel ရိွ၊ potentiometer ရဲ႕၊ command signals ၿဖစ္ၿပီး၊ proportional control valves သို႔၊ PLC unit နဲ႔ "proportional valve driver card" တို႔မွတဆင္႔၊ amplified ၿပဳလုပ္ေပးသြင္းတဲ႔၊ signal ၿဖစ္ပါတယ္။
desired set pressure signal ေႀကာင္႔၊ proportional control valves မွ၊ ၿဖတ္သန္း စီးဆင္းမယ္႔၊ hydraulic fluid flow နဲ႔ pressure အေၿပာင္းအလဲ၊ ၿဖစ္ေပါါၿပီး၊ framo pump နဲ႔ တြဲဖက္ထားတဲ႔၊ variable displacement pump တနည္းအားၿဖင္႔၊ hydraulic motor အေနနဲ႔၊ ေၿပာင္းလဲ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ swash plate designed axial piston pumps ေတြရဲ႕ speed ကို၊ control ၿပဳလုပ္ၿခင္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (6) မွာ၊ framo pump တလံုးကို၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Remark : All publications and images herein this pages are for use of educational purpose only. The owner of this pages is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any third party.)
အသံုးၿပဳထားတဲ႔ system ဟာ၊ open loop system ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ system ရပ္နားထားစဥ္၊ (2-6 bar) ပမာဏရိွ၊ pressurized အေၿခအေန၊ ၿဖစ္ေပါါေနေစရန္၊ jockey သို႔မဟုတ္ feed pump တလံုးၿဖင္႔၊ ထိန္းသိမ္းေပးထားတယ္လို႔၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ initiating start အေနနဲ႔၊ main power pack (၁) ခု၊ စတင္မလည္ပတ္ခင္၊ system ကို "on" လိုက္တဲ႔အခါ၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳင္တည္း၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ၿပီး၊ high capacity mode လို႔ေခါါပါတယ္။ main power pack ရိွ၊ main hydraulic pump ရဲ႕၊ suction side မွာ၊ feed pressure ရရိွေနေစရန္၊ high capacity mode ၿဖင္႔၊ feed pump (၂) လံုးကို၊ တၿပိဳက္တည္း၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ေစၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
အသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ main power pack ကို၊ ရပ္တန္႔လိုက္တဲ႔အခါ၊ (၁၀) မိနစ္ခန္႔၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳက္တည္း၊ high capacity mode ၿဖင္႔၊ ဆက္လက္၊ လည္ပတ္ေနၿပီးမွ၊ feed pump တလံုးဟာ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာၿဖစ္သလို၊ အၿခား feed pump တလံုးကေတာ႔၊ low capacity mode ၿဖင္႔၊ ဆက္လက္လည္ပတ္ေနမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
main power pack လည္ပတ္ေနစဥ္၊ feed pump (၂) လံုး၊ တၿပိဳင္တည္း၊ လိုက္ပါလည္ပတ္ေနရာမွ၊ အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔၊ feed pump (၁) လံုး၊ ရပ္တန္႔သြားပါက၊ တတိယေၿမာက္ feed pump ဟာ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ လည္ပတ္ပါတယ္။ အကယ္၍၊ အခၽိန္ (၃) စကၠန္႔၊ ႀကာတဲ႔အထိ၊ တတိယေၿမာက္ feed pump မလည္ပတ္ပါက၊ feed pressure low alarm ၿဖင္႔၊ PLC unit မွ၊ system တခုလံုးကို၊ shut down ၿပဳလုပ္လိုက္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
system တခုလံုးကို၊ shut down အေနနဲ႔၊ အသံုးမၿပဳပဲထားရိွမွသာ၊ feed pump ေတြ၊ ရပ္တန္႔ေနမွာၿဖစ္သလို၊ system ကို "on" ထားသမၽွ၊ main power pack မလည္ပတ္ေပမယ္႔၊ feed pump (၁) လံုးကေတာ႔၊ အၿမဲေမာင္းနွင္ေနၿပီး၊ low capacity mode ၿဖင္႔၊ pressurized အေၿခအေန၊ အၿမဲၿဖစ္ေပါါေနေစရန္၊ ထိန္းသိမ္းေပးထားပါတယ္။
Framo hydraulic cargo pumping system မွာ၊ power pack (၂) ခု၊ ထည္႔သြင္းတတ္ဆင္ ထားပါတယ္။ power packs ေတြကို၊ PLC unit မွ၊ control အေနနဲ႔၊ ထိမ္းေကၽာင္းေပးပါတယ္။ power packs ေတြကို၊ မည္သည္႔ sequence မွာမဆို၊ start ၿပဳလုပ္နိဳင္ၿပီး၊ အေႀကာင္း တခုခုေႀကာင္႔၊ ရပ္တန္႔သြားပါက၊ ဆက္တိုက္ (၂) ခါ၊ start ၿပဳလုပ္နိဳင္သလို၊ စုစုေပါင္း အခၽိန္ (၁) နာရီအတြင္း၊ (၁၅) မိနစ္စီၿခားကာ၊ (၄) ၾကိမ္တိတိ၊ ၿပန္လည္ start ၿပဳလုပ္နိဳင္ရန္၊ PLC unit မွာ၊ programed အေနနဲ႔၊ ထည္႔သြင္း၊ စီစဥ္ထားပါတယ္။
power packs ေတြရဲ႕ အဝင္ဖက္၊ suction valve ကိုလည္း၊ limit switch နဲ႔တြဲကာ၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔အတြက္၊ အကယ္၍၊ valve ဟာ၊ closed position မွာ၊ ရိွေနခဲ႔လၽွင္၊ alarm indicating အေနနဲ႔၊ အသိေပးမွာၿဖစ္သလို၊ power packs ေတြကို၊ start မၿပဳလုပ္နိဳင္ရန္၊ interlock အၿဖစ္၊ စီစဥ္ထားပါေသးတယ္။
အသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ power pack (၁) ခုမွာ၊ hydraulic fluid ရဲ႕ temperature ဟာ၊ 65°C နဲ႔၊ အထက္သို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။ အၿခား power pack (၁) ခုဟာ၊ အလိုအလၽွာက္၊ start ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ system ကို၊ ဆက္လက္ေမာင္းနွင္ သြားမွာၿဖစ္သလို၊ hydraulic fluid ရဲ႕ temperature ဟာ၊ 60°C နဲ႔၊ ေအာက္သို႔၊ ၿပန္လည္ ကၽဆင္းသြားတဲ႔ အခါမွာေတာ႔၊ မူလ power pack ၿပန္လည္၊ လည္ပတ္ၿပီး၊ အစားထိုးထားတဲ႔၊ power pack ကေတာ႔၊ အလိုအေလၽွာက္၊ ရပ္တန္႔သြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
DWT တန္ခၽိန္ 20, 000 နဲ႔အထက္၊ သေဘ္ာေတြမွာ၊ SOLAS regulation အရ၊ inert gas system ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ရတဲ႔အတြက္၊ inert gas system မွ၊ alarm & safety functions ေတြကို၊ Framo hydraulic cargo pumping system ရိွ၊ PLC unit နဲ႔၊ တြဲဖက္အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
system pressure ကို၊ CCR ရိွ၊ control panel မွ၊ potentiometer ၿဖင္႔၊ ထိန္းညိွထားပါတယ္။ potentiometer ရဲ႕ output "voltage" ကို၊ PLC unit သို႔ေပးပို႔ပါတယ္။ PLC unit ရဲ႕ output ကိုေတာ႔၊ "proportional valve driver card" သို႔၊ ေပးသြင္းကာ၊ amplified ၿပဳလုပ္ၿပီးမွ၊ proportional pressure control valve ထံ၊ ေပးသြင္းပါတယ္။
open loop နဲ႔ closed loop hydraulic system ေတြမွာ၊ အသံုးၿပဳတဲ႔ control valves ေတြကို၊ directional control valve, proportional control valve နဲ႔ servo valve ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရသလို၊ “switching” valve နဲ႔ bang-bang” valves ေတြအၿဖစ္၊ ယူဆနိဳင္ပါတယ္။
"directional control valve" ကို၊ "switching" valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ valve သို႔ စီးဝင္လာမယ္႔၊ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ orifice ေႀကာင္႔၊ flow patterns ေၿပာင္းလဲသြားၿပီး၊ valve အထြက္မွ၊ fluid ရဲ႕ pressure လည္း၊ ေၿပာင္းလဲသြားပါတယ္။ directional control valve ဟာ၊ အဖြင္႔နဲ႔ အပိတ္၊ valve position (၂) မၽိဳးနဲ႔သာ၊ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔၊ fluid ကို၊ fixed flow အေနနဲ႔သာ၊ စီးဆင္းေစၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ specific volume flow ပမာဏကိုသာ၊ စီးဆင္းေစတဲ႔အတြက္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ specific pressure range အတြင္းမွာ၊ အလုပ္လုပ္မယ္႔ open loop hydraulic system ေတြအတြက္သာ၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
"proportional control valve" ကိုေတာ႔၊ "bang-bang” valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္ပါတယ္။ valve သို႔ စီးဝင္လာမယ္႔၊ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ spool position ေၿပာင္းလဲရာမွတဆင္႔၊ adjustable flow volumes အေနနဲ႔၊ flow patterns ေၿပာင္းလဲၿပီး၊ valve အထြက္မွာ၊ fluid ရဲ႕ pressure ဟာလည္း၊ variable အၿဖစ္၊ လိုက္ပါေၿပာင္းလဲေနမွာၿဖစ္ပါတယ္။
တနည္းအားၿဖင္႔၊ proportional control valve ဟာ၊ fluid ကို၊ variable flow အေနနဲ႔၊ စီးဆင္းေစၿခင္းလည္း ၿဖစ္ပါတယ္။ variable volume flow ပမာဏ၊ စီးဆင္းေစတဲ႔အတြက္၊ adjustable pressure range အတြင္းမွာ၊ အလုပ္လုပ္မယ္႔ open loop hydraulic system ေတြအတြက္၊ အသံုးၿပဳႀကသလို၊ တိကၽတဲ႔ infinite spool position ေၿပာင္းလဲေစရန္၊ stroke controlled သို႔မဟုတ္ force-controlled solenoids ေတြနဲ႔၊ တတ္ဆင္ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
အခၽိဳးညီညီ၊ လိုက္ပါေၿပာင္းလဲရန္လိုအပ္တဲ႔၊ proportional control mode ၿဖင္႔၊ ေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္မယ္႔၊ system ေတြမွာ၊ electronic circuits ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ကာ၊ solenoid သို႔၊ variable power ေပးသြင္းၿပီး၊ acceleration and deceleration control ဆိုတဲ႔၊ အၿမန္နဲ႔အေနွး၊ လိုအပ္သလို၊ ထိန္းခၽဳပ္ေမာင္းနွင္ရမယ္႔၊ machine cycles ေတြမွာ၊ proportional control valve ေတြ၊ အသံုးၿပဳႀကတာ၊ ေတြ႔နိဳင္ပါတယ္။
"servo valve" ကိုလည္း၊ "bang-bang” valve အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ hydraulic fluid flow ဟာ၊ valve အတြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ spool position ေၿပာင္းလဲရန္၊ stroke controlled သို႔မဟုတ္ force-controlled solenoids ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ထားတဲ႔၊ flapper သို႔မဟုတ္ nozzle မွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ႔အတြက္၊ flapper type နဲ႔ nozzle type ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ electronic circuits ေတြနဲ႔၊ တြဲဖက္ကာ၊ solenoid သို႔၊ variable power ေပးသြင္းရတဲ႔၊ servo valves ေတြကို၊ closed loop system ေတြမွာသာ၊ အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။
Framo hydraulic cargo pumping system ဟာ၊ proportional control mode အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ manual set pressure ပါရိွပါတယ္။ desired set pressure ၿဖစ္တဲ႔၊ system pressure setting (Xp) ရဲ႕၊ signal ကို၊ PLC မွတဆင္႔၊ proportional valve drive card သို႔ေပးသြင္းကာ၊ output pressure ရယူပါတယ္။ output pressure ဟာ၊ actual pressure လည္း၊ ၿဖစ္သလို၊ system pressure လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ controller variable (Cv) ၿဖစ္ပါတယ္။
pump ေတြကို၊ လိုအပ္သလို၊ အေနွးအၿမန္၊ ထိမ္းသိမ္းေမာင္းနွင္ရန္၊ variable pressure output လိုအပ္တဲ႔အတြက္၊ process variable (Pv) အၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ process variable (Pv) ဟာ၊ system pressure ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ (0~40 mV/ 0~300 Bar) pressure transmitter တလံုးတတ္ဆင္ၿပီး၊ measured variable (Mv) ကို၊ ရယူပါတယ္။
measured variable (Mv) ကို၊ PLC unit သို႔၊ ၿပန္လည္ေပးသြင္းကာ၊ desired set pressure (Xp) နဲ႔၊ နိွဳင္းယွဥ္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ set point (Sp) တန္ဘိုးမွ၊ process output တန္ဘိုးကို၊ နွဳတ္ယူၿခင္းၿဖင္႔၊ error ပမာဏ၊ ရယူၿခင္းၿဖစ္သလို၊ desired set-point မွ၊ deviates အေနနဲ႔၊ ေသြဖီၿခင္းကို၊ တြက္ယူတာၿဖစ္ပါတယ္။
error တန္ဘိုးပမာဏသိမွသာ၊ PLC ဆိုတဲ႔ controller ဟာ၊ output တန္ဘိုးထုတ္ေပးၿပီး၊ proportional valve drive card မွတဆင္႔၊ system ကို၊ desired set point သို႔၊ ၿပန္လည္ထိန္းေႀကာင္းေပးနိဳင္မွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (5) မွာ၊ system pressure control ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig.(5) - Framo hydraulic cargo pumping system - system pressure control
Framo hydraulic cargo pumping system ရဲ႕ desired set pressure ဆိုတာကေတာ႔၊ control panel ရိွ၊ potentiometer ရဲ႕၊ command signals ၿဖစ္ၿပီး၊ proportional control valves သို႔၊ PLC unit နဲ႔ "proportional valve driver card" တို႔မွတဆင္႔၊ amplified ၿပဳလုပ္ေပးသြင္းတဲ႔၊ signal ၿဖစ္ပါတယ္။
desired set pressure signal ေႀကာင္႔၊ proportional control valves မွ၊ ၿဖတ္သန္း စီးဆင္းမယ္႔၊ hydraulic fluid flow နဲ႔ pressure အေၿပာင္းအလဲ၊ ၿဖစ္ေပါါၿပီး၊ framo pump နဲ႔ တြဲဖက္ထားတဲ႔၊ variable displacement pump တနည္းအားၿဖင္႔၊ hydraulic motor အေနနဲ႔၊ ေၿပာင္းလဲ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ swash plate designed axial piston pumps ေတြရဲ႕ speed ကို၊ control ၿပဳလုပ္ၿခင္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (6) မွာ၊ framo pump တလံုးကို၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig. (6) - Framo pump
Framo hydraulic cargo pumping system ကို၊ environmental safe သာမက၊
energy efficiency management အေနနဲ႔ပါ၊ ရည္ရြယ္အသံုးၿပဳႀကပါတယ္။ cargo
area မွာ၊ electrical power equipment ေတြ၊ တတ္ဆင္ၿခင္းမရိွေတာ႔ပဲ၊
hydraulic system တမၽိဳးတည္းနဲ႔၊ cargo operation ၿပဳလုပ္မယ္႔၊ system
လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္လာသမို႔၊ system pressure control အေနနဲ႔၊ "fail-safe design" အၿဖစ္၊ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔၊ အခၽက္ေတြကို၊ ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ "fail-safe" ဆိုတာကေတာ႔၊ မည္သည္႔အခါမွ၊ system failure ေပါါေပါက္ၿခင္း မရိွနိဳင္တဲ႔အေၿခအေန၊ impossible or improbable မၽိဳးမဟုတ္ပဲ၊ အကယ္၍ system failure ေပါါေပါက္ခဲ႔ပါက၊ unsafe consequences အၿဖစ္၊ အသံုးမၿပဳနိဳင္ေတာ႔ပဲ၊ system ရပ္တန္႔ထားရမွာ၊ မဟုတ္သလို၊ အေနွာက္အယွက္၊ အခက္အခဲမရိွ၊ ေဘးအနၱရာယ္၊ ကင္းရွင္းစြာၿဖင္႔ ဆက္က္၊ အသံုးၿပဳနိဳင္ေစရန္၊ တားဆီးကာကြယ္ထားၿခင္း prevents သို႔မဟုတ္၊ mitigates အေနနဲ႔၊ အစားထိုး အသံုးၿပဳနိဳင္ၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ၊ post ရဲ႕အထက္တေနရာမွာ၊ proportional control mode အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ manual set pressure ပါရိွေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ manual set pressure ဟာ၊ system operating pressure ပမာဏထက္၊ 60 bar ပိုၿပီး၊ ခၽိန္ညိွထားတဲ႔၊ pressure ၿဖစ္ပါတယ္။
အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ လက္ရိွအသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ power pack failure ၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔အခါ၊ အၿခား power pack တခုမွ၊ ခၽက္ၿခင္းအစားထိုး၊ ဝင္ေရာက္စဥ္၊ system အတြင္း "pressure peaks" အေၿခအေန၊ ေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔အတြက္၊ PLC unit ဟာ၊ desired set pressure (Xp) နဲ႔ သာမက၊ manual set pressure ကိုပါ၊ measured variable (Mv) နဲ႔ နိွဳင္းယွဥ္ၿပီး၊ proportional valve drive card မွတဆင္႔၊ system ကို၊ desired set point သို႔၊ ၿပန္လည္ထိန္းေႀကာင္းေပးမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႔အၿပင္၊ emergency stop system ကိုလည္း၊ (၂) မၽိဳးခြဲကာ၊ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ deck area မွာထားရိွတဲ႔၊ emergency stop system ဟာ၊ အေရးေပါါအေၿခအေနတခုခု၊ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo pump ကိုသာ၊ hydraulically operated emergency stop အေနနဲ႔၊ ရပ္တန္႔ေစမွာၿဖစ္သလို၊ အၿခား consumers ေတြထံ၊ သက္ေရာက္မွဳမရိွပဲ၊ ဆက္လက္အသံုးၿပဳနိဳင္ရန္၊ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။
CCR ရိွ control panel နဲ႔၊ engine room အၿပင္ဖက္မွာ မွာထားရိွတဲ႔၊ emergency stop system ကေတာ႔၊ အေရးေပါါအေၿခအေနတခုခု၊ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ power pack သို႔မဟုတ္ hydraulic system ကို၊ electrically operated emergency stop အေနနဲ႔၊ ရပ္တန္႔ေစမွာၿဖစ္ပါတယ္။
အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္လာသမို႔၊ system pressure control အေနနဲ႔၊ "fail-safe design" အၿဖစ္၊ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔၊ အခၽက္ေတြကို၊ ေဖာ္ၿပပါဦးမယ္။ "fail-safe" ဆိုတာကေတာ႔၊ မည္သည္႔အခါမွ၊ system failure ေပါါေပါက္ၿခင္း မရိွနိဳင္တဲ႔အေၿခအေန၊ impossible or improbable မၽိဳးမဟုတ္ပဲ၊ အကယ္၍ system failure ေပါါေပါက္ခဲ႔ပါက၊ unsafe consequences အၿဖစ္၊ အသံုးမၿပဳနိဳင္ေတာ႔ပဲ၊ system ရပ္တန္႔ထားရမွာ၊ မဟုတ္သလို၊ အေနွာက္အယွက္၊ အခက္အခဲမရိွ၊ ေဘးအနၱရာယ္၊ ကင္းရွင္းစြာၿဖင္႔ ဆက္က္၊ အသံုးၿပဳနိဳင္ေစရန္၊ တားဆီးကာကြယ္ထားၿခင္း prevents သို႔မဟုတ္၊ mitigates အေနနဲ႔၊ အစားထိုး အသံုးၿပဳနိဳင္ၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ၊ post ရဲ႕အထက္တေနရာမွာ၊ proportional control mode အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ manual set pressure ပါရိွေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ manual set pressure ဟာ၊ system operating pressure ပမာဏထက္၊ 60 bar ပိုၿပီး၊ ခၽိန္ညိွထားတဲ႔၊ pressure ၿဖစ္ပါတယ္။
အေႀကာင္းတစံုတခုေႀကာင္႔ လက္ရိွအသံုးၿပဳေနတဲ႔၊ power pack failure ၿဖစ္ေပါါခဲ႔တဲ႔အခါ၊ အၿခား power pack တခုမွ၊ ခၽက္ၿခင္းအစားထိုး၊ ဝင္ေရာက္စဥ္၊ system အတြင္း "pressure peaks" အေၿခအေန၊ ေပါါေပါက္နိဳင္တဲ႔အတြက္၊ PLC unit ဟာ၊ desired set pressure (Xp) နဲ႔ သာမက၊ manual set pressure ကိုပါ၊ measured variable (Mv) နဲ႔ နိွဳင္းယွဥ္ၿပီး၊ proportional valve drive card မွတဆင္႔၊ system ကို၊ desired set point သို႔၊ ၿပန္လည္ထိန္းေႀကာင္းေပးမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႔အၿပင္၊ emergency stop system ကိုလည္း၊ (၂) မၽိဳးခြဲကာ၊ တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ deck area မွာထားရိွတဲ႔၊ emergency stop system ဟာ၊ အေရးေပါါအေၿခအေနတခုခု၊ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo pump ကိုသာ၊ hydraulically operated emergency stop အေနနဲ႔၊ ရပ္တန္႔ေစမွာၿဖစ္သလို၊ အၿခား consumers ေတြထံ၊ သက္ေရာက္မွဳမရိွပဲ၊ ဆက္လက္အသံုးၿပဳနိဳင္ရန္၊ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။
CCR ရိွ control panel နဲ႔၊ engine room အၿပင္ဖက္မွာ မွာထားရိွတဲ႔၊ emergency stop system ကေတာ႔၊ အေရးေပါါအေၿခအေနတခုခု၊ ၿဖစ္ေပါါခဲ႔ပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ power pack သို႔မဟုတ္ hydraulic system ကို၊ electrically operated emergency stop အေနနဲ႔၊ ရပ္တန္႔ေစမွာၿဖစ္ပါတယ္။
cargo
operation ေဆာက္ရြက္ေနစဥ္၊ cargo pressure သို႔မဟုတ္ cargo tank pressure ၿမင္႔တက္လာပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo pump ကို၊ hydraulically pilot-operated emergency stop system ၿဖင္႔၊ ရပ္တန္႔ေစရန္၊ PLC unit ကို၊ CCR ရိွ၊ "cargo
tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" နဲ႔ပါ၊
ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။
.
cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" တတ္ဆင္ရတဲ႔၊ ရည္ရြယ္ခၽက္ကိုလည္း၊ အနည္းငယ္ေဖာ္ၿပပါရေစ။ tankers ေတြကို closed loading and closed discharging condition ၿဖင္႔၊ cargo operation ေဆာင္ရြက္တဲ႔အခါ၊ secondary protection အေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valves ေတြသာမက၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" တတ္ဆင္ထားရိွရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။
closed loading ေဆာင္ရြက္စဥ္နဲ႔ tank to tank cargo transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ loading rate ထက္ 'ပို' တဲ႔ အခါမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အၿခားအေႀကာင္း၊ တခုခုေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ tank pressure ၿမင္႔တက္၊ လာတတ္ပါတယ္။ tank pressure ၿမင္႔တက္ၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ set pressure ပမာဏသို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ cargo အေပါါမွာရိွေနတဲ႔၊ ေလ ဟာ၊ vent line မွတဆင္႔၊ high velocity P/ V valve သို႔၊ စီးဆင္းသြားၿပီး၊ pressure release side မွတဆင္႔၊ ၿပင္ပေလထုအတြင္းသို႔၊ တိုးထြက္ေစၿခင္းၿဖင္႔၊ tank pressure ကိုေလၽွာ႔ခၽယူပါတယ္။ ေယဘုယၽအေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ pressure release setting ကို၊ (+13. 4 KPa/ sq. cm) ပမာဏခန္႔မွာ၊ ထားရိွပါတယ္။
အလားတူ၊ closed discharging ေဆာင္ရြက္စဥ္နဲ႔ tank to tank cargo transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ discharge rate ထက္ 'ပို' တဲ႔အခါမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အၿခားအေႀကာင္း၊ တခုခုေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ tank pressure ကၽဆင္းသြားတတ္ပါတယ္။ tank pressure ကၽဆင္းၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ set vacuum ပမာဏသို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕ vacuum release side မွတဆင္႔၊ ၿပင္ပေလ စီးဝင္လာၿပီး၊ vent line မွ တဆင္႔၊ စီးဆင္းကာ၊ tank pressure ကို၊ ၿမွင္႔တင္ယူပါတယ္။ ေယဘုယၽအေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ vacuum release setting ကို၊ (- 3. 8 KPa/ sq. cm) ပမာဏခန္႔မွာ၊ ထားရိွပါတယ္။
close loading, closed discharging နဲ႔ tank to tank transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ high velocity P/ V valve ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္တဲ႔အခါ၊ မလိုလားအပ္တဲ႔ unsafe consequences ေတြၿဖစ္ေပါါၿခင္းမွ၊ တားဆီးနိဳင္ရန္၊ secondary protection အေနနဲ႔၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" ကို၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ tank တခုစီတိုင္းရဲ႕ pressure & vacuum အေၿခအေနေတြကို၊ pressure transmitter မွ၊ တိုင္းတာေနၿပီး၊ monitoring အေနနဲ႔ေဖာ္ၿပေနပါတယ္။
"cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" ရဲ႕၊ pressure နဲ႔ vacuum alarm setting ကို၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ pressure release setting ပမာဏနဲ႔ vacuum release setting ပမာဏရဲ႕၊ (+ 10 %) မွာ၊ ခၽိန္ညိွထားပါတယ္။
tankers ေတြရဲ႕၊ cargo tank hatch သို႔မဟုတ္၊ cargo tank နဲ႔ vent line ကို၊ valve တလံုးခံကာ၊ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ valve ဟာ၊ အၿမဲတမ္းအပြင္႔အေနအထား၊ ရိွေနေစရန္၊ positive locking arrangement တတ္ဆင္ထားသလို၊ positive locking arrangement valve ကို၊ by pass ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ counter weight release valve ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။
cargo tank's secondary protection system ၿဖစ္တဲ႔၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" မွ၊ alarm activate ၿဖစ္ေပါါတဲ႔အခါ၊ Framo hydraulic cargo pumping system မွ၊ PLC unit ဟာ၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo pump ကို၊ hydraulically pilot-operated emergency stop system ၿဖင္႔၊ ရပ္တန္႔မွာၿဖစ္သလို၊ တၿပိဳင္တည္းမွာ၊ counter wight release valve ကိုလည္း၊ manually release ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
"Framo hydraulic cargo pumping system" ရဲ႕၊ cargo pump ကို၊ hydraulic motor အသံုးၿပဳၿပီး၊ ေမာင္းနွင္လည္ပတ္ေစသလို၊ hydraulic motor ဟာ၊ "swash plate designed axial piston pump" ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ post တေနရာမွာ၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ တခါတရံမွာလည္း၊ bent axis hydraulic motors ေတြကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
"swash plate designed" နဲ႔ "bent axis designed" ဆိုတာကေတာ႔၊ rotating shaft တခုရဲ႕၊ လည္ပတ္မွဳ rotating motion ကို၊ အတက္အဆင္း၊ reciprocating motion ေရြ႔လၽွားမွဳအၿဖစ္၊ ေၿပာင္းလဲေပးနိဳင္ သလို၊ အၿပန္အလွန္ အေနနဲ႔၊ အတက္အဆင္း၊ reciprocating motion ၿဖင္႔၊ ေရြ႔လၽွားေနတဲ႔ shaft တခုကို၊ rotating motion ၿဖင္႔၊ လည္ပတ္ေစရန္၊ စီစဥ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
"Framo hydraulic cargo pumping system" ဟာ၊ pump room အတြင္း၊ cargo pumps, ballast pumps ေတြနဲ႔၊ stripping pumps ေတြ၊ တတ္ဆင္ကာ၊ cargo operation ေဆာင္ရြက္တဲ႔၊ စနစ္မဟုတ္ပဲ၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္း၊ pumps ေတြကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ စနစ္ၿဖစ္ပါတယ္။ . တနည္းအားၿဖင္႔ environmental safe အေနနဲ႔သာမက၊ energy efficiency management အတြက္ပါ၊ ရည္ရြယ္ၿပီး၊ "segregated cargo and ballast control" ကို၊ အလြယ္တကူ၊ လၽွင္ၿမန္ထိေရာက္စြာ၊ ေဆာင္ရြက္ေစနိဳင္ရန္၊ ရည္ရြယ္ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ စနစ္လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
pumps ေတြကို၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ cofferdam မွာ၊ ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ liquid filled cofferdam မွာ၊ ထည္႔သြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ အတြက္၊ maintenance ၿပဳလုပ္ရန္၊ ခက္ခဲပါတယ္။ cargo pump ရဲ႕ centrifugal impeller ဟာ၊ tank top surface နဲ႔၊ နီးကပ္လြန္းေနၿပီး၊ cargo အတြင္း၊ ေရာေနွာပါဝင္ေနတဲ႔၊ debris ေတြ၊ minerals ေတြနဲ႔၊ organic hydro-carbon compound ေတြေႀကာင္႔၊ cargo pump ရဲ႕ wear ring နဲ႔၊ centrifugal impeller တို႔ရဲ႕၊ အသံုးခံနိဳင္မယ္႔ life span ဟာ၊ တိုေတာင္းတာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
ope loop system အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ မႀကာခဏ air purging ၿပဳလုပ္ေပးရန္၊ လိုအပ္သလို၊ ၿမင္႔မားတဲ႔ hydraulic high pressure ပမာဏၿဖင္႔၊ အခၽိန္ႀကာႀကာ၊ ဆက္တိုက္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ hydraulic motor အၿဖစ္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ "swash plate designed axial piston pump" နဲ႔ "bent axis hydraulic motors" တို႔ရဲ႕၊ rotating cylinder နဲ႔ တြဲဖက္တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ pistons (plunger barrels), springs, swash plate, ball joint အစရိွတဲ႔၊ pumping elements ေတြ၊ အလြယ္တကူ၊ ပၽက္စီးနိဳင္ပါတယ္။
hydraulic filter replacement နဲ႔၊ hydraulic cooler cleaning တို႔ကိုသာမက၊ hydraulic oil analysis ကိုပါ၊ ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ maintenance ၿပဳလုပ္ရန္၊ အခက္အခဲေတြရိွတဲ႔အတြက္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ cargo pump ကို၊ hydraulic motor ၿဖင္႔၊ ေမာင္းနွင္ၿခင္းမၿပဳေတာ႔ပဲ၊ electric motor drive framo pump ေတြၿဖင္႔၊ အစားထိုးလာႀကတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ Fig. (7) မွာ၊ single stage deepwell framo pump တလံုးကို၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
အသံံုးၿပဳထားတဲ႔၊ electric motor ဟာ၊ explosion proof type ၿဖစ္ၿပီး၊ speed အတိုးအေလၽွာ႔ကိုေတာ႔၊ VFD ဆိုတဲ႔၊ variable frequency drive မွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ motor နဲ႔ pump ကို၊ stainless steel intermediate shaft ေတြ၊ အသံုးၿပဳ ဆက္သြယ္ထားသလို၊ intermediate shaft တခုနဲ႔၊ တခုကိုေတာ႔ ball joint bearing ေတြ၊ အသံုးၿပဳကာ၊ ခၽိတ္ဆက္ထားပါတယ္။
shaft tunnel တခုလံုးကို၊ liquid filled lubricating အၿဖစ္၊ lubricating oil ၿဖည္႔သြင္းထားသလို၊ cargo pump ရဲ႕၊ bearing ကိုပါ၊ liquid filled lubricating အေနနဲ႔၊ lubricating oil ေပးပို႔ပါတယ္။ "Framo hydraulic cargo pumping system" ကဲ႔သို႔၊ hydraulic ring system အသံုးၿပဳၿခင္း၊ မရိွေတာ႔သလို၊ feed pumps, power packs, coolers တို႔ အပါအဝင္၊ speed control element ၿဖစ္တဲ႔၊ proportional control valve ကိုပါ၊ တတ္ဆင္အသံုးမၿပဳေတာ႔ပဲ၊ PLC unit နဲ႔ "drive" controllers ေတြသံုးကာ၊ CCR မွေမာင္းနွင္တဲ႔၊ system လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
PLC unit ဟာ၊ "fail-safe" အေၿခအေန အတြက္၊ ထိမ္းေကၽာင္းေပးသလို၊ "drive" controllers ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔ အတြက္၊ environmental safe အေနနဲ႔သာမက၊ energy efficiency management အေနနဲ႔လည္း၊ ပိုမိုထိေရာက္စြာ၊ အသံုးၿပဳလာနိဳင္တာ၊ ေတြ႔ရေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ "ဖရာမို အမူ 'ပို' ေပမယ္႔ 'ဂရင္း' ေပမို႔၊ အန္ကယ္ကေတာ႔ 'ႀကိဳက္' ပါတယ္၊ ဆိုတဲ႔၊ post ေတြကို၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
.
cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" တတ္ဆင္ရတဲ႔၊ ရည္ရြယ္ခၽက္ကိုလည္း၊ အနည္းငယ္ေဖာ္ၿပပါရေစ။ tankers ေတြကို closed loading and closed discharging condition ၿဖင္႔၊ cargo operation ေဆာင္ရြက္တဲ႔အခါ၊ secondary protection အေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valves ေတြသာမက၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" တတ္ဆင္ထားရိွရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။
closed loading ေဆာင္ရြက္စဥ္နဲ႔ tank to tank cargo transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ loading rate ထက္ 'ပို' တဲ႔ အခါမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အၿခားအေႀကာင္း၊ တခုခုေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ tank pressure ၿမင္႔တက္၊ လာတတ္ပါတယ္။ tank pressure ၿမင္႔တက္ၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ set pressure ပမာဏသို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ cargo အေပါါမွာရိွေနတဲ႔၊ ေလ ဟာ၊ vent line မွတဆင္႔၊ high velocity P/ V valve သို႔၊ စီးဆင္းသြားၿပီး၊ pressure release side မွတဆင္႔၊ ၿပင္ပေလထုအတြင္းသို႔၊ တိုးထြက္ေစၿခင္းၿဖင္႔၊ tank pressure ကိုေလၽွာ႔ခၽယူပါတယ္။ ေယဘုယၽအေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ pressure release setting ကို၊ (+13. 4 KPa/ sq. cm) ပမာဏခန္႔မွာ၊ ထားရိွပါတယ္။
အလားတူ၊ closed discharging ေဆာင္ရြက္စဥ္နဲ႔ tank to tank cargo transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ discharge rate ထက္ 'ပို' တဲ႔အခါမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အၿခားအေႀကာင္း၊ တခုခုေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ tank pressure ကၽဆင္းသြားတတ္ပါတယ္။ tank pressure ကၽဆင္းၿပီး၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ set vacuum ပမာဏသို႔၊ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔အခါ၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕ vacuum release side မွတဆင္႔၊ ၿပင္ပေလ စီးဝင္လာၿပီး၊ vent line မွ တဆင္႔၊ စီးဆင္းကာ၊ tank pressure ကို၊ ၿမွင္႔တင္ယူပါတယ္။ ေယဘုယၽအေနနဲ႔၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ vacuum release setting ကို၊ (- 3. 8 KPa/ sq. cm) ပမာဏခန္႔မွာ၊ ထားရိွပါတယ္။
close loading, closed discharging နဲ႔ tank to tank transfer ေဆာင္ရြက္စဥ္၊ high velocity P/ V valve ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္တဲ႔အခါ၊ မလိုလားအပ္တဲ႔ unsafe consequences ေတြၿဖစ္ေပါါၿခင္းမွ၊ တားဆီးနိဳင္ရန္၊ secondary protection အေနနဲ႔၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" ကို၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ tank တခုစီတိုင္းရဲ႕ pressure & vacuum အေၿခအေနေတြကို၊ pressure transmitter မွ၊ တိုင္းတာေနၿပီး၊ monitoring အေနနဲ႔ေဖာ္ၿပေနပါတယ္။
"cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" ရဲ႕၊ pressure နဲ႔ vacuum alarm setting ကို၊ high velocity P/ V valve ရဲ႕၊ pressure release setting ပမာဏနဲ႔ vacuum release setting ပမာဏရဲ႕၊ (+ 10 %) မွာ၊ ခၽိန္ညိွထားပါတယ္။
tankers ေတြရဲ႕၊ cargo tank hatch သို႔မဟုတ္၊ cargo tank နဲ႔ vent line ကို၊ valve တလံုးခံကာ၊ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ valve ဟာ၊ အၿမဲတမ္းအပြင္႔အေနအထား၊ ရိွေနေစရန္၊ positive locking arrangement တတ္ဆင္ထားသလို၊ positive locking arrangement valve ကို၊ by pass ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ counter weight release valve ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။
cargo tank's secondary protection system ၿဖစ္တဲ႔၊ "cargo tank pressure & vacuum alarm & monitoring system" မွ၊ alarm activate ၿဖစ္ေပါါတဲ႔အခါ၊ Framo hydraulic cargo pumping system မွ၊ PLC unit ဟာ၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo pump ကို၊ hydraulically pilot-operated emergency stop system ၿဖင္႔၊ ရပ္တန္႔မွာၿဖစ္သလို၊ တၿပိဳင္တည္းမွာ၊ counter wight release valve ကိုလည္း၊ manually release ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
"Framo hydraulic cargo pumping system" ရဲ႕၊ cargo pump ကို၊ hydraulic motor အသံုးၿပဳၿပီး၊ ေမာင္းနွင္လည္ပတ္ေစသလို၊ hydraulic motor ဟာ၊ "swash plate designed axial piston pump" ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ post တေနရာမွာ၊ ေဖာ္ၿပခဲ႔ပါတယ္။ တခါတရံမွာလည္း၊ bent axis hydraulic motors ေတြကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
"swash plate designed" နဲ႔ "bent axis designed" ဆိုတာကေတာ႔၊ rotating shaft တခုရဲ႕၊ လည္ပတ္မွဳ rotating motion ကို၊ အတက္အဆင္း၊ reciprocating motion ေရြ႔လၽွားမွဳအၿဖစ္၊ ေၿပာင္းလဲေပးနိဳင္ သလို၊ အၿပန္အလွန္ အေနနဲ႔၊ အတက္အဆင္း၊ reciprocating motion ၿဖင္႔၊ ေရြ႔လၽွားေနတဲ႔ shaft တခုကို၊ rotating motion ၿဖင္႔၊ လည္ပတ္ေစရန္၊ စီစဥ္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
"Framo hydraulic cargo pumping system" ဟာ၊ pump room အတြင္း၊ cargo pumps, ballast pumps ေတြနဲ႔၊ stripping pumps ေတြ၊ တတ္ဆင္ကာ၊ cargo operation ေဆာင္ရြက္တဲ႔၊ စနစ္မဟုတ္ပဲ၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္း၊ pumps ေတြကို၊ တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ စနစ္ၿဖစ္ပါတယ္။ . တနည္းအားၿဖင္႔ environmental safe အေနနဲ႔သာမက၊ energy efficiency management အတြက္ပါ၊ ရည္ရြယ္ၿပီး၊ "segregated cargo and ballast control" ကို၊ အလြယ္တကူ၊ လၽွင္ၿမန္ထိေရာက္စြာ၊ ေဆာင္ရြက္ေစနိဳင္ရန္၊ ရည္ရြယ္ အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ စနစ္လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
pumps ေတြကို၊ သက္ဆိုင္ရာ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ cofferdam မွာ၊ ထည္႔သြင္း တတ္ဆင္ထားပါတယ္။ liquid filled cofferdam မွာ၊ ထည္႔သြင္း၊ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ အတြက္၊ maintenance ၿပဳလုပ္ရန္၊ ခက္ခဲပါတယ္။ cargo pump ရဲ႕ centrifugal impeller ဟာ၊ tank top surface နဲ႔၊ နီးကပ္လြန္းေနၿပီး၊ cargo အတြင္း၊ ေရာေနွာပါဝင္ေနတဲ႔၊ debris ေတြ၊ minerals ေတြနဲ႔၊ organic hydro-carbon compound ေတြေႀကာင္႔၊ cargo pump ရဲ႕ wear ring နဲ႔၊ centrifugal impeller တို႔ရဲ႕၊ အသံုးခံနိဳင္မယ္႔ life span ဟာ၊ တိုေတာင္းတာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
ope loop system အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ မႀကာခဏ air purging ၿပဳလုပ္ေပးရန္၊ လိုအပ္သလို၊ ၿမင္႔မားတဲ႔ hydraulic high pressure ပမာဏၿဖင္႔၊ အခၽိန္ႀကာႀကာ၊ ဆက္တိုက္ေမာင္းနွင္တဲ႔အခါ၊ hydraulic motor အၿဖစ္အသံုးၿပဳထားတဲ႔၊ "swash plate designed axial piston pump" နဲ႔ "bent axis hydraulic motors" တို႔ရဲ႕၊ rotating cylinder နဲ႔ တြဲဖက္တတ္ဆင္ထားတဲ႔၊ pistons (plunger barrels), springs, swash plate, ball joint အစရိွတဲ႔၊ pumping elements ေတြ၊ အလြယ္တကူ၊ ပၽက္စီးနိဳင္ပါတယ္။
hydraulic filter replacement နဲ႔၊ hydraulic cooler cleaning တို႔ကိုသာမက၊ hydraulic oil analysis ကိုပါ၊ ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ maintenance ၿပဳလုပ္ရန္၊ အခက္အခဲေတြရိွတဲ႔အတြက္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ cargo pump ကို၊ hydraulic motor ၿဖင္႔၊ ေမာင္းနွင္ၿခင္းမၿပဳေတာ႔ပဲ၊ electric motor drive framo pump ေတြၿဖင္႔၊ အစားထိုးလာႀကတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ Fig. (7) မွာ၊ single stage deepwell framo pump တလံုးကို၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig. (7) - Single stage deep-well Framo pump
အသံံုးၿပဳထားတဲ႔၊ electric motor ဟာ၊ explosion proof type ၿဖစ္ၿပီး၊ speed အတိုးအေလၽွာ႔ကိုေတာ႔၊ VFD ဆိုတဲ႔၊ variable frequency drive မွ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ motor နဲ႔ pump ကို၊ stainless steel intermediate shaft ေတြ၊ အသံုးၿပဳ ဆက္သြယ္ထားသလို၊ intermediate shaft တခုနဲ႔၊ တခုကိုေတာ႔ ball joint bearing ေတြ၊ အသံုးၿပဳကာ၊ ခၽိတ္ဆက္ထားပါတယ္။
shaft tunnel တခုလံုးကို၊ liquid filled lubricating အၿဖစ္၊ lubricating oil ၿဖည္႔သြင္းထားသလို၊ cargo pump ရဲ႕၊ bearing ကိုပါ၊ liquid filled lubricating အေနနဲ႔၊ lubricating oil ေပးပို႔ပါတယ္။ "Framo hydraulic cargo pumping system" ကဲ႔သို႔၊ hydraulic ring system အသံုးၿပဳၿခင္း၊ မရိွေတာ႔သလို၊ feed pumps, power packs, coolers တို႔ အပါအဝင္၊ speed control element ၿဖစ္တဲ႔၊ proportional control valve ကိုပါ၊ တတ္ဆင္အသံုးမၿပဳေတာ႔ပဲ၊ PLC unit နဲ႔ "drive" controllers ေတြသံုးကာ၊ CCR မွေမာင္းနွင္တဲ႔၊ system လည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
PLC unit ဟာ၊ "fail-safe" အေၿခအေန အတြက္၊ ထိမ္းေကၽာင္းေပးသလို၊ "drive" controllers ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔ အတြက္၊ environmental safe အေနနဲ႔သာမက၊ energy efficiency management အေနနဲ႔လည္း၊ ပိုမိုထိေရာက္စြာ၊ အသံုးၿပဳလာနိဳင္တာ၊ ေတြ႔ရေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ "ဖရာမို အမူ 'ပို' ေပမယ္႔ 'ဂရင္း' ေပမို႔၊ အန္ကယ္ကေတာ႔ 'ႀကိဳက္' ပါတယ္၊ ဆိုတဲ႔၊ post ေတြကို၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။



Comments