"Cargo Tank Coatings and Corrosion - (၃)"
("Cargo Tank Coatings and Corrosion" ဆိုတဲ႔၊ post ေတြဟာ၊ ပၽင္းစရာ၊ ေကာင္းတဲ႔ post ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း၊ tanker စီးသူ၊ ၿမန္မာ Deck Officers ေတြနဲ႔၊ Engineers ေတြအပါအဝင္၊ သေဘ္ာကၽင္းရိွ၊ Engineers ေတြနဲ႔၊ ေရယာဥ္ပိသုကာ၊ Naval Architect ေတြအတြက္၊ တစံုတရာ၊ အေထာက္အကူ၊ ၿပဳနိဳင္မယ္လို႔၊ ယူဆသမို႔၊ ဆက္လက္၊ ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။)
(Reference, Thanks and Credit to : (1) - Cargo Tank Corrosion on Tankers : An INTERTANKO Opinion by Dragos Rauta, Technical Director, 06 August, 2018. (2) - Epoxy & Zinc Coatings for tankers - Tanks maintenance procedure Notes, (3) - IMO's PSPC resolution, SOLAS SOLAS Ch. II-1/ 3-2, Ch. II-3-2 regulation, (MSC. 215(82) and MSC. 288(87) resolution). (4) - PSPC – Performance Standard for Protective Coating အေၾကာင္း - ကိုေအာင္ထြဋ္ http://blog-aunghtut.blogspot.com/
Remark : All references including images herein this page are for use of educational purpose only. The owner of this page is not responsible for the consequences in case of violation to copyright, trademark, patent or other intellectual property rights of any other third party.)
(b) - Secondary surface preparation
secondary surface preparation မွာလည္း၊ မူလအစ၊ primary surface preparation ကဲ႔သို႔၊ မၽက္နွာၿပင္ 'ႀကမ္းရွမွဳ'၊ surface profile roughness (30 to 75) micron-meter အထိ၊ ရရိွလာေစရန္၊ Sa 2.5 အရြယ္အစားရိွတဲ႔၊ grit ေတြ၊ အသံုးၿပဳၿပီး၊ 'blasting' ထပ္မံ၊ ၿပဳလုပ္ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ အကယ္၍၊ surface profile roughness အေနနဲ႔၊ သတ္မွတ္ထားသလို၊ 'မရရိွ' ခဲ႔တဲ႔၊ ေနရာေတြကို၊ grinding ၿပဳလုပ္နိဳင္ပါတယ္။ grinding ဟာ၊ tank structure ရဲ႕၊ surface profile roughness ကို၊ ပၽက္စီးေစနိဳင္တဲ႔အတြက္၊ block structure တခုလံုးရဲ႕၊ (3) % area ကိုသာ၊ grinding ၿပဳလုပ္သင္႔ပါတယ္။
block structure တခုလံုးကိို၊ blasting ၿပဳလုပ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ grit ေတြ၊ dust, salt နဲ႔၊ ဆီေခၽး၊ စက္ဆီေတြ၊ ကင္းစင္မွဳ၊ 'ရိွ' ၊ 'မရိွ' ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ surface profile roughness ရရိွမွဳ၊ 'ရိွ'၊ 'မရိွ' ၊ ေလထု၊ atmosphere နဲ႔၊ steel structure ရဲ႕၊ အပူခၽိန္၊ တနည္းအားၿဖင္႔၊ relative humanity စိုထိုင္းဆ၊ အပါအဝင္၊ blasting hall အတြင္းမွ၊ ေလဝင္ေလထြက္၊ ventilation အေၿခအေန၊ အစရိွတာေတြကို၊ စစ္ေဆးရန္၊ လိုအပ္ၿပီး၊ လက္ခံ၊ အတည္ၿပဳနိဳင္မယ္႔၊ အေနအထား၊ ရရိွခဲ႔ပါက၊ secondary coating ေဆးသားအလြွာ၊ ထပ္ 'တင္' ၿခင္းကို၊ အၿမန္ဆံုး၊ ေဆာင္ရြက္ရမွာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
အခၽိဳ႕သေဘ္ာကၽင္းေတြမွာ၊ blasting hall အလုပ္ရံုေတြ၊ 'မရိွ' တဲ႔အတြက္၊ အၿပင္ဖက္မွာသာ၊ blasting ေဆာင္ရြက္ရသလို၊ ရာသီဥတု၊ အေၿခအေနဲ႔၊ စိုထိုင္းဆ တို႔ေႀကာင္႔၊ secondary surface preparation မွာ၊ အားနည္းခၽက္ေတြလည္း၊ ရိွနိဳင္ပါတယ္။
secondary coating ေဆးသားအလြွာ၊ ထပ္ 'တင္' တဲ႔အခါ၊ ပထမဆံုး၊ first coat spray နဲ႔၊ ဒုတိယအဆင္႔၊ strip coat ဆိုၿပီး၊ အလြွာ (၂) ထပ္၊ 'တင္' ရမွာၿဖစ္သလို၊ coating အလြွာ (၂) ထပ္ရဲ႕၊ ေဆးသားအထူ၊ NDFT တနည္းအားၿဖင္႔၊ nominal dry film thickness ဟာ၊ အနည္းဆံုး၊ (320) micro-mili 'အထူ' ပမာဏ၊ 'ရိွ' သင္႔ပါတယ္။
block structure ကို၊ secondary coating ေဆးသားအလြွာ၊ ထပ္ 'တင္' စဥ္၊ block erection အဆက္၊ joint ေနရာေတြနဲ႔၊ 'ေရ' လံု၊ မလံု၊ စမ္းသတ္မယ္႔၊ welding seam line ဂေဟသား၊ ေနရာေတြကို၊ masking tape 'ကပ္' ကာ၊ 'ခၽန္' ထားနိဳင္ပါတယ္။ block stage coating 'ေဆး' သုတ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ block တခုနဲ႔၊ တခု၊ 'တြဲဆက္' ၿခင္း "block erection" ကို၊ ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။
block တခုနဲ႔၊ တခု၊ 'တြဲဆက္' ရာမွာ၊ erection butt joints ေနရာေတြနဲ႔၊ အၿခား၊ paint coating ပၽက္စီးတတ္တဲ႔၊ ေနရာအခၽိဳ႕မွာ၊ manual grinding ၿပဳလုပ္နိဳင္သလို၊ block erection အဆက္၊ joint ေနရာေတြနဲ႔၊ 'ေရ' လံု၊ မလံု၊ tank tightness test စမ္းသတ္မယ္႔၊ welding seam line ဂေဟသား၊ ေနရာေတြရိွ၊ masking tape ေတြ၊ ၿပန္ 'ခြာ' ၿပီး၊ special tools ေတြ၊ အသံုးၿပဳကာ၊ 'blasting' ကို၊ ေဆာင္ရြက္ရမွာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
erection butt joints ေနရာေတြနဲ႔၊ အၿခား၊ ပၽက္စီးတတ္တဲ႔၊ ေနရာအခၽိဳ႕၊ အပါအဝင္၊ 'ေရ' လံု၊ မလံု၊ tank tightness test စမ္းသတ္မယ္႔၊ welding seam line ေနရာေတြကို၊ 'blasting' ေဆာင္ရြက္ရမွာ၊ tank structure coating area ေဆးသားေနရာေတြကို၊ (2) % နဲ႔၊ tank top coating area တနည္းအားၿဖင္႔၊ ballast tank နဲ႔၊ cargo tank ရဲ႕၊ bottom plate coating area ေဆးသားေနရာေတြကို၊ (20) % ပမာဏထက္၊ 'ပို' ၿပီး၊ မထိခိုက္ေစရန္၊ သတိၿပဳၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။
အကယ္၍၊ paint coating ေဆးသား၊ ပိုမို၊ ပၽက္စီးခဲ႔ပါက၊ coating damage ဆိုတဲ႔၊ ေဆးသားပၽက္စီးမွဳအၿဖစ္၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ႔၊ ပမာဏထက္၊ ပိုမိုၿပီး၊ ေဆးသားအလြွာ၊ paint coating damaged ၿဖစ္ပြားခဲ႔ပါက၊ block structure တခုလံုး၊ re-blasting ၿပန္လည္ေဆာင္ရြက္ကာ၊ ဒုတိယအဆင္႔ဆိုတဲ႔၊ 'secondary coating' ေဆးသားအလြွာ၊ တခုလံုး၊ ၿပန္ 'တင္' ရန္၊ "PSPC resolution" မွာ၊ ၿပဌာန္းထားတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
block structure တခုနဲ႔၊ တခု၊ 'တြဲဆက္' ရာမွာ၊ ခၽိန္သား၊ မကိုက္ညီမွဳ၊ 'mis-alignment' ေတြေႀကာင္႔၊ web-frames ေတြအပါအဝင္၊ stiffeners ေတြကို၊ adjustment အေနနဲ႔၊ ၿပန္လည္၊ 'ခၽိန္ညိွ' တဲ႔အခါ၊ burn marks ေတြနဲ႔၊ welding process တို႔ေႀကာင္႔၊ block structure ရဲ႕၊ paint coating ေဆးသားအလြွာေတြလည္း၊ ထိခိုက္၊ ပၽက္စီးနိဳင္ပါေသးတယ္။ "PSPC resolution" မွာေတာ႔၊ web-frames ေတြ အပါအဝင္၊ stiffeners ေတြကို၊ adjustment အေနနဲ႔၊ ၿပန္လည္၊ 'ခၽိန္ညိွ' ၿခင္းေႀကာင္႔၊ ေပါါေပါက္လာမယ္႔၊ coating damaged ေဆးသားအလြွာ ပၽက္စီးမွဳနဲ႔၊ ပက္သက္ၿပီး၊ ထည္႔သြင္းၿပဌာန္းထားၿခင္း၊ မရိွတာကိုလည္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔၊ erection butt joints ေနရာေတြနဲ႔၊ မသက္ဆိုင္တဲ႔၊ bilge kneel ဧရိယာေတြမွ၊ round brackets အႀကီးစားေတြရဲ႕၊ ခၽိန္သား၊ မကိုက္ညီမွဳ၊ 'mis-alignment' ေတြကို၊ တစိတ္တပိုင္း၊ partially re-new အစားထိုး၊ ၿပင္ဆင္ရာမွာ၊ (2) % ပမာဏထက္၊ 'ပို' ၿပီး၊ ေဆးသားအလြွာ၊ ပၽက္စီးမွဳ၊ ၿဖစ္ပြားခဲ႔ပါက၊ tank coating damaged calculation မွာ၊ ထည္႔သြင္း၊ တြက္ခၽက္နိဳင္ပါတယ္။
coating ပၽက္စီးသြားတဲ႔၊ ေနရာေတြကို၊ special blasting tools ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္၊ manual grinder တို႔ၿဖင္႔၊ ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ၿပီး၊ မူလရိွေနခဲ႔တဲ႔၊ ေဆးသားအလြွာၿဖင္႔၊ တသားတည္း၊ ရိွေနေစရန္၊ ေနာက္ထပ္၊ ေဆးမသုတ္မီွ၊ မူလေဆးသားအလြွာနဲ႔၊ ၿပဳၿပင္မယ္႔၊ ေနရာအႀကားသို႔၊ 'fathering' ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။
block တခုနဲ႔၊ တခု၊ 'တြဲဆက္' ကာ၊ tank tightness test 'ေရ' လံု၊ မလံု၊ စမ္းသတ္ၿပီးတဲ႔အခါ၊ tank coating ကို၊ ထပ္မံ၊ စစ္ေဆးရသလို၊ ေဆးသူးအထူ၊ တိုင္းတာတဲ႔၊ DFT measurement အဆင္႔တိုင္းကို၊ မွတ္တမ္းတင္ record ထားရိွရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ သေဘ္ာ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးလို႔၊ cargo ေတြ၊ သယ္ေဆာင္၊ အသံုးၿပဳတဲ႔၊ အခါမွာလည္း၊ သေဘ္ာမွ၊ တာဝန္ရိွသူေတြနဲ႔၊ Superintendent တို႔ဟာ၊ ballast tanks ေတြနဲ႔၊ cargo tanks ေတြကို၊ (၆) လတခါ၊ စစ္ေဆးရန္၊ လိုအပ္ၿပီး၊ အကယ္၍၊ ေဆးသား coating ပၽက္စီးမွဳ၊ ေတြ႔ရိွခဲ႔ပါက၊ minor touch up ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
ballast tank နဲ႔၊ cargo tanks ေတြအပါအဝင္၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ double-side skin spaces ေတြမွာ၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔သမၽွ၊ inspections ေတြနဲ႔၊ regular maintenance ဆိုတဲ႔၊ ပံုမွန္၊ ၿပဳၿပင္၊ ထိန္းသိမ္းမွဳေတြ၊ ေဆာင္ရြက္တိုင္း၊ coating technical file ေခါါ၊ "CTF" မွာ၊ ထပ္မံ၊ ၿဖည္႔သြင္း၊ မွတ္တမ္းတင္ရန္၊ လိုအပ္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ၊ Classification Society အဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း၊ special survey, intermediate survey နဲ႔၊ annual survey ေတြ၊ ေဆာင္ရြက္တိုင္း၊ "CTF" နဲ႔အတူ၊ ballast tank နဲ႔၊ cargo tanks ေတြအပါအဝင္၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ double-side skin spaces ေတြကို၊ စစ္ေဆးႀကမွာၿဖစ္သလို၊ လိုအပ္ပါက၊ အႀကီးစား ၿပင္ဆင္မွဳ၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ညြွန္ႀကားနိဳင္ပါတယ္။
(carbonic acid နဲ႔၊ microbial induce corrosion ဆိုတဲ႔၊ MIC ေႀကာင္႔၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြ၊ ပၽက္စီးပံုကို၊ ဆက္ပါဦးမယ္။)
(ii) - Carbonic acid
boiler ရဲ႕၊ flue gas ေတြအတြင္း၊ ပါဝင္ေနမယ္႔၊ oxygen ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽၿပီး၊ ထုတ္ယူထားတဲ႔၊ inert gas မွာ၊ nitorgen, carbon-dioxideနဲ႔၊ carbon-monoxide အပါအဝင္၊ sulfur-dioxyde တို႔၊ ပါရိွပါတယ္။ carbon-dioxide ဟာ၊ 'ေရ' နဲ႔၊ ထိေတြ႔တဲ႔အခါ၊ pH တန္ဘိုး၊ 4. 0 ပမာဏရိွတဲ႔၊ "carbonic acid အၿဖစ္သို႔၊ ကူးေၿပာင္းသြားတတ္ပါတယ္။
'ကုန္တင္' စဥ္မွာ၊ cargo tanks ေတြအတြင္းသို႔၊ inert gas ၿဖည္႔သြင္းထားရသလို၊ tank ရဲ႕၊ humidity နဲ႔၊ inert gas အတြင္း၊ ပါဝင္လာမယ္႔၊ 'ေရ' တို႔ေႀကာင္႔၊ sulfur-dioxyde ဟာ၊ carbonic acid အၿဖစ္၊ ေၿပာင္းလဲသြားၿခင္းရယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ 'ကုန္ခၽ' စဥ္မွာလည္း၊ cargo tank ေတြအတြင္းသို႔၊ inert gas ၿဖည္႔သြင္းရတဲ႔အတြက္၊ carbonic acid ေတြ၊ ဆက္လက္၊ ေပါါေပါက္ေနမွာ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
tank bottom မွာ၊ carbonic acid ေတြ၊ 'စုပံု' ေနရာမွ၊ bottom plate ဆိုတဲ႔ ၊tank top area သံၿပားေတြမွာ၊ corrosion ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားနိဳင္ပါတယ္။ ဒါ႔အၿပင္၊ carbonic acid ေတြေႀကာင္႔၊ ballast tanks ေတြမွာလည္း၊ corrosion ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားနိဳင္ပါေသးတယ္။
'ကုန္တင္' စဥ္၊ ဒါမွမဟုတ္၊ laden voyage အေနနဲ႔၊ သြားလာေနစဥ္၊ inert gas ေတြနဲ႔၊ cargo ေတြမွ၊ ထြက္ရိွလာမယ္႔၊ volatile organic compound gas ေတြဟာ၊ mast riser vent' valves သို႔မဟုတ္၊ high velocity P/ V valves ေတြမွတဆင္႔၊ ၿပင္ပေလထုအတြင္းသို႔၊ ၿပန္႔နံွ႔ကာ၊ ေရာက္ရိွတတ္ပါတယ္။ ေလတိုက္ရာလမ္းေႀကာင္း၊ wind direction 'သင္႔' တဲ႔အခါ၊ vent heads ေတြမွတဆင္႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္းသို႔၊ inert gas ေတြနဲ႔၊ volatile organic compound gas ေတြ၊ ဝင္ေရာက္လာနိဳင္ပါတယ္။
နဂိုမူလကတည္းက၊ tanks ေတြအတြင္းမွာ၊ 'ေရ' ေတြ၊ ရိွေနၿပီး၊ 'စိုထိုင္းဆ' လည္း၊ 'ၿမင္္႔တက္' ေနတဲ႔အတြက္၊ inert gas နဲ႔၊ volatile organic compound gas ေတြဟာ၊ carbonic acid အၿဖစ္သို႔၊ ေၿပာင္းလဲၿပီး၊ corrosion ေတြ၊ ေပါါေပါက္ရတာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (12) နဲ႔၊ (13) မွာ၊ ballast tank ေတြအတြင္း၊ carbonic acid ေႀကာင္႔၊ corrosion ၿဖစ္ပြားေနပံုကို၊ "Ballast tank corrosion" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
ballast tanks ေတြအတြင္း၊ 'sacrificial anodes' ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းဟာ၊ electrolytic process ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားလာမယ္႔၊ aqueous corrosion ေလၽွာ႔ခၽၿခင္းလို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔၊ carbonic acid ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ corrosion ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽနိဳင္မယ္႔၊ အေကာင္းဆံုး၊ နည္းလမ္းကေတာ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္းမွာ၊ low pH resistance အမၽိဳးအစား၊ epoxy coatings ေတြ၊ အသံုးၿပဳၿခင္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ၊ အႀကိမ္ႀကိမ္၊ ႀကံဳခဲ႔ရတဲ႔၊ ကိုယ္ေတြ႔အၿဖစ္အပၽက္၊ တခုကိုလည္း၊ ေဖာ္ၿပၿခင္ပါတယ္။ သေဘ္ာဟာ၊ မူလက၊ ဓါတုပစၥည္းေတြ၊ သယ္ေဆာင္ခဲ႔တဲ႔၊ chemical tanker ၿဖစ္ၿပီး၊ cargo tanks ေတြကလည္း၊ stainless steel tanks ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ inert gas plant မပါဝင္သလို၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ petroleum product tanker အၿဖစ္၊ ေၿပာင္းလဲကာ၊ cargo အေနနဲ႔၊ gas oil တမၽိဳးတည္း၊ အဆက္မၿပတ္၊ သယ္ေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။
gas oil ဟာ၊ volatile organic compound gas ေတြ၊ ထုတ္လြွင္႔မယ္႔၊ cargo အမၽိဳးအစား၊ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ ballast tanks ေတြအတြင္းသို႔၊ ၿပန္႔နံွ႔ဝင္ေရာက္မွဳ၊ 'မရိွ' ေစရန္၊ ballast tanks vent heads ေတြမွ၊ arrestor gauze wire ဇကာၿပားေတြကို၊ အၿမဲဂရုစိုက္ၿပီး၊ အခၽိန္မီွ၊ အသစ္လဲလွယ္ေပးဖို႔၊ ညြွန္ႀကားခဲ႔ပါတယ္။
stainless steel ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ cargo tanks ေတြမွာ၊ ၿပသနာ၊ တစံုတရာ၊ မရိွေပမယ္႔၊ တနွစ္အတြင္း၊ (၃) ႀကိမ္တိတိ၊ ballast tanks ေအာက္ေၿခ၊ bottom plate 'ေပါက္' ကာ၊ ပင္လယ္ေရ၊ ဝင္ေရာက္တဲ႔အတြက္၊ ေရငုတ္အဖြဲ႔ diver team နဲ႔အတူ၊ အေရးေပါါ၊ ၿပင္ဆင္မွဳေတြ၊ ၿပဳလုပ္ခဲ႔ရပါတယ္။ ballast tanks ေတြအတြင္းမွ၊ သံေခၽး rust နမူနာ၊ sample အခၽိဳ႕၊ ရယူၿပီး၊ ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ၊ စစ္ေဆးေစတဲ႔အခါ၊ carbonic acid ေတြနဲ႔၊ volatile organic compound အစိုင္အခဲ၊ substances ေတြ၊ ေရာေနွာပါဝင္ေနေႀကာင္း၊ အေၿဖ၊ ရရိွခဲ႔ပါတယ္။
ဒီ႔အတြက္၊ docking တင္တဲ႔အခါ၊ industrial fresh water ၿဖင္႔၊ hydro-blasting ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ သံသယရိွတဲ႔၊ area ေနရာေတြကို၊ thickness measurement ရယူကာ၊ အႀကီးစား၊ ၿပင္ဆင္မွဳေတြ၊ ၿပဳလုပ္ရင္း၊ epoxy coating ထပ္မံ၊ 'သုတ္' ခဲ႔ရသလို၊ docking repairing cost ဟာလည္း၊ (၂) ဆခန္႔၊ 'တက္' သြားသမို႔၊ ေၿဖႀကား၊ ရွင္းလင္းခဲ႔ရပါေသးတယ္။
tankers ေတြဟာ၊ သက္တမ္း (၁၅) နွစ္ကာလ၊ ေကၽာ္လာတာနဲ႔၊ တင္ေဆာင္တဲ႔ 'ကုန္' ရဲ႕၊ မူလသဘဝေႀကာင္႔၊ cargo tank ရဲ႕၊ ေအာက္ခံသံၿပား floor plates ေတြနဲ႔၊ အလၽွားလိုက္ရိွေနတဲ႔၊ horizontal surface plates နံရံေတြမွာ၊ မွာ၊ 'pitting' ဆိုတဲ႔၊ အခၽိဳင္႔အခြက္ corrosion ေတြ၊ စတင္ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္း docking ဝင္တဲ႔ အခါတိုင္း၊ သံၿပားအထူအပါး၊ thickness measurement တိုင္းတာၿပီး၊ သံၿပားအသစ္ လဲလွယ္ၿခင္း၊ steel plate renewal, အခၽိဳင္႔အခြက္ေတြကို၊ ဂေဟသားၿဖင္႔၊ ၿပန္လည္ 'ဖို႔သ' ၿခင္း၊ filling the pits with wed metal နဲ႔၊ မၽက္နွာၿပင္၊ အေခၽာ 'သ' ကာ၊ ေအာက္ခံေဆးသား၊ ၿပန္လည္၊ 'သုတ္' ၿခင္း၊ grit blast and apply paint coating အစရိွတဲ႔၊ ၿပင္ဆင္၊ မြန္းမံမွဳေတြကို၊ လိုအပ္သလို၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။
တခါတရံ၊ သက္တမ္းအားၿဖင္႔၊ (၅) နွစ္ကာလအတြင္း၊ cargo tank ရဲ႕၊ cargo tank ရဲ႕၊ floor plates ေတြနဲ႔၊ horizontal surface plates ေတြမွာ၊ အခၽိဳင္႔အခြက္၊ ပံုသ႑န္ 'pitting corrosion' ေတြ၊ ေပါါေပါက္လာတာကိုလည္း၊ ႀကံဳေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ 'pitting corrosion' ေပါါေပါက္လာၿခင္းဟာ၊ SRB လို႔ေခါါတဲ႔၊ 'surphate reducing bacteria' ေတြေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ နက္ရိွဳင္းတဲ႔၊ deep pitting corrosion ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားေစတာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ Fig. (14) မွာ၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ "Microbial induced corrosion" ဆိုကာ၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
surphate reducing bacteria ဆိုတဲ႔၊ အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြဟာ၊ ေရနံနဲ႔၊ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ သိုေလွာင္ရာ၊ ထုတ္ရာနဲ႔၊ ၿဖန္႔ၿဖဴး၊ ပို႔ေဆာင္ရာ၊ oil industry ရဲ႕၊ storage, production အပါအဝင္၊ pipeline ေတြအတြင္း၊ 'ရိွ' ေနသလို၊ cargo ေတြအၿဖစ္နဲ႔၊ 'ကုန္' လက္ခံ၊ သယ္ေဆာင္ရာမွတဆင္႔၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ cargo tanks ေတြ၊ အတြင္းသို႔၊ ကူးဆက္၊ ေရာက္ရိွလာၿခင္းလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ သတၱဳေဗဒ Metallurgy ဆိုင္ရာ၊ သုေသသန၊ မွတ္တမ္းေတြအရ၊ surphate reducing bacteria ေတြဟာ၊ high-tensile steel ေတြ၊ ထုတ္လုပ္စဥ္၊ thermal mechanically controlled process နည္းစဥ္၊ TMPC ကို၊ အသံုးၿပဳခဲ႔ရာမွတဆင္႔၊ ေပါက္ဖြားလာေႀကာင္း၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီ႔အတြက္၊ ေရနံနဲ႔၊ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ သယ္ေဆာင္ၿခင္း၊ မၿပဳတဲ႔၊ အၿခား tankers သေဘ္ာေတြမွာလည္း၊ သေဘ္ာစတင္၊ တည္ေဆာက္စဥ္၊ အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔၊ steel material ေတြရဲ႕၊ ထုတ္လုပ္မွဳ၊ နည္းစဥ္ေတြေႀကာင္႔၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြမွာ၊ 'pitting corrosioမn' တနည္းအားၿဖင္႔၊ microbial influenced corrosion' သို႔မဟုတ္၊ 'microbial induced corrosion' ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားနိဳင္တယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။
surphate reducing bacteria ေတြဟာ၊ oxygen မရရိွနိဳင္တဲ႔၊ ေနရာေတြမွာ၊ ရွင္သန္နိဳင္တဲ႔၊ "anaerobic" အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြ၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ 'ေရ' နဲ႔၊ organic nutrients တို႔ကို၊ စားသံုးကာ၊ steel plates သံၿပားေတြမွာ၊ အဏုဇီဝ၊ 'မိွဳ' ေတြအၿဖစ္၊ တြယ္ကပ္ေလ႔ရိွပါတယ္။ Fig. (15) မွာ၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ "Surphate reducing bacteria" ကို၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
steel plates သံၿပားေတြမွာ၊ အဏုဇီဝ၊ 'မိွဳ' ေတြအၿဖစ္၊ တြယ္ကပ္ကာ၊ surphides ေတြ၊ ထုတ္လုပ္ႀကသလို၊ ပတ္ဝန္းကၽင္၊ အေၿခအေနအရ၊ သံေခၽးဆိုတဲ႔၊ metal surphides အပါအဝင္၊ acids အရည္ဆိုတဲ႔၊ dissolved surphides တနည္းအားၿဖင္႔၊ hyrogen surphide အၿဖစ္၊ tanks ေတြအတြင္း၊ ေၿပာင္းလဲကာ၊ deep pitting corrosion ေတြ၊ ေပါါေပါက္ေစပါတယ္။
အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္လာသမို႔၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားေလ့ရိွတဲ႔၊ corrosion အေႀကာင္းကိုလည္း၊ အနည္းငယ္၊ ေဖာ္ၿပၿခင္ပါတယ္။ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ corrosion နဲ႔၊ rusted အေၿခအေနေတြကို၊ anodic corrosion ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားရတယ္လို႔၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။
sewage tank အတြင္းမွ၊ အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြဟာ၊ "aerobic" ဆိုတဲ႔၊ oxygen အမၽားအၿပား၊ သံုးစြဲရွင္သန္ႀကပါတယ္။ တြယ္ကပ္ရာ၊ ေနရာမွာ၊ oxygen 'မရိွ' တဲ႔၊ deficient zone တခု၊ ၿဖစ္ေပါါေစသလို၊ adjacent အေနနဲ႔၊ မၽက္ေစာင္းထိုးအနီးအနား၊ ေနရာမွာ၊ oxygen rich zone တခု၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔အတြက္၊ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ "anodic corrosion" ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားေစပါတယ္။
ကိုယ္ေတြ႔၊ အေတြ႔အႀကံဳအေနနဲ႔၊ (၅) နွစ္သက္တမ္းသာ၊ ရိွေသးတဲ႔၊ sewage plant ရဲ႕၊ tank နံရံေတြ၊ corrosion ေႀကာင္႔၊ ယိုစိမ္႔မွဳ leakage ေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါဖူးတဲ႔အတြက္၊ docking တင္တိုင္း၊ fleet ထဲမွ၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ sewage tank ကို၊ ေဆးေႀကာကာ၊ epoxy coating ေဆးသားထပ္တင္ရန္၊ ညြွန္ႀကားခဲ႔ရပါတယ္။
double hull tankers ေတြရဲ႕၊ cargo tanks ေတြမွာ၊ thermo bottle effects ေတြ၊ သက္ေရာက္ေနတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ cargo tanks ေတြအတြင္း၊ temperature ဟာ၊ 40 - 50 deg C ခန္႔ရိွေနသလို၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ကပ္လၽွက္၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ temperature ဟာ၊ 30 deg C အထက္နဲ႔၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ အၿပင္ဖက္ sea water ကေတာ႔၊ 30 deg C ခန္႔နဲ႔၊ တခါတရံ၊ 30 deg C ထက္နိမ္႔တဲ႔၊ အေၿခအေနမွာ၊ တည္ရိွေနတဲ႔အတြက္၊ ပုလင္းထဲမွာ၊ ေရေနြးအပူထည္႔ကာ၊ ေရေအးၿဖင္႔၊ ၿပန္္ 'စိမ္' ထားမယ္႔၊ အေၿခအေနရယ္လို႔၊ ေၿပာနိဳင္ပါတယ္။
thermo bottle effects ေႀကာင္႔၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္းရိွ၊ surphate reducing bacteria ဆိုတဲ႔၊ "anaerobic" အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြလည္း၊ ပိုမို၊ ရွင္သန္၊ ပြားမၽားလာနိဳင္သလို၊ corrosion ေတြဟာလည္း၊ အၿမဲေပါါေပါက္ေနနိဳင္တဲ႔အတြက္၊ tank inspection ေတြနဲ႔၊ regular maintenance တို႔ကို၊ ပံုမွန္၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ လိုအပ္ေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ "Cargo Tank Coatings and Corrosion" ဆိုတဲ႔၊ post ေတြကို၊ ဒီေနရာမွာ၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
နဂိုမူလကတည္းက၊ tanks ေတြအတြင္းမွာ၊ 'ေရ' ေတြ၊ ရိွေနၿပီး၊ 'စိုထိုင္းဆ' လည္း၊ 'ၿမင္္႔တက္' ေနတဲ႔အတြက္၊ inert gas နဲ႔၊ volatile organic compound gas ေတြဟာ၊ carbonic acid အၿဖစ္သို႔၊ ေၿပာင္းလဲၿပီး၊ corrosion ေတြ၊ ေပါါေပါက္ရတာလည္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ Fig. (12) နဲ႔၊ (13) မွာ၊ ballast tank ေတြအတြင္း၊ carbonic acid ေႀကာင္႔၊ corrosion ၿဖစ္ပြားေနပံုကို၊ "Ballast tank corrosion" ဆိုၿပီး၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig. (12) and Fig. (13) - Ballast tank corrosion
ballast tanks ေတြအတြင္း၊ 'sacrificial anodes' ေတြ၊ တတ္ဆင္ထားၿခင္းဟာ၊ electrolytic process ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားလာမယ္႔၊ aqueous corrosion ေလၽွာ႔ခၽၿခင္းလို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔၊ carbonic acid ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားရတဲ႔၊ corrosion ကို၊ ေလၽွာ႔ခၽနိဳင္မယ္႔၊ အေကာင္းဆံုး၊ နည္းလမ္းကေတာ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္းမွာ၊ low pH resistance အမၽိဳးအစား၊ epoxy coatings ေတြ၊ အသံုးၿပဳၿခင္း၊ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ၊ အႀကိမ္ႀကိမ္၊ ႀကံဳခဲ႔ရတဲ႔၊ ကိုယ္ေတြ႔အၿဖစ္အပၽက္၊ တခုကိုလည္း၊ ေဖာ္ၿပၿခင္ပါတယ္။ သေဘ္ာဟာ၊ မူလက၊ ဓါတုပစၥည္းေတြ၊ သယ္ေဆာင္ခဲ႔တဲ႔၊ chemical tanker ၿဖစ္ၿပီး၊ cargo tanks ေတြကလည္း၊ stainless steel tanks ေတြ၊ ၿဖစ္ပါတယ္။ inert gas plant မပါဝင္သလို၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ၊ petroleum product tanker အၿဖစ္၊ ေၿပာင္းလဲကာ၊ cargo အေနနဲ႔၊ gas oil တမၽိဳးတည္း၊ အဆက္မၿပတ္၊ သယ္ေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။
gas oil ဟာ၊ volatile organic compound gas ေတြ၊ ထုတ္လြွင္႔မယ္႔၊ cargo အမၽိဳးအစား၊ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္၊ ballast tanks ေတြအတြင္းသို႔၊ ၿပန္႔နံွ႔ဝင္ေရာက္မွဳ၊ 'မရိွ' ေစရန္၊ ballast tanks vent heads ေတြမွ၊ arrestor gauze wire ဇကာၿပားေတြကို၊ အၿမဲဂရုစိုက္ၿပီး၊ အခၽိန္မီွ၊ အသစ္လဲလွယ္ေပးဖို႔၊ ညြွန္ႀကားခဲ႔ပါတယ္။
stainless steel ေတြ၊ အသံုးၿပဳထားတဲ႔အတြက္၊ cargo tanks ေတြမွာ၊ ၿပသနာ၊ တစံုတရာ၊ မရိွေပမယ္႔၊ တနွစ္အတြင္း၊ (၃) ႀကိမ္တိတိ၊ ballast tanks ေအာက္ေၿခ၊ bottom plate 'ေပါက္' ကာ၊ ပင္လယ္ေရ၊ ဝင္ေရာက္တဲ႔အတြက္၊ ေရငုတ္အဖြဲ႔ diver team နဲ႔အတူ၊ အေရးေပါါ၊ ၿပင္ဆင္မွဳေတြ၊ ၿပဳလုပ္ခဲ႔ရပါတယ္။ ballast tanks ေတြအတြင္းမွ၊ သံေခၽး rust နမူနာ၊ sample အခၽိဳ႕၊ ရယူၿပီး၊ ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ၊ စစ္ေဆးေစတဲ႔အခါ၊ carbonic acid ေတြနဲ႔၊ volatile organic compound အစိုင္အခဲ၊ substances ေတြ၊ ေရာေနွာပါဝင္ေနေႀကာင္း၊ အေၿဖ၊ ရရိွခဲ႔ပါတယ္။
ဒီ႔အတြက္၊ docking တင္တဲ႔အခါ၊ industrial fresh water ၿဖင္႔၊ hydro-blasting ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ သံသယရိွတဲ႔၊ area ေနရာေတြကို၊ thickness measurement ရယူကာ၊ အႀကီးစား၊ ၿပင္ဆင္မွဳေတြ၊ ၿပဳလုပ္ရင္း၊ epoxy coating ထပ္မံ၊ 'သုတ္' ခဲ႔ရသလို၊ docking repairing cost ဟာလည္း၊ (၂) ဆခန္႔၊ 'တက္' သြားသမို႔၊ ေၿဖႀကား၊ ရွင္းလင္းခဲ႔ရပါေသးတယ္။
(iii) - Microbial induced corrosion
tankers ေတြဟာ၊ သက္တမ္း (၁၅) နွစ္ကာလ၊ ေကၽာ္လာတာနဲ႔၊ တင္ေဆာင္တဲ႔ 'ကုန္' ရဲ႕၊ မူလသဘဝေႀကာင္႔၊ cargo tank ရဲ႕၊ ေအာက္ခံသံၿပား floor plates ေတြနဲ႔၊ အလၽွားလိုက္ရိွေနတဲ႔၊ horizontal surface plates နံရံေတြမွာ၊ မွာ၊ 'pitting' ဆိုတဲ႔၊ အခၽိဳင္႔အခြက္ corrosion ေတြ၊ စတင္ ၿဖစ္ေပါါတတ္ပါတယ္။ သေဘ္ာကၽင္း docking ဝင္တဲ႔ အခါတိုင္း၊ သံၿပားအထူအပါး၊ thickness measurement တိုင္းတာၿပီး၊ သံၿပားအသစ္ လဲလွယ္ၿခင္း၊ steel plate renewal, အခၽိဳင္႔အခြက္ေတြကို၊ ဂေဟသားၿဖင္႔၊ ၿပန္လည္ 'ဖို႔သ' ၿခင္း၊ filling the pits with wed metal နဲ႔၊ မၽက္နွာၿပင္၊ အေခၽာ 'သ' ကာ၊ ေအာက္ခံေဆးသား၊ ၿပန္လည္၊ 'သုတ္' ၿခင္း၊ grit blast and apply paint coating အစရိွတဲ႔၊ ၿပင္ဆင္၊ မြန္းမံမွဳေတြကို၊ လိုအပ္သလို၊ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါတယ္။
တခါတရံ၊ သက္တမ္းအားၿဖင္႔၊ (၅) နွစ္ကာလအတြင္း၊ cargo tank ရဲ႕၊ cargo tank ရဲ႕၊ floor plates ေတြနဲ႔၊ horizontal surface plates ေတြမွာ၊ အခၽိဳင္႔အခြက္၊ ပံုသ႑န္ 'pitting corrosion' ေတြ၊ ေပါါေပါက္လာတာကိုလည္း၊ ႀကံဳေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ 'pitting corrosion' ေပါါေပါက္လာၿခင္းဟာ၊ SRB လို႔ေခါါတဲ႔၊ 'surphate reducing bacteria' ေတြေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ နက္ရိွဳင္းတဲ႔၊ deep pitting corrosion ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားေစတာကို၊ ေတြ႔ရပါတယ္။ Fig. (14) မွာ၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ "Microbial induced corrosion" ဆိုကာ၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig. (14) - Microbial induced corrosion
ဒီ႔အတြက္၊ ေရနံနဲ႔၊ ေရနံထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ သယ္ေဆာင္ၿခင္း၊ မၿပဳတဲ႔၊ အၿခား tankers သေဘ္ာေတြမွာလည္း၊ သေဘ္ာစတင္၊ တည္ေဆာက္စဥ္၊ အသံုးၿပဳခဲ႔တဲ႔၊ steel material ေတြရဲ႕၊ ထုတ္လုပ္မွဳ၊ နည္းစဥ္ေတြေႀကာင္႔၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြမွာ၊ 'pitting corrosioမn' တနည္းအားၿဖင္႔၊ microbial influenced corrosion' သို႔မဟုတ္၊ 'microbial induced corrosion' ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားနိဳင္တယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။
surphate reducing bacteria ေတြဟာ၊ oxygen မရရိွနိဳင္တဲ႔၊ ေနရာေတြမွာ၊ ရွင္သန္နိဳင္တဲ႔၊ "anaerobic" အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြ၊ ၿဖစ္ၿပီး၊ 'ေရ' နဲ႔၊ organic nutrients တို႔ကို၊ စားသံုးကာ၊ steel plates သံၿပားေတြမွာ၊ အဏုဇီဝ၊ 'မိွဳ' ေတြအၿဖစ္၊ တြယ္ကပ္ေလ႔ရိွပါတယ္။ Fig. (15) မွာ၊ ဥပမာအၿဖစ္၊ "Surphate reducing bacteria" ကို၊ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။
Fig. (15) - Surphate reducing bacteria
steel plates သံၿပားေတြမွာ၊ အဏုဇီဝ၊ 'မိွဳ' ေတြအၿဖစ္၊ တြယ္ကပ္ကာ၊ surphides ေတြ၊ ထုတ္လုပ္ႀကသလို၊ ပတ္ဝန္းကၽင္၊ အေၿခအေနအရ၊ သံေခၽးဆိုတဲ႔၊ metal surphides အပါအဝင္၊ acids အရည္ဆိုတဲ႔၊ dissolved surphides တနည္းအားၿဖင္႔၊ hyrogen surphide အၿဖစ္၊ tanks ေတြအတြင္း၊ ေၿပာင္းလဲကာ၊ deep pitting corrosion ေတြ၊ ေပါါေပါက္ေစပါတယ္။
အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္လာသမို႔၊ သေဘ္ာရဲ႕၊ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ ၿဖစ္ပြားေလ့ရိွတဲ႔၊ corrosion အေႀကာင္းကိုလည္း၊ အနည္းငယ္၊ ေဖာ္ၿပၿခင္ပါတယ္။ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ corrosion နဲ႔၊ rusted အေၿခအေနေတြကို၊ anodic corrosion ေႀကာင္႔၊ ၿဖစ္ပြားရတယ္လို႔၊ သတ္မွတ္နိဳင္ပါတယ္။
sewage tank အတြင္းမွ၊ အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြဟာ၊ "aerobic" ဆိုတဲ႔၊ oxygen အမၽားအၿပား၊ သံုးစြဲရွင္သန္ႀကပါတယ္။ တြယ္ကပ္ရာ၊ ေနရာမွာ၊ oxygen 'မရိွ' တဲ႔၊ deficient zone တခု၊ ၿဖစ္ေပါါေစသလို၊ adjacent အေနနဲ႔၊ မၽက္ေစာင္းထိုးအနီးအနား၊ ေနရာမွာ၊ oxygen rich zone တခု၊ ေပါါေပါက္လာတဲ႔အတြက္၊ sewage tank နံရံေတြမွာ၊ "anodic corrosion" ေတြ၊ ၿဖစ္ပြားေစပါတယ္။
ကိုယ္ေတြ႔၊ အေတြ႔အႀကံဳအေနနဲ႔၊ (၅) နွစ္သက္တမ္းသာ၊ ရိွေသးတဲ႔၊ sewage plant ရဲ႕၊ tank နံရံေတြ၊ corrosion ေႀကာင္႔၊ ယိုစိမ္႔မွဳ leakage ေတြ၊ ၿဖစ္ေပါါဖူးတဲ႔အတြက္၊ docking တင္တိုင္း၊ fleet ထဲမွ၊ သေဘ္ာေတြရဲ႕၊ sewage tank ကို၊ ေဆးေႀကာကာ၊ epoxy coating ေဆးသားထပ္တင္ရန္၊ ညြွန္ႀကားခဲ႔ရပါတယ္။
double hull tankers ေတြရဲ႕၊ cargo tanks ေတြမွာ၊ thermo bottle effects ေတြ၊ သက္ေရာက္ေနတယ္လို႔၊ ဆိုနိဳင္ပါတယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ cargo tanks ေတြအတြင္း၊ temperature ဟာ၊ 40 - 50 deg C ခန္႔ရိွေနသလို၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ကပ္လၽွက္၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ temperature ဟာ၊ 30 deg C အထက္နဲ႔၊ ballast tanks ေတြရဲ႕၊ အၿပင္ဖက္ sea water ကေတာ႔၊ 30 deg C ခန္႔နဲ႔၊ တခါတရံ၊ 30 deg C ထက္နိမ္႔တဲ႔၊ အေၿခအေနမွာ၊ တည္ရိွေနတဲ႔အတြက္၊ ပုလင္းထဲမွာ၊ ေရေနြးအပူထည္႔ကာ၊ ေရေအးၿဖင္႔၊ ၿပန္္ 'စိမ္' ထားမယ္႔၊ အေၿခအေနရယ္လို႔၊ ေၿပာနိဳင္ပါတယ္။
thermo bottle effects ေႀကာင္႔၊ cargo tanks ေတြနဲ႔၊ ballast tanks ေတြအတြင္းရိွ၊ surphate reducing bacteria ဆိုတဲ႔၊ "anaerobic" အဏုဇီဝ၊ microbes ပိုးမြွားေတြလည္း၊ ပိုမို၊ ရွင္သန္၊ ပြားမၽားလာနိဳင္သလို၊ corrosion ေတြဟာလည္း၊ အၿမဲေပါါေပါက္ေနနိဳင္တဲ႔အတြက္၊ tank inspection ေတြနဲ႔၊ regular maintenance တို႔ကို၊ ပံုမွန္၊ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ လိုအပ္ေႀကာင္း၊ ေဖာ္ၿပရင္း၊ "Cargo Tank Coatings and Corrosion" ဆိုတဲ႔၊ post ေတြကို၊ ဒီေနရာမွာ၊ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။

Comments